XXL Nutrition

Voedingsschema tips??

Bezoekers in dit topic

djamie

Novice
10 jaar lid
Lid geworden
10 mrt 2009
Berichten
26
Waardering
0
Ik lees al enkele jaartjes mee op DBB en heb laatst toch maar besloten om ook lid te worden. Ook zou ik er wel wat aan hebben als jullie naar mijn voedingsschema zouden kijken en deze misschien zouden kunnen aanvullen.

mijn stats:

1.86 m
77 kg
19 jaar
en mijn BF% ligt rond de 14%

Daarnaast train ik minstens 4 keer per week. Ik doe eigenlijk elke week weer andere oefeningen per spiergroep om mijn spieren niet aan de oefening te laten wennen. Ik heb geen vaste train dagen maar mijn trainingsschema ziet er als volgt uit:

Trainingsschema

Dag1:

- 30 minuten cardio
- 4 oefeningen voor borst
- buik
- 3 oefeningen voor triceps ( en eventueel nog een pomp oefening om hem helemaal vol te gooien

Dag2:

- 30 minuten cardio
- 3/4 oefeningen voor rug
- buik
- 2 oefeningen voor benen
- 1 oefening voor onderarm

Dag3:

- 30 minuten cardio
- 3 oefeningen voor schouder
- buik
- 3 oefeningen voor biceps( en net als bij triceps eventueel nog een oefening om hem vol te pompen)

Dag4:

- 30 minuten cardio
- buik
- 2 oefeningen voor triceps
- 2 oefeningen voor biceps




Omdat ik wisselende tijden heb op mijn werk heb ik in mijn voedingsschema dus geen tijden gezet, want deze wisselen dagelijks.

Voedingsschema:

Maaltijd1:

- 250 ml magere melk
- Brinta
- Banaan

Maaltijd2:

- 4 bruine boterhammen
- 50 gram kipfilet ( 4 plakken)

Maaltijd3:
- 4 bruine boterhammen
- 50 gram kipfilet ( 4 plakken)
- 1 à 2 gekookte eieren

Maaltijd4:
- 4 bruine boterhammen
- pindakaas
- banaan of appel

Maaltijd5:
- groente
- aardappelen
- vlees

Maaltijd6:
- stuk fruit
- handje 'naturel notenmix ongezout'

Maaltijd7:
- 500 gram magere kwark
- handje 'naturel notenmix ongezout'


Er zit nergens Whey in mijn schema, omdat ik hierdoor erg last van puisten kreeg. Heb als vervanging aminozuurpillen. gebruik de 'Perfect whey amino 2300' van PerfectBody.nl. op trainingsdagen neem ik 15 pillen en op niet trainingsdagen 10 stuks.( dit is hoe het aanbevolen wordt op de verpakking)


Graag zou ik van jullie tip/aanvullingen op zowel mijn voedingsschema als mijn trainingsschema!:D
 
Voedingsschema:

Maaltijd1:

- 250 ml magere melk
- Brinta
- Banaan

Maaltijd2:

- 4 bruine boterhammen
- 50 gram kipfilet ( 4 plakken)
- 100 gram tonijn

Maaltijd3:
- 4 bruine boterhammen
- 50 gram kipfilet ( 4 plakken)
- 1 à 2 gekookte eieren

Maaltijd4:
- 2 bruine boterhammen
- pindakaas
- appel
- 200 gramm koolvis

Maaltijd5:
- groente
- aardappelen
- vlees

Maaltijd6:
- stuk fruit
- handje 'naturel notenmix ongezout'

Maaltijd7:
- 500 gram magere kwark
- handje 'naturel notenmix ongezout'


Er zit nergens Whey in mijn schema, omdat ik hierdoor erg last van puisten kreeg. Heb als vervanging aminozuurpillen. gebruik de 'Perfect whey amino 2300' van PerfectBody.nl. op trainingsdagen neem ik 15 pillen en op niet trainingsdagen 10 stuks.( dit is hoe het aanbevolen wordt op de verpakking)


Graag zou ik van jullie tip/aanvullingen op zowel mijn voedingsschema als mijn trainingsschema!:D
hier met wat toevoeging van wat eiwitten heb je een goed schema man
 
Het valt inderdaad op dat je weinig eiwitten eet met dit schema (zeker voor 4 trainingen per week). Je voeding is wel gezond hoor. Maja je zegt totaal niets over je doelstellingen. Aanvullen, verbeteren voor wat te bereiken ?
 
Doelstellingen zijn idd wat droger worden, want heb op dit moment nog wel een klein laagje vet op buik en borst. En vanuit dat punt wou ik eigenlijk massa erbij kweken echt. Dit leek mij het verstandigste.
 
Doelstellingen zijn idd wat droger worden, want heb op dit moment nog wel een klein laagje vet op buik en borst. En vanuit dat punt wou ik eigenlijk massa erbij kweken echt. Dit leek mij het verstandigste.
:eek:WTF ald dit het geval is zit je met dit schema goed fout ouwe je eet een half brood op een dag geloof mij daar ga je echt niet droger van worden voor iemand met jou stats is dit gewoon een bulkschema(op de eiwitten na dan).Als je serieus bent over droer worden zal ik maar een een nieuw voedings schema maken
 
Wat moet ik vervangen voor dat brood dan?

Want ik zie nu bij dit bovenste topic staan als goed cut schema:

dat je dan 2 maal overdag rijst emt kipfilet en roerbak groente moet eten.
Maar daar heb k aangezien mijn werk en alles echt de mogelijkheid niet toe.
Dus zijn er ook andere goede vervangende voeding die je in de cut kan eten.

Want is een cut schema dus wat ik nu ga maken voor mezelf.
 
Laatst bewerkt:
Altans lijkt mij het beste om eerst te gaan cutten, omdat mijn BF nog redelijk hoog ligt.
Is het slimst om dit eerst naar beneden te werken lijkt mij.??
 
dat ligt er aan wat je bf is natuurlijk ik ben momenteel 16 a 18 denk ik en zit nog steeds in de bulk nog een maandje of 2 en dan stevig cutten tot 13% ongeveer en dan weer de bulk er in tis net wat jou doelen zijn......
 
Back
Naar boven