MuscleMeat

Voedingsschema om aan te komen (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

MarceldeV

Freaky Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
10 apr 2009
Berichten
4.625
Waardering
210
Lengte
1m95
Massa
101kg
Hallo allemaal, ik zit al een jaar ofzo aan te kloten met eten en trainen en ben nu dus nog niks opgeschoten en wil het nu weer opnieuw proberen. Ik heb een voedingsschema gemaakt en wil graag weten wat jullie ervan vinden, mijn stats zijn 1.94cm 21jaar en maar zon 75kg.


8.00uur: 2boterhammen met kipfilet
500ml halfvolle melk
whey shake
totaal: 583kcal 62e 61kh 14v

9.30: 4 boterhammen met kipfilet / kalkoenfilet
water
totaal: 458kcal 25e 64kh 11v

12.00: 4 boterhammen met kipfilet / kalkoenfilet
500ml halfvolle melk
totaal: 708kcal 43e 89kh 19v

15.00: 4 boterhammen met kipfilet / kalkoenfilet
500ml halfvolle melk
totaal: 660kcal 44e 88kh 13v

17.30: warme maaltijd wat de pot schaft. Meestal aardappelen + groente + vlees.
totaal geschat: 466kcal 19e 25kh 32v

20.00: whey + 250ml melk
totaal: 203kcal 32e 16kh 4v

21:00: Nog een portie van de warme maaltijd van 17.30 opgewarmd in magnetron
278kcal 25e 27kh 8v

23:00 500gram magere kwark
280kcal 49e 17kh

Ik doe 2x per week aan boksen en wil ook 3x per week KT gaan doen.

Deze voeding bij elkaar opgeteld komt op het volgende neer:

3636 kcal

299 gram eiwitten 33%
386 gram koolhydraten 42%
101 gram vet 25%

Hebben jullie tips welke maaltijden ik beter kan vervangen voor iets anders?

Alvast bedankt

Ik heb de openingspost aangepast en hopelijk heb ik mijn schema verbeterd, zijn er nog dingen die beter kunnen?
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat je wel redelijks snel vet gaat worden ...
 
Boterhamworst en palingworst zitten vol met vet. Pak liever mager beleg zoals kipfilet.
En waarom cruesli door je kwark om 23:00? Zit veel suiker in
 
Oke dus kipfilet en kalkoenfilet als broodbeleg zeg je. Mij werd juist verteld dat die mager zijn en aangezien ik moet aankomen dat niet slim was.

En cruesli doe ik erdoor zodat het lekkerder wordt als wanneer er niks door zit.
 
Wie zegt dat dan?
Als je gaat bulken en je eet (te) veel vet zul je daar over een paar maanden wel spijt van hebben. Vet weg trainen is immers moeilijker dan het eraan eten imo.
 
Oh was iemand die ook wel veel met trainen enzo bezig is maar geen idee of hij hier actief is.

Ik heb nu water wel vervangen door melk, en als broodbeleg kipfilet en kalkoenfilet en op krentebollen wel kaas. En geen cruesli meer door de kwark.

Maar dan zit ik nog op 27% vet in totaal
 
eventueel brood vervangen door brinta/havermout/rijst/aardappelen/pasta..
 
waarom krentenbollen en niet normaal brood ? volgens mij zitten die dingen vol met suiker. Palingworst en botterhammenworst is gemaakt van varkensvlees dus behoorlijk vet cruesli alhoewel ik weet hoe smerig t kan zijn die magere kwark als je net begint om 11 uur is gewoon een nono al die koolydraten heb je niet nodig als je gaat slapen.

wat wel goed in dit schema is dat je meerdere maaltijden per dag doet persoonlijk lijkt het mij een beetje te veel loze suikers maar ben zelf ook geen expert op gebied van voedsel het geen wat ik eet is gewoon de basis kipfilet magere 0% vet melk en kwark en daar bouw je dan de rest om heen. Is vrij eentonig maar het werkt wel.
 
Brood vervangen door zon warme maaltijd is wel wat lastig denk ik, behalve de maaltijd van 9uur savonds zou ik wel kunnen vervangen door gewoon het avondeten wat over is dan op te warmen als dat goed is?

Krentebollen deed ik eigenlijk gewoon ter afwisseling aangezien ik dat lekkerder vind als gewoon brood en ik dacht dat ze heel voedzaam waren en gezond.

Ik eet wel een tijd al elke dag magere kwark dus wellicht dat ik het ook wel gewoon wegkrijg nu zonder er iets doorheen te doen.
 
Brood vervangen door zon warme maaltijd is wel wat lastig denk ik, behalve de maaltijd van 9uur savonds zou ik wel kunnen vervangen door gewoon het avondeten wat over is dan op te warmen als dat goed is?

Krentebollen deed ik eigenlijk gewoon ter afwisseling aangezien ik dat lekkerder vind als gewoon brood en ik dacht dat ze heel voedzaam waren en gezond.

Ik eet wel een tijd al elke dag magere kwark dus wellicht dat ik het ook wel gewoon wegkrijg nu zonder er iets doorheen te doen.

heb het voor de zekerheid nog opgezocht krentenbol is 14 gram suiker per 100 gram normaal brood is 2 gram suiker per 100 gram als een krentenbol 50 gram is en dan x 6 dan zit je al op 52 gram suiker per dag en 1/3+ kilo suiker per week alleen van krentenbollen alleen. ik persoonlijk vind dat erg veel mwa ja..

edit :

je hebt een goed doel voor ogen en geloof me dit doel ga je heel moeilijk halen als je naar lekkere alternatieven zoekt. Lekker is meestal veel suiker of veel zout of veel vet dat kan je gewoon niet gebruiken je moet schoon voedsel hebben.

ik zal het op brood houden en af en toe wat vis er door heen gooien als je het wegkrijgt of paar gekookte eitjes. Zoete dingen zoals drop snoep koek ijs pizza friet vruchtensappen cola etc mijden.
 
Laatst bewerkt:
Oke dat is indd wel een heel groot verschil, en dan neem ik aan dat t ook niet verstandig is om suiker door de thee/koffie te doen.

Dat wordt dan dus heel veel brood eten.
 
offtopic vraagje: is kalkoen even goed als kipfilet ?
 
offtopic vraagje: is kalkoen even goed als kipfilet ?

volgens mij is het zelf beter meer eiwitten en magerder, maar persoonlijk heb ik al zat moeite met kipfilet.. kalkoen heeft helemaal zo'n sterke smaak :S.
 
Het zal wel aan mij liggen maar wat loopt iedereen nou te janken over die vetten? Het zijn niet de optimale vetten, beter kan je ze uit noten en olijf/lijnzaad olie halen, maar 97gr is niks mis mee?
 
ja. kwestie van voedingswaarden op etiket vergelijken, its not so hard ;)
Heb het niet over de voedingswaarden te checken, want hesp is in principe beter dan kipfilet als je het etiket leest. Had het zo opgevat, met magerder vlees etc. maar is al beantwoord
 
Ik heb mijn schema nu aangepast, is het zo een goed schema volgens jullie? Ik zit nu zon 550kcal boven mijn onderhoud als ik het goed heb, dat is goed voor de bulk toch?
 
Back
Naar boven