Fitness Seller

Voedingsschema .. Reacties graag :) (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

amk

Novice
15 jaar lid
Lid geworden
12 feb 2005
Berichten
3
Waardering
0
hallo luitjes

ik train sinds 3 maanden al en mijn doel is dus spiermassa aanmaken zonder teveel vet

mijn gevens zijn

Gewicht = 67 kg

Lengte = 185.0 cm

Leeftijd = 19


energieverbruik in rust : 1916,6 kcal


ik heb deze schema inelkaar geflanst ik hoop op reacties en als ik iets moet bijschaven of vermelden dan hoor ik het van jullie ik hoop met jullie hulp mijn doel te bereiken :D


08.00 whey-protein shake ( 200ml )
havermout pap
banaan



10.30 mini-pizza


13.00 4 snee bruin brood ( beleg kipfilet ,of sardijn


15.30 banaan + 2 snee bruin brood
beleg kipfilet of sardijn


18.00 warme maaltijd + whey protein shake 200ml


19.00 trainen


22.00 2 snee bruin brood +
whey protein shake ( 100ml )



greetz : aMk :cool:
 
Hoi AMK, leuk dat je het initiatief neemt om je voedingsschema hier te posten. Waarom post je bij elke maaltijd niet al de voedingswaarde? Dat maakt het voor jezelf een stuk makkelijker (want je kan hem zelf gelijk een stuk beter beoordelen) en je weet precies zelf wat er aan schort en kan het daardoor makkelijk aanpassen.

Om even kort een reactie te geven vind ik dat je te weinig eiwitten binnen krijgt en dat je meer kcals moet nemen. Als je spiermassa wil aankomen zal er altijd vet bij zitten dat is onoverkomelijk.

Succes
 
Ik denk dat "mini-pizza's" niet veel waardering weg zullen dragen. Een keertje is ok, maar iedere dag ... ?
 
reken eens eerst je totale energieverbruik uit. gebruik hiervoor de formule van centaur of van mij op [Link niet meer beschikbaar]

je zal dan eerder op 2400 a 2500 kcal uitkomen en maak hier een voedingsschema op waar bij je alle waardes neerzet en de totale waardes. Hierdoor kunnen mensen je makkelijker helpen om een goed voedingsschema in elkaar te draaien. En groeien zonder teveel vet aan te komen??? Ja het is mogelijk maar absoluut niet makkelijk. Je kan beter gewoon veel eten dan zie je tenminste ook wat resultaat.
 
Laatst bewerkt:
rogierv zei:
reken eens eerst je totale energieverbruik uit. gebruik hiervoor de formule van centaur of van mij op [Link niet meer beschikbaar]

je zal dan eerder op 2400 a 2500 kcal uitkomen en maak hier een voedingsschema op waar bij je alle waardes neerzet en de totale waardes. Hierdoor kunnen mensen je makkelijker helpen om een goed voedingsschema in elkaar te draaien. En groeien zonder teveel vet aan te komen??? Ja het is mogelijk maar absoluut niet makkelijk. Je kan beter gewoon veel eten dan zie je tenminste ook wat resultaat.

Das trouwens een goede formule.. ;)
 
Al die formules zijn wel leuk en aardig hoor, maar je moet ze toch echt zien als richtlijn. Zo zal de stofwisseling van een echte ectomorph vele malen hoger liggen dan die van bijvoorbeeld een endomorph.

Wat ik hiermee wil zeggen is, stel je schema samen en verander het gaandeweg. Je zal het meeste leren door het gewoon te doen.
 
wazzup zei:
Ik denk dat "mini-pizza's" niet veel waardering weg zullen dragen. Een keertje is ok, maar iedere dag ... ?


ja dat is waar elke dag pizza :S , maar weten jullie een alternatief ervoor :D

ik ga ff die schema bijwerken en alles uitrekenen dan post ik het weer op

greetz
 
Een goed alternatief is een bak muesli met melk en een banaan ;)
 
andrew zei:
Al die formules zijn wel leuk en aardig hoor, maar je moet ze toch echt zien als richtlijn. Zo zal de stofwisseling van een echte ectomorph vele malen hoger liggen dan die van bijvoorbeeld een endomorph.

Wat ik hiermee wil zeggen is, stel je schema samen en verander het gaandeweg. Je zal het meeste leren door het gewoon te doen.
Daarom is mijn formule ook redelijk accuraat, omdat die gebaseerd is op de VVM.
 
vet erbij is niet zo ernstig. gewoon flink gaan vreten.
zodra je wat vetter bent kun je toch al weer een trui aan doen ;)
 
veeels te weinig ik heb hetzelfde probleem
ik had ook een schema
weet je wat je moet doen
dat schema dat je hebt opgesteld moet je als een minimale benodigheid zien
dus zeg maar dat moet je standaard per dag eten
en op die schema eet je zoveel mogelijk erbij(3 a 4 maaltijden)
geloof me je zult aankomen
 
Die mini pizza om 10.30 zou ik inderdaad vervangen door iets beters. In mijn ogen dus quark en desnoods nog wat fruit bij ook.

S'middags vind ik 4 sneetjes brood een beetje weinig. Ik zou zeggen eet er 8 en leg het beleg er rijkelijk tussen. Ik eet elk middag 200 gram vlees tussen mijn 8 sneetjes brood.
 
Laatst bewerkt:
Je training is om 7 uur en daarna eet je om 10 uur?

Juist na de training zou ik wel flink eten en een shake pakken
 
ok mensen bedankt voor jullie reacties :D
ik zal dus die pizza vervangen met muesli en banaan
en ik zal na mijn training dan flink eten plus een shake :D

ik had nog mijn energieverbruik berekend dat was ongev 2677 kcal
past mijn voedingsschemawel bij mijn kcal?
 
Back
Naar boven