MuscleMeat

Voedingsschema om droger te worden (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

K2K24

Dutch Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
8 jun 2007
Berichten
572
Waardering
68
Lengte
1m91
Massa
86kg
Vetpercentage
14%
Beste BB-ers,

Vriend van me is laatst naar een sportwinkel gegaan waar ze supplementen verkopen en tevens ook voedingsadvies geven, he vetpercentage meten en je een voedingsschema kunnen maken naar gelang wat je doelen zijn.

Nu heeft die maat van me een bf van 19% en hij wil dus graag terug cutten naar een 12 a 13%.

Nu heeft hij het volgende advies cq voedingsschema meegekregen waarvan IK zeg dat het de grootste bull is wat er bestaat maargoed ik kan het ook mis hebben.

Wat hij moet eten is het volgende

Maaltijd 1 - 7:30

- 4 dubbele boterhammen ( volkoren ) met kip ( zonder boter of met mosterd indien je het te droog vind )
- 1 Whey eiwitshake ( 30 g eiwitten )

Maaltijd 2 - 09:30

- 4 dubbele boterhammen ( volkoren ) met kip ( zonder boter of met mosterd indien je het te droog vind )
- 1 Whey eiwitshake ( 30 g eiwitten )

maaltijd 3 - 12:00

- 4 dubbele boterhammen ( volkoren ) met kip ( zonder boter of met mosterd indien je het te droog vind )
- 1 Whey eiwitshake ( 30 g eiwitten )

Maaltijd 4 - 14.30

- 4 dubbele boterhammen ( volkoren ) met kip ( zonder boter of met mosterd indien je het te droog vind )
- 1 Whey eiwitshake ( 30 g eiwitten )

Maaltijd 5 - 18:00

- 4 dubbele boterhammen ( volkoren ) met kip ( zonder boter of met mosterd indien je het te droog vind )
- 1 Whey eiwitshake ( 30 g eiwitten )

Maaltijd 6 - 22:00

- 4 dubbele boterhammen ( volkoren ) met kip ( zonder boter of met mosterd indien je het te droog vind )
- 1 Whey eiwitshake ( 30 g eiwitten )


Zoals jullie kunnen zien 6 x per dag 4 dubbele volkoren boterhammen met kip en 6x een shake per dag.

Nou zijn stats:

- 1.78
- 84 kilo
- 19% bf
- 21 jaar

Naar mijn mening kan dit nooit goed zijn, geen vetten veel te veel eiwitten ( alleen al 180 g eiwtten alleen van de shakes ) en geen afwisselend eten.


Wat zeggen jullie hiervan? Is dit het antwoord om droog te worden icm voldoende cardio + evt. clen en T3 of zeggen jullie dit gaat he-le-maal nergens meer over, dit schema rukt! Graag toelichting waarom dit wel of juist niet een goed schema is.
 
Je kan niet alleen maar van brood, kip en eiwitshakes leven. Wat dacht je van wat variatie en wat groenten en fruit?!?
 
Zoals jullie kunnen zien 6 x per dag 4 dubbele volkoren boterhammen met kip en 6x een shake per dag.

Welke idioot beveelt dat nu aan. Je moet gewoon gezond en gevarieerd eten, alleen niet zo veel (maar nooit onder je basisbehoefte), alleen wat hoger in het eiwit. Wei-drank is gemakkelijk maar het kan ook best zonder.

En dan gewoon door training meer verbruiken dan je binnenkrijgt. Sneller afvallen? Dan niet minder trainen, maar meer.
 
Volgens mij wil er iemand potten whey verkopen :P
 
heb me es laten vertellen dat je van olijven eten ook droger wordt..
 
VoorbeeldDieet 2500 kcal

Direct bij opstaan:1 maatschep wheypoeder (isolaat)met water

Ontbijt
500 ml yoghurt
handje biologische muesli
groene appel
1 eetlepel lijnzaadolie

11:00 uur
4(biologische) meergranen boterhammen
200 gr rosbief(peper en zout voor de smaak)

13:00 uur
3 (biologische) meergranen boterhammen
100 gram kalkoenfilet (heel pakje)
1 maatschep proteine met water

16:00 uur
3 (biologische) meergranen boterhammen
100 gram kalkoenfilet (heel pakje)

18:00 uur
150 gram vis of mager vlees
75 gram rijst
200-400 gram groente

21:00 uur
kipfilet fume (160 gram)
1/2 komkommer
ijsbergsla
eventueel wat slafris of andere groente erbij)
Drink alleen water of thee (zonder zoetjes of suiker). Drink alleen bij wijze van uitzondering een light drank.

Gebruik dit dieet zes dagen per week, neem één dag in de week een dag waar je even kan eten wat je wilt. Probeer deze dag wel veel koolhydraten te eten; ontbijtgranen, pasta, rijst, aardappelen, fruit, brood en pizza.

Maaltijden ter vervanging

Als ontbijt kun je ook havermout of brinta nemen (zonder suiker toe te voegen).
Andere maaltijden
Het gaat niet alleen om hoeveel kcal je binnen krijgt, het is net zo belangrijk of nog belangrijker hoe vaak en wat je binnen krijgt! Onderstaande maaltijden kunnen dan ook in elk van de bovenstaande diëten worden ingepast.
Een eiwitshake met een stuk groente of fruit (groente verdient de voorkeur).
Gekookte kalkoenfilet in cup a soup light
1 blikje vis (tonijn/zalm/makreel) in een salade van groentes naar keuze. Voor een dressing kan in principe elke dressing op azijn basis gebruikt worden.
½ bakje Magere franse kwark, eventueel met wat noten of eiwitpoeder er doorheen.
Als beleg kan ook worden gekozen voor zalmfilet, palingfilet, 7% magere kaas, runder of paardenrrookvlees en andere magere vleeswaren die niet afkomstig zijn van varkensvlees
Dit beleg kan ook genomen worden op sesam of volkoren crackers.
4 eiwitten met 2 hele eieren, gekookt, of gebakken in pam cooking spray. Als je ze bakt kun je magere 7% kaas meebakken en/of wat rosbief.
Gekookt kun je de eieren ook meenemen in een salade

Training
Na de training kun je het beste vruchtensap en een whey proteine shake (liefst whey isolaat) op water basis.


;)
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven