MuscleMeat

Voedingsschema na auto ongeluk

Bezoekers in dit topic

Painter101

Novice
Lid geworden
28 jan 2016
Berichten
4
Waardering
0
Lengte
1m51
Massa
63kg
Hallo allemaal,

Ik zou graag wat hulp willen bij mijn voedingsschema. Als ik op verschillende sites mijn BMR en AMR uitreken kom ik met mijn BMR altijd rond de 1444 calorieën uit. Als ik dan mijn AMR uit ga rekenen, is dit altijd heel verschillend. Sommige sites zeggen 1500, sommigen 1900. Jullie snappen wel dat ik het spoor dan nogal bijster raak. Als jullie mijn getallen laag vinden, ik ben maar 1.51m en weeg rond de 63 kilo. Te veel dus, aangezien dit vooral vet is en niet al te veel spier.
Ik doe iedere dag ongeveer een half uur krachttraining thuis. Ik doe dit thuis omdat ik na een auto ongeluk mijn benen niet goed kan gebruiken en op dit moment een externe fixatie om mijn been heb (dit is voor beenverlenging en mag niet belast worden). Benen training is dus niet echt mogelijk op dit moment. Alleen mijn linkerbeen kan ik training nu. Wat ik ook behoorlijk veel doe, want ik doe alles op 1 been. Voor echt lange afstanden ben ik helaas rolstoel gebonden en dat al bijna 11 maanden. Jullie snappen wel dat dit geen goed doet voor mijn gewicht.
Ik hoef dus geen adviezen over fitness, aangezien ik nu echt alles doe wat ik kan en mag doen met mijn beperkingen.
Ik vul als activiteitsniveau bij de AMR calculatie dus licht actief in. Dus 1-3x in de week sporten, ook al doe ik iedere dag krachttraining.
Nu probeer ik dus veel eiwitten te nemen (bevordert ook mijn herstel wat betreft de botverlenging).
Mijn kcal stel ik nu maar in op 1600. Waarvan 40%eiwitten, 40% koolhydraten en 20% vetten.
Ik weeg alles netjes af en vul het ook precies in op myfitnesspall. MAar ik zie eigenlijk geen resultaat.
Ik heb eerst een tijd op 1400 kcal gezeten, maar toen kwam ik alleen maar bij??? Misschien dat mijn lichaam toen in de spaarstand ging. Maar doordat verschillende calculators verschillende resultaten geven raak ik in de war!

Hebben jullie enig idee hoe ik dit het beste aan kan pakken?
 
denk dat de 1600 echt veel te weinig is.
als ik gewoon de hele dag op de bank tv zit te kijken heb ik nog minimaal 2200 nodig.
 
Ja, ik vind het ook weinig. Maar ik ben maar 1.51m, dus een stuk kleiner dan jij bent en een vrouw. Bij alle berekeningen kom ik op een BMR uit van rond de 1444. Dus het zal wel kloppen?
 
oh sorry had niet gezien dat je een vrouw was mijn fout :)
 
Daarmee kom ik ook uit op een BMR van 1438. Een TDEE van 1977 en als ik wil afvallen kom ik uit op 1581.
 
ik zal gewoon proberen wat er staat en als het niet werkt gewoon steeds iets lager zitten.
je moet beetje kijken hoe je lichaam er op reageert.
 
Ja, ik zat eerst op 1400 zo iets. Denk dat dat echt te laag was, gezien mijn BMR van 1400 nog wat. Absurd eigenlijk want een PT heeft mij dit gezegd. Dus nu zal ik rond de 1600 gaan zitten denk ik. Even kijken hoe dat gaat dan.
Dankjewel!
 
Misschien een andere verhouding qua eten proberen? 40/30/30? Misschien verbruikt je lichaam al die koolhydraten niet en wordt het omgezet naar vet.
 
Misschien een andere verhouding qua eten proberen? 40/30/30? Misschien verbruikt je lichaam al die koolhydraten niet en wordt het omgezet naar vet.
Als je boven onderhoud eet maakt het niets uit of het koolhydraten, vetten of eiwitten zijn. Een teveel aan kcal zorgt voor vet opslag.
Als je onder onderhoud eet dan val je af. Dat is niet afhankelijk van de hoeveelheid koolhydraten.

met 40/40/20 eet je maar 35 gram vet en 160 gram eiwitten. Gezien je gewicht zou ik eerder wat meer vetten eten.
Vetten heb je nodig voor je hormonen en je vetstofwisseling.
Hou aan ca. 1 gr vet per kg lichaamsgewicht --> ca 57 gram vetten
2-2,5 gram eiwitten per kg lichaams gewicht --> 120 gram zou al zat zijn.
rest koolhydraten.
 
Back
Naar boven