Voedingsschema.. Supps.. vervelende ouders

Discussie in 'Voeding' gestart door Anoniem1987, 18 jun 2006.

Bezoekers aanwezig in Topic (Leden: 0, Gasten: 1)

1. Anoniem1987

Anoniem1987 Cool Novice Topic Starter

Leuk Bevonden:
    0
    Geslacht:
    Man
    Sinds een paar maanden probeer ik ook goed op me voeding te letten..
    Maar me ouders maken het me nogal moeilijk.. me moeder wil gwn niet dat ik te groot wordt ??? en me vader wil niet dat ik er nadeel van krijg bij me ma training:mad:... Tja, kheb ze al veel uitgelegd en laten lezen... en ook gezegd dat ik egt niet opeens op een dag zo groot zal zijn :D als het nou zo makkelijk was om groot te worden...
    Zijn der meer tieners hier die nog bij hun ouders wonen die hier last van hebben?

Maar goed.. Daarbij heb ik ook nogal veel voedselallergien, en ik heb daar nu weer erg veel last van, en zij vinden dat het komt omdat ik nu zoveel *rotzooi* eet.
    Nja, ik doe het nu maar in stapjes vanwege hun... om de paar weken voeg ik weer iets nieuws toe zodat ze niet gaan irriteren enzo.. Vandaar dat me voedingsschema nog niet egt super is.
    Dit is wat ik nu zon beetje op een dag eet (ik ben trouwens 1.69 m 68 kg vet% weet ik niet, maar laag, rond de 10 maybe)

-75 gr Cruesli met Melk, hoeveel ML weet ik niet precies, dit ga ik trouwens vervangen of aanvullen door brinta
    -6-8 sneetjes brood met beleg, pindakaas etc.
    -1 banaan (banaan is de enigste fruit die ik mag, voor de rest ben ik allergies :S)
    -2-3 muesli repen
    -130 gr Tonijn met ketchup en mayo
    -Wat de pot schaft.. meestal 2- 3 grote porties
    -3 eiwitten en een hele ei
    -75 gr havermout met melk en suiker
    -500 gr magere kwark
    -glaasje melk
    -drink veeel water de hele dag door.
    -yoghurt of vla... af en toe een bapao'tje derbij.
    -evergreen koekjes

Me ouders worden nu al gek dat ik veel te veel eet, maarja, voor mij is dit nu normaal, zelfs weinig :S..
    Ik moet nog ff berekenen op hoeveel Kcal, prot, KH, vetten etc ik nu uitkom, het is in iedergeval nog lang niet genoeg.
    Ik ga proberen binnekort ook nog kipfilet derbij te pakken, kijke hoe me ouders daarop gaan reageren:D .

Ik zit ook te denken een supplement derbij te nemen..
    Wat denken jullie dat beter zou zijn gezien wat ik tekort kom.
    Een weightgainer of whey... Ik zat zelf te denken aan een weightgainer om aan me Kcals te komen, maar ik zag deze aanbieding op sportfood http://www.sportfood.nl/shop/produc...d=279&osCsid=bad39a4c1b6744d9cd7b6b46d3e24f00 en nu zit ik een beetje te twijfelen of ik dat niet zal nemen.

editje: ik neem btw ook van die multivitamine en vit. C tabletjes

Laatst bewerkt: 18 jun 2006
  2. riggard

riggard Huge Freak

Leuk Bevonden:
    32
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m90
    Massa:
    103kg
    Vetpercentage:
    12%
    sja, ik ben zelf 17 en ben de laatste tijd ook veel gezonder en meer gaan eten. m'n moeder die deed er gelukkig niet erg moeilijk over, ze vind het allemaal wel prima en koopt zelfs de meeste producten voor me :D (af en toe maakt ze er natuurlijk wel grappen over, ik heb nu de bijnaam "kwark eter" binnen de famillie :P )

maar probeer je moeder gewoon te overtuigen met argumenten als:
    -gebruik als argument bijv. beter dat ik thuis een hoop gezond eten eet dan dat ik in de friettent vette snacks sta te eten want dat is gewoon ongezond)
    -zeg dat als je breed en gespierd ben je ook veiliger over straat kan :P
    -zeg dat het allemaal niet zo snel zal gaan en je gewoon bewust bezig bent met je voeding
    -zeg dat bij veel trainen ook een gezond voedingspatroon hoort

nouja, succes met overtuigen :P

3. Anoniem1987

Leuk Bevonden:
    0
    Geslacht:
    Man
    Heey, haha, ja bij mij als ze er eenmaal aan gewend zijn en zien dat ik die dingen toch wel zelf haal gaan ze er na een tijdje vanzelf ook mee.
    Nu koopt ze ook wel af en toe die dingen als ze boodschappen gaat doen =) En indd, die grappen ken ik :P vooral over tonijn en ei hier:P.

