MuscleMeat

Voedingsschema vet verbranden (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

MICHEL1984

Novice
Lid geworden
27 feb 2011
Berichten
7
Waardering
0
Lengte
1m96
Massa
87kg
Vetpercentage
14%
Goedemorgen,

Ik ben sinds 3 maanden aan het trainen (mix krachttraining en cardio). Doel is mijn vetpercentage (momenteel 18%) verlagen en spieren opbouwen. Ik begrijp dat dit lastig samen gaat en daarom heb ik me eerst gefocust op vetverbranding met het volgende voedingsschema:

7.00u 70 gram havermout + whey shake met sojamelk

10.00u 2 Snee volkoren brood met kipfilet/tonijn/ei + 1 stuk fruit

12.30 100 gram rijst of pasta met kipfilet/zalm/tonijn/

15.00 250 gram magere kwark + walnoten

17.00-18.30 Training

18.30 Na de training een eiwit shake met sojamelk

19.00 Warme maaltijd: 75 gram volkoren pasta/zilvervliesrijst +100 gram kipfilet, mager rundergehakt, tonijn, zalm + 100 gram groenten

21.00u 250gr magere kwark

Hebben jullie hier op- of aanmerkingen op?

Bedankt!

Gr.

Michel
 
Ik zou de koolhydraten meer rond de training plannen. De snelle koolhydraten na de training en de slome voor de training. Daarnaast misschien beter om precies je calorieën bij te houden. En ook te berekenen hoeveel je er nodig zou moeten hebben.
 
Thanks! Ik heb het iets aangepast en ik heb zojuist nagekeken wat mijn caloriebehoefte zou moeten zijn met 3x per week sporten. Mijn behoefte zou 2550 zijn. Met onderstaand schema zit ik op 2300 (lager in het kader van vetverbranding). Ik heb volkoren brood vervangen door spelt brood (blijken langzame koolhydraten in te zitten) en voor de lunch heb ik rijst vervangen door quinoa:
7.00u 100 gram havermout + whey shake met sojamelk

10.00u 2 Snee spelt brood met kipfilet/tonijn/ei + 1 stuk fruit

12.30 100 gram Quinoa met kipfilet/zalm/tonijn/

15.00 250 gram magere kwark + walnoten + snee spelt brood kipfilet/tonijn/ei

17.00-18.30 Training

18.30 Na de training een eiwit shake met sojamelk

19.00 Warme maaltijd: 100 gram volkoren pasta/zilvervliesrijst +100 gram kipfilet, mager rundergehakt, tonijn, zalm + 100 gram groenten

21.00u 250gr magere kwark

Ziet dit er beter uit?
 
Volkoren brood is ook langzame koolhydraten, maar met spelt is ook niks mis mee. Spelt brood heeft volgens mij ook iets meer eiwitten.

Maar ik bedoelde slome koolhydraten direct voor de training dus om 7.00, 10.00 en 12.30 geen koolhydraten eten. Om 15.00 wel koolhydraten maar slome en om 19.00 snelle koolhydraten.
 
Ga ik mee bezig! ik dacht altijd dat je koolhydraten normaal zoveel mogelijk in de ochtend en in de middag moest nemen!
 
- Zilvervliesrijst kan ook gewoon prima in plaats van quinoa.
- Als 2550 het onderhoud is en je cut op 2300, vergeet dan niet zodra je merkt weer op onderhoud te zitten je calorieën te verlagen.
- Ik zou: 100 gram Quinoa met kipfilet/zalm/tonijn/ en 250 gram magere kwark + walnoten + snee spelt brood kipfilet/tonijn/ei omdraaien persoonlijk

Wat is de reden dat je sojamelk drinkt?
 
Gedurende de dag als je niet veel lichamelijk actief bent kun je beter vetten als energie gebruiken. Koolhydraten slaan sneller weer als vet op als je lichamelijk niet actief bent.

Maar als je bijvoorbeeld een bouwvakker als beroep bent dan kun je eigenlijk de hele dag koolhydraten eten.
 
