AndroidHealthClinic

Voedingsschema ratio's - wat doen jullie?

Bezoekers in dit topic

Marvin17

Huge Freak
Elite Member
10 jaar lid
Lid geworden
24 jan 2009
Berichten
8.572
Waardering
909
Lengte
1m82
Massa
94kg
Vetpercentage
13%
Mannen,

Ik ben van plan het sporten weer wat serieuzer op te pakken en wil dus ook mijn voeding weer onder handen nemen. Vroeger gebruikte ik altijd percentuele ratio's voor de verdeling tussen eiwitten, koolhydraten en vetten. Tegenwoordig lees/hoor ik ook veel over de verdeling op basis van benodigde eiwitten en vetten (per kg lichaamsgewicht) aangevuld met carbs.

Oftewel:
Methode 1: Verdeling E - K - V als bijvoorbeeld 40%-35%-25%
Methode 2: 2gr E en 1 gr V per kg lichaamsgewicht de rest K.

Ik ben benieuwd naar welke methode jullie hanteren. En bij methode 2, gebruik je dan je totale lichaamsgewicht of enkel de vetvrije massa? :)

Alvast bedankt mannen!
 
Zelf gebruik ik methode 2, samen met gewoon heel het lichaamsgewicht dit vindt ik persoonlijk makkelijker als methode 1 maar denk dat dit voor iedereen anders is.
 
Methode 2, omdat methode 1 onhandig is.

Waarom?
Vb. iemand weegt 75 kg en cut op 2000 kcals per dag. 25% van 2000 kcals aan vetten is 56 gram vetten. Dit is erg weinig voor iemand van 75 kg. Vetten zijn belangrijk.
 
Oké duidelijk! En houden jullie dan 2gram eiwit en 1 gram vet aan, of meer / minder?
Voorheen gebruikte ik altijd de percentuele verdeling, maar deze keer wil ik methode 2 eens proberen :)
 
Oké duidelijk! En houden jullie dan 2gram eiwit en 1 gram vet aan, of meer / minder?
Voorheen gebruikte ik altijd de percentuele verdeling, maar deze keer wil ik methode 2 eens proberen :)

Eiwitten en vetten houd ik hetzelfde, het verschil kun je met de koolhydraten maken (en eventueel de vetten, maar alleen als het niet uitkomt met de koolhydraten).
 
Back
Naar boven