Geloof me, die dingen heb ik allemaal al aangehaald :S
    Het probleem is, of ze luisteren gewoon niet, of als ze luisteren, begrijpen ze het wel maar over een weekje zijn ze het weer vergeten en gaan ze gewoon weer lekker verder :mad:

De dingen die ik nu heb doen ze trouwens niet meer moeilijk over, want me oom die is arts en me vader was aan hem gaan vragen of dat wel allemaal goed was enzo :P dus dat zit nu wel goed, maar zodra ik weer met iets nieuws kom gaan ze weer moeilijk doen.

Achja, uiteindelijk komt et wel goed ;)
    Grootste vraag nu is welk supplement ik het beste zou kunnen aanschaffen en wat ik eventueel nog met de loop van de tijd aan me schema zou kunne toevoegen.

4. RawBas

RawBas Freaky Bodybuilder Elite Member

Leuk Bevonden:
    196
    Geslacht:
    Man
    Hoi lorenzott,

Wat ik zo in eerste instntie kan zien is dat je eiwitten tekort komt. Onze Inner Armour Whey die je opnoemt zou inderdaad een optie kunnen zijn. Daar zou ik me als eerste op concentreren, op je eiwitinname.
    Probeer je voeding zoveel mogelijk aan te passen en neem bij iedere maaltijd een goede eiwitbron zoals vlees, vis, kwark, eieren, ander zuivel of shakes.

Persoonlijk zou ik daar mee beginnen. Op het moment dat dat goed gaat, ga je naar je koolhydraat inname kijken. Gewoon stap voor stap nemen, dan wen je zelf maar ook je ouders aan je veranderend eetpatroon. Voor ouders die hier geen verstand van hebben is het nogal eng om hun kind ineens een 'raar' en afwijkend voedingspatroon aan te zien nemen. Heeft ook nog steeds te maken met het negatieve beeld wat velen van bodybuilding hebben.

Succes ermee!

5. Marcellllll

Marcellllll Cool Novice

Leuk Bevonden:
    0
    Geslacht:
    Man
    Gewoon zeggen dat je anders aan de drugs gaat.
    Makkelijke keuze lijkt me.:rolleyes:

6. Anoniem1987

Leuk Bevonden:
    0
    Geslacht:
    Man
    Bedankt voor het advies :)
    Dat is ook zo'n beetje waar ik aan zat te denken, dus ik denk dat ik dat maar ga doen dan.

Ja, ik begrijp ook wel dat ze het eng vinden, maar in mijn geval is dat toch best raar. Aangezien mijn opa een natural bodybuilder was, en zo ook 2 broers van me vader en 1 van me moeders kant die zelfs een gym runde in suriname, zelf hebben ze ook een aantal jaartjes meegetraind.. Dus je zou toch wel zeggen dat ze beter moeten weten :S maar goed.

hahaha, :P dan gooien ze me volgens mij gewoon uit huis:P

Ik ga iig eens kijken hoe ze derop gaan reageren dat ik een supp wil kopen.

Ik ben met dit schema trouwens toch wel wat aangekomen, maar ik heb onderhand gewoon weer wat meer nodig denk ik..
    Ik woog rond december 2005/januari nog 60 kg
    En nu weeg ik ongeveer 67 kg..

Laatst bewerkt: 18 jun 2006
  7. mass_builder

mass_builder Ripped Bodybuilder

Leuk Bevonden:
    1
    Geslacht:
    Man
    succes met overtuigen kerel, rustig toevoegen lijkt me ook ideaal. Verder ben ik het met sportfood eens.

8. Anoniem1987

Leuk Bevonden:
    0
    Geslacht:
    Man
    Thnx :)
    Maare, vooral eiwit tekort dus.
    Ik lees dat veel mensen ook kipfilet eten als eiwitbron, zou het een goed idee zijn om dit als volgende toe te voegen? Of eerder iets anders?

9. bascross

bascross Colossal Veteran

Leuk Bevonden:
    2.296
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m97
    Massa:
    108kg
    Vetpercentage:
    14%
    kipfilet kan je wel toevoegen ja, zowel beleg, als de gewone.

10. Anoniem1987

Leuk Bevonden:
    0
    Geslacht:
    Man
    ok, zit daar geen verschil tussen dan? Ik ga morges is ff kijken of ik wat kan halen :).

Nog een vraagje trouwens, valt er met dit schema zoals het nu is wel een beetje te herstellen en groeien? Of mist er echt erg veel.
    Nu het zomer is wil ik toch maar wachten met echt bulken (wat ook nog niet kan vanwege me ouders), maar ik wil wel een beetje licht bulken zeg maar, veel valt er niet bepaald te cutten bij mij dus :P..
    Zoals je hier kan zien begin ik binnekort met HST: http://forum.dutchbodybuilding.com/f128/mijn-hst-schemaatje-66149/#post1206857
    En ik heb gelezen dat je voor fullbody zoiezo al meer kcal nodig hebt..

Deel Deze Pagina

1. Deze website gebruikt cookies om inhoud te personaliseren, uw ervaring aan te passen en om u ingelogd te houden als u zich registreert.
    Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies.
    Ontzet Notitie