AndroidHealthClinic

Voedingsschema voor cutfase (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

woltmide

Cool Novice
15 jaar lid
Lid geworden
25 okt 2002
Berichten
37
Waardering
0
Hallo iedereen,

Ik ben deze maand begonnen met het cutten...Zit nu op een vetpercentage van rond de 13/14% (niet gemeten verder) en merk dat de broeken nu weer wat strakker beginnen te zitten en heb weinig zin om nieuwe te kopen :D (blijf student he)

Nu eet ik gemiddeld het volgende op een dag

ontbijt 8-10 uur (afhankelijk hoelaat de colleges beginnen:D)
banaan/ glas fruitontbijt/ eetlepel lijnzaadolie/ boterham met kipfilet. Hoe eerder het ontbijt dus als ik bijvoorbeeld al om 8 uur aan het eten ben dan neem ik om 10 uur meestal een 2-tal boterhammen met kipfilet

12 uur
4 boterhammen met kipfilet
2 botherhammen met ei

14 uur
bak magere kwark 500ml

16uur trainen
17 uur whey shake

18uur
gewone maaltijd, bord pasta of aardappelen met groente en vlees

20 uur
eetlepel lijnzaadolie, boterham kipfilet, appel

22 uur
boterham pindakaas of kipfilet en banaan

En voor de rest nog zo'n 3/4 liter water op een dag. Nu vraag ik me af of dit voldoende is voor mijn cutfase of dat er minder gegeten dient te worden of misschien wel andere voeding.
Ik ben momenteel zo'n 89 kilo en 1,90 lang. Ben nog enigszins een leek op voedingsgebied dus be gentle:D
 
's ochtends zou ik ook een whey shake nemen

Je zit echt laag in je eiwitten voor een cut-fase. Ik zou toch proberen je boterhammen te voorzien van 100 gram kipfilet per eetmoment. Een blikje van 200 gram tonijn geeft al 50 gram eiwitten. Een zeer goede vervanger voor bijvoorbeeld de kwark, omdat daar naast eiwitten ook veel koolhydraten inzitten.

cutten is toch zeker 2,5 tot 3 gram eiwit per kg lichaamsgewicht.

En 7 eetmomenten per dag is naar mijn idee net iets teveel van het goede. Beter die van 20.00 uur en 22.00 uur samen te voegen.
 
Laatst bewerkt:
ok ben nu zo'n beetje 1,5 week verder en 1,5 kg aangekomen!!!! Heb inmiddels de laatste maaltijd enigszins aangepast dus alleen nog een banaan. Wat de eiwit-inname betreft die heb ik zo gehouden. En wat die 2,5 tot 3 gram per eiwit per kg betreft is dat echt zo? Dat neem ik namelijk nog maar net in als ik aan het bulken ben.

Misschien denk ik nu helemaal verkeerd hoor, (ben een leek op voedingsgebied) maar als je aan het cutten bent is dan niet voldoende om zo,n 1,5 gram eiwit per kg tot je te nemen. Hoef namelijk niet te groeien, als het maar niet afneemt....???

wie heeft in elk geval mogelijk nog meer goede tips?

alvast bedankt
grt,
woltmide
 
pasta aardappelen en andere veel kh bevattende voedingsmiddelen zou ik toch wat minderen. Ligt er natuurlijk ook weer aan hoe jij erop reageert.
Als je gaat cutten moet je juist hoger in je eiwit gaan zitten. Omdat je minder energie tot je neemt moet je voorkomen dat je spieren niet verbruikt worden. Dat doe je door meer eiwit tot je te nemen.
 
Meer vetten, meer eiwitten en minder koolhydraten.
Na je training moet je niet alleen een wheyshake nemen. Als je geen koolhydraten wil neem dan wat vet erbij(olijfolie, lijnzaadolie, etc..)
 
ok bedankt voor de reacties. Weer wat geleerd over de voeding! Zal dan toch maar wat meer eiwitten tot me gaan nemen en wat meer letten op de koolhydraten. Eens even zien hoe het me dan afgaat!

grt,
woltmide
 
Probeer je Koolhydraatrijke voeding in de ochtend/vroege middag te consumeren en probeer 's avonds je meer eiwitrijke voeding te nemen. Een banaan voor het slapen gaan lijkt mij geen goed plan in een cut fase.

(laat me het zo zeggen mijn persoonlijke ervraing is dat als ik na 20.00 nog veel koolhydraatrijk voedsel inneem raak ik geen vet kwijt raak ondanks dat ik over de hele dag genomen toch een negatief kcal saldo heb.)
 
Woltmide, juist in de cutting fase je eiwitten iets opschroeven. Je wilt toch niet je spiermassa die je rtijdens het bulken hebt gewonnen weer verliezen met het cutten?
Gewoon die 2,5 tot 3 gram aanhouden.
En ook niet te laag gaan zitten in je calorieen. Gewoon 500 gram minder als je basis. Net als met bulken je ongeveer 500 calorieen hoger moet gaan zitten als je basis.
Pas als je geen vooruitgang boekt met je dieet en cardio zou ik nog iets lager gaan.
 
Precies wat Richard en MoM zeggen.
Geen KH in de avond, want anders zou ik graatmager zijn ipv dik omdat ik blijkbaar altijd te weinig at.
Ook genoeg eiwitten omdat je juist dan wegens een tekort aan calorieën je lichaam uit eiwitten glucose gaat maken als het tekort krijgt. Ongeacht je gewicht, zelfs al weeg je maar 50 kg, dan toch 150 g eiwit nemen.
Zelf zou ik uitgaan van 2x lich.gew.aan eiwit boven de 75 kg lich. gew.

En genoeg vetten, wel vnl. in de vorm van olijfolie, lijnzaadolie al ben ik zelf te gek van boter om in olijfolie (brr) mijn eitjes te gaan bakken..

Greetz

Espi (en gooi anders je cardio een beetje omhoog en vooral net na het wakker worden, niet te lang wachten, anders werkt het contraproduktief)
 
ok, ik ben inmiddels overtuigd van het meer tot me neemen van eiwitten! Neem nu dus ook maar een wheyshake-je extra per dag.

Wat betreft die cardio, heb ik nu het volgende schema voor gemaakt. Wat ik me trouwens afvraag is of het niet wat teveel van het goede wordt nu:
maandag:
borst biceps
dinsdag:
cardio (1 keer in de 2 weken benen)
woensdag
rug triceps
donderdag:
cardio
vrijdag:
schouders en cardio
zaterdag:
spinning
 
Ik zou idd iets rustiger beginnen met die cardio. Eerst maar es kijken wat er gebeurt met 2 x week cardio, en wanneer nodig meer cardio.
Ik ben zelf nu ook 3 weken aan het cutten, en heb alleen me voeding aangepast. Me winterbuikje slinkt al aardig, en ben ongeveer 2kg kwijt, zonder cardio. Als de gewicht afname stagneert, wil ik rustig aan beginnen met cardio om te zien wat er dan gebeurt.
 
Back
Naar boven