AndroidHealthClinic

Voedingsschema voor cut, goed of niet?

Bezoekers in dit topic

JdT

Dutch Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
30 mrt 2012
Berichten
727
Waardering
56
Lengte
1m78
Massa
82kg
Vetpercentage
14%
Hallo dames en heren,
Heb besloten om even een korte cut in te lassen tot ik op een vetpercentage van 12/13% zit.
Hiertoe heb ik een voedingsschema gemaakt, en het zou fijn zijn als deze even gecontroleerd zou kunnen worden door een echte kenner. Komt ie dan he:

Ontbijt:

5 eieren
1 appel
20 gram havermout

Middageten (verspreid over de hele middag)

40 gram pinda's
100 gram zilvervliesrijst
30 gram whey
200 gram groenten
300 gram kipfilet

avond:

500 callorien (dit is altijd een beetje schatten)

voor het slapen:

250 gram kwark

totals EXCLUSIEF avondeten

Eiwit: 176 koolhydraat:137 vet:67

Calls inc. 500 call avondeten:

2450

---------- Toegevoegd om 22:10 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:10 ----------

Verder: bij het bereiden van mijn kip en groenten gebruik ik altijd olijfolie, moet ik dit meerekenen in mn voedingsschema?
 
Ja, olie etc moet je ook altijd meerekenen in een voedingsschema. Eigenlijk vrijwel alles kwa bakboter, olijfolie, kokosolie etc. Je schat vaak te weinig kcal in, omdat de meeste mensen geen idee hoeveel kcal ze eten of nemen. Waardoor men toch niet afvalt en wel denkt minder binnen te krijgen. Olie bevat wel redelijk veel kcal, dus zeker verstandig mee te tellen. Ziet er verder wel goed uit, je zou evt je vetten op 1gr per kg lichaamsgewicht kunnen doen.

Heb je ook gekeken naar je vezels en groente/fruit (vitamines/mineralen). Dit vind ik persoonlijk wel erg belangrijk, zeker in een cut als je al minder eet. Desnoods kun je die supplementeren met bijv. Husk vezels/multi.
 
Ja, olie etc moet je ook altijd meerekenen in een voedingsschema. Eigenlijk vrijwel alles kwa bakboter, olijfolie, kokosolie etc. Je schat vaak te weinig kcal in, omdat de meeste mensen geen idee hoeveel kcal ze eten of nemen. Waardoor men toch niet afvalt en wel denkt minder binnen te krijgen. Olie bevat wel redelijk veel kcal, dus zeker verstandig mee te tellen. Ziet er verder wel goed uit, je zou evt je vetten op 1gr per kg lichaamsgewicht kunnen doen.

Heb je ook gekeken naar je vezels en groente/fruit (vitamines/mineralen). Dit vind ik persoonlijk wel erg belangrijk, zeker in een cut als je al minder eet. Desnoods kun je die supplementeren met bijv. Husk vezels/multi.

Oke thanks,
dus wanneer ik bvb 20 gram olie gebruik om mee te bakken moet ik die hele 20 gram meerekenen in mijn voedingsschema? Want in principe blijft een groot gedeelte in de pan achter (of misschien wel in de lucht??)

Voedingswaarde zijn exclusief avondmaal dus ik kom uiteindelijk denk ik wel aan de 85 gram vet.
 
Tja, dat is weer zo'n lastige kwestie. Hoeveel blijft er achter in de pan en hoeveel wordt opgenomen door het voedsel.
Verdampen gebeurt niet in ieder geval. Tenminste, daar zou ik niet van uitgaan.
Je zou kunnen gaan wegen wat er achter blijft in de pan, maar ook daar zul je een meetfout introduceren.
Ik zou zeggen, gok het een beetje en probeer zo min mogelijk olie te gebruiken tijdens het bakken / bereiden (voeg het eventueel erna pas toe).
Je kunt een pan ook makkelijk 'coaten' door er een klein beetje olie in te doen en dit met wat keukenpapier verspreiden / uitvegen (zelfde principe als kooksprays).
Die beetjes tel ik persoonlijk niet mee aangezien het ergens tussen 1 en 5 ml olie zal zijn (of in ieder geval erg weinig dat door het voedsel wordt opgenomen).
 
Hallo dames en heren, Heb besloten om even een korte cut in te lassen tot ik op een vetpercentage van 12/13% zit. Hiertoe heb ik een voedingsschema gemaakt, en het zou fijn zijn als deze even gecontroleerd zou kunnen worden door een echte kenner. Komt ie dan he: Ontbijt: 5 eieren 1 appel 20 gram havermout Middageten (verspreid over de hele middag) 40 gram pinda's 100 gram zilvervliesrijst 30 gram whey 200 gram groenten 300 gram kipfilet avond: 500 callorien (dit is altijd een beetje schatten) voor het slapen: 250 gram kwark totals EXCLUSIEF avondeten Eiwit: 176 koolhydraat:137 vet:67 Calls inc. 500 call avondeten: 2450 ---------- Toegevoegd om 22:10 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:10 ---------- Verder: bij het bereiden van mijn kip en groenten gebruik ik altijd olijfolie, moet ik dit meerekenen in mn voedingsschema?

Vervang de pinda's voor ongezouten en ongebrande cashewnoten of gewoon walnoten.
Vervang ook olijfolie voor kokosolie.
Je kan bij je ontbijt een theelepel kaneel toevoegen.
Voeg bij je kwark blauwe bessen oid toe voor maximaal vitC.
Beste groentes zijn broccoli, bladspinazie en asperges.(klaarstomen is beter dan koken ivm vitamine behoud).
Zalm, biefstuk, kip is koning!

Succes
 
Vervang de pinda's voor ongezouten en ongebrande cashewnoten of gewoon walnoten.
Vervang ook olijfolie voor kokosolie.
Je kan bij je ontbijt een theelepel kaneel toevoegen.
Voeg bij je kwark blauwe bessen oid toe voor maximaal vitC.
Beste groentes zijn broccoli, bladspinazie en asperges.(klaarstomen is beter dan koken ivm vitamine behoud).
Zalm, biefstuk, kip is koning!

Succes

Waarom moet je pinda's vervangen door cashewnoten en olijfolie door kokosolie?
 
Back
Naar boven