Fitness Seller

Voedingsschema voor de bulk - Wat vinden jullie?

Bezoekers in dit topic

OpEenMissie

Novice
Lid geworden
28 nov 2019
Berichten
17
Waardering
1
Lengte
1m87
Massa
76kg
Beste allen,

Wat op deze voedingsschema staat is een voorbeeld, maar ik eet natuurlijk niet elke dag precies hetzelfde.

- Hoe kan ik mijn voedingsschema extra optimaliseren?
- Eerlijk gezegd lukt het mij nog niet om alles te eten wat op mijn eetschema staat en daarom ben ik erg benieuwd naar tips qua voedsel die alles een beetje opkrikken (bv. olijfolie, noten, kaas, sesamzaad, zalm, ei, chocomelk, ontbijtgranen). Hebben jullie hier ideeën over?
- Kloppen de cijfers die ik bij hoeveelheid heb ingevoerd? (bv. ik schat een bord (ongekookt) pasta op 100gram en zes sneetjes bruin brood op 210gram)

1641649595733.png


1641649915019.png
 
Je bent wel erg shredded op je schema.
 
Wat betekent dat?

Je vetpercentage is 0.0% @ je schema.

Verder gewoon een keer je pasta afwegen dan weet je in de toekomst hoeveel t is. Zelfde met je brood.

Indien je niet alles opkrijgt zou ik wat minder "cleane" producten toevoegen, zoals je zelf al aangaf bijvoorbeeld chocomel.

Persoonlijk vind ik 4000 kcal vrij veel voor iemand van 75 kilo, maar t kan zijn dat je veel cardio doet en/of een intensief beroep hebt.
 
Bericht in topic 'Excel sheet voor maken voedings- en trainingsschema' https://forum.bodybuilding.nl/topic...edings-en-trainingsschema.410162/post-9821523
Ik zou de nieuwe excel uit de tweede post pakken.

Gezien je gewicht lijkt 4000 kcal me wel erg veel. Zou eerder wat lager starten.
Je eiwitten liggen wel enorm hoog.
Met 75 kg heb je aan 150 gr eiwit genoeg. Maar 268 gr is wat overdreven.

Wat eet je wel van dit schema? Hoever kom je?

Ontbijt mist koolhydraten. Waarom alleen fruit?
Hou het bij 1 stuk fruit en gooi er 100 gr havermout/muesli/creusli oid door. Pak volle melk. Bij lactoseintolerantie pak kokosmelk uit een blikje. Dus niet die pakken kokosdrink.
Of eventueel kokosroom/yoghurt oid.
Lactose vrije kwark of yoghurt.

Ossenworst bevat volgens mij minder kcal. Pak wat voller beleg. Neem bijvoorbeeld 1 pistolet met pindakaas.

Neem ipv kipfilet voller beleg. Drink er volle melk bij. Brood vervangen door wraps. Eet makkelijk weg met bijvoorbeeld zalm en roomkaas.
Ipv gewoon brood krentebollen met kaas.
Volle melk erbij oid

Shake whey halveren en 40 gr havermout erbij in volle melk of chocomelk.

Avondeten... Waarom geen groente? Pasta is lekker met bolognese saus.
Lekker wat kaas eroverheen.
Dan.kan je minder pasta nemen.

Bak eens wat zalm bij je pasta.
2 El olijfolie door je pasta.

In de avond ipv nog een pasta maaltijd een bak volle kwark met noten.

Varieer wat meer en denk in kleinere volumes met meer calorierijke voeding.

Paar eitjes erbij en je bent er zo.

Gehaktballetjes met ananas en satésaus met rijst :)
 
Bedankt voor jullie reacties. Ik heb belachelijk veel zalm gekocht vandaag en olijfolie gaat voortaan ook lekker door de pasta heen. Bedankt voor de tips marina1975

Zojuist ben ik erg teleurgesteld in hoeveel ik van dit schema dagelijks eet en ik kom naar schatting 1800-2300kcal. Wat ik dan eet is het volgende:
- Fruit shake met cruesli en soja chocomelk = 400 tot 500kcal
- (250gr ongekookte) pasta = 900kcal
- brood met beleg = 500kcal schat ik
In de pasta zit nog tonijn, champignon, tomatenpuree, maïs en ik drink eigenlijk best weinig op een dag.

Dit is toch belachelijk weinig en dat terwijl ik het gevoel had dat ik lekker bezig was. Hoe erg zou het normaal dan niet gesteld zijn?
Maar het positieve is dat als ik met zo weinig voeding stabiel rond de 75kg weeg dan kan ik met een goede eetschema al behoorlijk wat progressie maken.

Nu de vraag wat eigenlijk het meest essentieel is:
Hoe kan ik mij toch gedisciplineerd houden aan een voedingsschema?
Voor zover ik kan bedenken is voorbereiding een goed antwoord: dus vershoudbakjes kopen, keukenweegschaal (meten = weten), verschillende maaltijden bereiden en invriezen. Wat zie ik over het hoofd?

Alvast bedankt!

Ps. Prachtige excel sheet!
 
Laatst bewerkt:
Ik heb gemerkt dat ik dmv fruitshakes met soja choco melk (= 2 bananen, avocado, paar aardbeien, 250ml soja chocomel, noten) wel sneller aan m'n benodigde calorieën kom. Is het OK om bv 1/3 van m'n benodigde calorieën uit zulke fruitshakes te halen? (dat is dus circa 1000kcal). Ik hoor het graag!

Overige 2000kcal komt uit bv:
Kip, beefstuk, proteïne shake en pasta oid. Maar vaak kom ik erachter bdatbdit aan einde van de dag toch niet gelukt is en dan vul ik de overige benodigde calorieën weer aan met nog een shake (lees: dan wordt het dus 2/3 van m'n voedselinname uit fruitshakes halen).
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat een vraag vooraf is..

Waarom haal je je voeding niet over de dag.
Aanvullen met zelfgemaakte shakes is op zich wel goed. Maar om het grootste deel daaruit te halen ben ik zelf nooit zo een voorstander van. Maar dat is denk ik ook persoonlijk.
 
Back
Naar boven