Ik heb altijd begrepen dat er in sojamelk minder verzadigde vetten zitten.. Ik heb de 100 gram Quinoa met kipfilet/zalm/tonijn/ en 250 gram magere kwark + walnoten + snee spelt brood kipfilet/tonijn/ei omgedraaid. Nemen jullie Whey met water of melk?
 
Ik heb altijd begrepen dat er in sojamelk minder verzadigde vetten zitten.. Ik heb de 100 gram Quinoa met kipfilet/zalm/tonijn/ en 250 gram magere kwark + walnoten + snee spelt brood kipfilet/tonijn/ei omgedraaid. Nemen jullie Whey met water of melk?

Ik met water op dit moment
 
Ik heb altijd begrepen dat er in sojamelk minder verzadigde vetten zitten.. Ik heb de 100 gram Quinoa met kipfilet/zalm/tonijn/ en 250 gram magere kwark + walnoten + snee spelt brood kipfilet/tonijn/ei omgedraaid. Nemen jullie Whey met water of melk?
Melk (zuivel) houdt over het algemeen wel wat meer vocht vast. Ikzelf neem mijn whey altijd met water.

Soja verhoogt het oestrogeen (correct me if i'm wrong). Zal dan wel minimaal zijn, maar meerdere keren op een dag zal over een lange periode wel wat effect hebben.
 
1m96, 86 kg en 3x per week sporten (waarvan ook cardio) en je onderhoud is 2550? No way dude, je hebt sowieso iets verkeerds gedaan met je berekening...

En over vocht vasthouden door zuivel hoef je je op 18% echt niet druk te maken, vocht afdrijven/vasthouden is sowieso iets 'tijdelijks' wat je niet constant vast kunt houden(je kunt niet al je vocht 'n week depleted laten, heeft met vocht afdrijvingshormoon te maken). Vocht afdrijven is iets wat je doet als je heel erg droog staat en je hebt bv een wedstrijdprep en wilt net dat verschil maken. Op 18% in een cut naar 10-12 (of hoe diep je ook wilt) moet je je dus niet drukmaken over vocht vast houden (naar mijn mening) en dus gewoon je whey nemen met wat beter in je schema past / je lekkerder vindt.
 
Nee, (ongefermenteerde) soja is niet aan te raden als man bent
Ooit een artikel van toxicoloog Jan Tytgat over gelezen, maar vind het niet zo dadelijk meer terug ...
 
Gedurende de dag als je niet veel lichamelijk actief bent kun je beter vetten als energie gebruiken. Koolhydraten slaan sneller weer als vet op als je lichamelijk niet actief bent.

Maar als je bijvoorbeeld een bouwvakker als beroep bent dan kun je eigenlijk de hele dag koolhydraten eten.

Ook dat 'fenomeen' is zwaar overdreven. Dat slaat meer op de 'gemiddelde' Nederlander die maar 1 of 2 keer per week (of minder) sport en de gehele dag sowieso al teveel koolhydraten eet (brood, brood, brood, aardappelen/pasta/rijst, yoghurt, koolhydraat rijke snacks (sultana's, chips, etc). Tja, als je weinig tot nooit sport heb je ook niet veel koolhydraten nodig nee, en in een 'traditioneel' dieet zitten dan sowieso al teveel koolhydraten. Dus dan is inderdaad het advies koolhydraten die niet rondom je trainingsmoment zitten te schrappen...

Echter voor de meesten op dit forum die ergens tussen de 3 a 5 keer per week sporten maakt de timing van koolhydraatrijke maaltijden echt niet uit, spieren hebben sowieso 48-72 uur nodig voor volledig herstel/groei en ook tijdens die periode heb je dus behoefte aan koolhydraten. De uitzondering daargelaten is als je bijvoorbeeld aan CBL doet als dieet, maar ook daarvan heeft Kiefer zelf al iets geschreven met een kanttekening dat het effect nou ook weer niet zo groot is als iedereen eerst dacht.. Kortom als TS zich fijner voelt bij 's ochtends / 's middags de meeste carbs naar binnen werken moet ie dat gewoon doen..
 
Back
Naar boven