Fitness Seller

Voedingsschema up-to-date (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

UnderTheMountain

Dutch Bodybuilder
Lid geworden
3 feb 2016
Berichten
286
Waardering
17
Lengte
1m75
Massa
90kg
Vetpercentage
20%
Hallo DBB'ers, hieronder vind je wat ik zo al op een dag eet en waar ik naartoe streef qua eiwitten, vetten en koolhydraten. Ik ben 16 jaar en doe nu al anderhalf jaar aan krachttraining. ik ben 175cm lang en weeg 77.5kg, BF is 15%(schattingen). Ben van ongeveer 23%BF toen ik begon, naar anderhalf jaar later 15%BF. Nu wil ik toch wat gaan cutten en heb mijn onderhoud op 2000kcal, 150gr E, 192.5gr K, 70gr V. Graag tips of veranderingen.

Ik volg een UB/LB schema 4x per week:
alles hieronder sets per week:
borst-14sets
bovenrug-14sets
triceps-6sets
biceps-7sets
schouders-3sets
onderrug-11sets
quads+hams-23sets
kuiten-6sets
abs-3oefeningen

dit is dus verdeeld over 4 verschillende dagen^^
 

Bijlagen

  • voedingsschema 2016.xlsx
    9,9 KB · Weergaven: 49
images?q=tbn:ANd9GcRxy0v2nXkvSIa9zRiSniROTmvjZ2c08t4jKBsyRv3NNd4ackfavg.png
 
Goed dat je al weet wat je onderhoud is maar je voedingsschema voldoet nog niet..
Probeer zoveel mogelijk Bodybuild voer toe te voegen.
Denk aan (bijna al het) vlees, Gevogelte, vis, rijst, pasta (geen choco:o), havermout, Brinta etc. etc.
Veel hierover is inderdaad ook terug te vinden in de stickys van de voedingssectie.
 
Hee man,

Neem aan dat die 2000 niet je onderhoud is, dit zal wel ergens rond de 2500-2700 liggen(maar je zal die 2000 wel bedoelen als je doel)
Als ik jou was zou ik lekker op 2200 beginnen en na 1,5 week eens kijken wat je gewicht doet, als het daalt laat je het zo, daal je te hard of te langzaam up je of verlaag je. Als je al op 2000 begint en dan over enkele weken de rek er een beetje uit is zal je naar 1900/1800 gaan en dat word wel erg weinig om te eten(zeker na een week of 6 te hebben gecut).

Ps. Schrap die nutella man(u must resist bro)
En wissel de yoghurt voor kwark(maak het lekkerder met whey/fruit/0kcalsiroop
 
Hee man,

Neem aan dat die 2000 niet je onderhoud is, dit zal wel ergens rond de 2500-2700 liggen(maar je zal die 2000 wel bedoelen als je doel)
Als ik jou was zou ik lekker op 2200 beginnen en na 1,5 week eens kijken wat je gewicht doet, als het daalt laat je het zo, daal je te hard of te langzaam up je of verlaag je. Als je al op 2000 begint en dan over enkele weken de rek er een beetje uit is zal je naar 1900/1800 gaan en dat word wel erg weinig om te eten(zeker na een week of 6 te hebben gecut).

Ps. Schrap die nutella man(u must resist bro)
En wissel de yoghurt voor kwark(maak het lekkerder met whey/fruit/0kcalsiroop
haha ja de nutella wordt een moeilijke, maar komt goed. En de reden dat ik kies voor yoghurt en kip ipv kwark is omdat ik extreem veel puistjes krijg van kwark eten, en als ik dit iedere dag doe dan wordt het nogal extreem. Mijn onderhoud is 2500/2600kcal. Ik ga dan toch maar eens beginnen met 2100kcal per dag
 
Goed dat je al weet wat je onderhoud is maar je voedingsschema voldoet nog niet..
Probeer zoveel mogelijk Bodybuild voer toe te voegen.
Denk aan (bijna al het) vlees, Gevogelte, vis, rijst, pasta (geen choco:o), havermout, Brinta etc. etc.
Veel hierover is inderdaad ook terug te vinden in de stickys van de voedingssectie.
ja heb al aardig veel research gedaan en ga het deze week aanpassen wanneer ik meer tijd heb. thnx
 
Aah oke vervelend,

Verder heb je tot nu toe wat de pot schaft savonds denk ik(16 jaar). ik neem hier meestal ook zo'n 600 kcal voor maar probeer toch altijd even te schatten hoeveel alles is(voor de zekerheid).
Ik weet niet hoe je met whey zit en puistjes/geld aangezien je in eiwiten nog aardig achterblijft in verhouding tot de vetten/koolhydraten. Mocht je whey ook niet kunnen verdragen raad ik je tonijn uit blik aan.
 
Aah oke vervelend,

Verder heb je tot nu toe wat de pot schaft savonds denk ik(16 jaar). ik neem hier meestal ook zo'n 600 kcal voor maar probeer toch altijd even te schatten hoeveel alles is(voor de zekerheid).
Ik weet niet hoe je met whey zit en puistjes/geld aangezien je in eiwiten nog aardig achterblijft in verhouding tot de vetten/koolhydraten. Mocht je whey ook niet kunnen verdragen raad ik je tonijn uit blik aan.
wat de pot schaft ja haha, whey heb ik over zitten denken, maar dit is erg duur(volgens mijn ouders dan). Ik zit nu maar op de kipspiesjes, broodbeleg kipfilet en gewoon gebraden kipfilet. oh ja en de yoghurt met banaan dan :P
 
wat de pot schaft ja haha, whey heb ik over zitten denken, maar dit is erg duur(volgens mijn ouders dan). Ik zit nu maar op de kipspiesjes, broodbeleg kipfilet en gewoon gebraden kipfilet. oh ja en de yoghurt met banaan dan :P
Whey ongeveer 0,50 per serving van 30 gram. Dat is ongeveer 24 gram eiwit.
kipfilet 6,- per kg. dat is 0,60 per 100 gram en daar zit ongeveer 20 gram eiwit in.
Maargoed als jouw ouders wel kip betalen laat ze dat dan maar lekker doen.
Zou ervan profiteren zolang het kan :D
 
Indd, mee genieten van wat je ouders betalen, mee gaan met boodschappen doen eens in de week en die kar vol eiwitten gooien. Verder valt de kosten van whey inderdaad wel mee. Xxlnutrition en myprotein zijn beide getesten merken en ook nog eens voor een goede prijs, misschien in overleg met je ouders 50/50 doen. Ik weet nog wel dat mijn ouders zeker in het begin het allemaal leuk vonden en graag hun steentje bij draagde aan het sporten.

Verder is je trainings schema voor een ub/lb prima, ik kan je ook aanraden om veel met super setjes te werken mits je het lekker vindt uiteraard, hierdoor druk je de tijd in de gym maar hou je de intensiteit en het volume goed hoog.
 
Laatst bewerkt:
Indd, mee genieten van wat je ouders betalen, mee gaan met boodschappen doen eens in de week en die kar vol eiwitten gooien. Verder valt de kosten van whey inderdaad wel mee. Xxlnutrition en myprotein zijn beide getesten merken en ook nog eens voor een goede prijs, misschien in overleg met je ouders 50/50 doen. Ik weet nog wel dat mijn ouders zeker in het begin het allemaal leuk vonden en graag hun steentje bij draagde aan het sporten.

Verder is je trainings schema voor een ub/lb prima, ik kan je ook aanraden om veel met super setjes te werken mits je het lekker vindt uiteraard, hierdoor druk je de tijd in de gym maar hou je de intensiteit en het volume goed hoog.
zal het eens voorleggen
 
Whey ongeveer 0,50 per serving van 30 gram. Dat is ongeveer 24 gram eiwit.
kipfilet 6,- per kg. dat is 0,60 per 100 gram en daar zit ongeveer 20 gram eiwit in.
Maargoed als jouw ouders wel kip betalen laat ze dat dan maar lekker doen.
Zou ervan profiteren zolang het kan :D
haha achjeh, kip vult nou wel wat beter dan whey en is nog lekker ook :P
 
Back
Naar boven