Fitness Seller

Voedingsschema voor een beginner

Bezoekers in dit topic

rubenroos16

Novice
10 jaar lid
Lid geworden
25 mrt 2007
Berichten
2
Waardering
0
Beste allen,

Sinds vorige week ben ik begonnen met trainen. Overal lees ik dat je pas echt vooruitgang boekt wanneer je goed op je voeding en rust gaat letten. Qua rust zit het wel goed (denk ik), ik ben een goede slaper en wordt altijd na 7 tot 8 uur uit mijzelf wakker. Ook qua trainen merk ik dat de technieken van squatten, deadliften, bench press etc. snel onder de knie krijg. Dit komt wellicht omdat ik tot mijn 22e erg veel aan sport deed zoals zwemmen, voetbal en fietsen(wellicht dat je dan wat bewuster bent van je lichaam en welke spiergroepen je moet gebruiken bij welke oefeningen).

Nu mijn vraag: Ik zou graag hulp krijgen met het opstellen van een voedingsschema. Ik ben 1,81m, 74/75 kilo en 27 jaren jong:). Mijn doel is dus hypertrofie en het opbouwen van meer kracht. Wat zou voor mij een goed voedingsschema zijn, en hoe kan ik dat het beste opstellen?

Ik moet er wel even bij vermelden dat ik geen portemonnee heb voor enorme luxe maaltijden(als dat nodig is).
Ik hoop dat ik wat hulp kan krijgen, ik ben van plan om het serieus aan te pakken voor de langere termijn.

Alvast bedankt voor de reactie(s).

Groet,

Ruben
 
https://forum.bodybuilding.nl/topics/geupdatet-excel-voedingsschema.410162/
Lees dit even door. Dan zal je al een beeld krijgen over voeding en schema's.

Reken zelf alles na. Maak een schema en post die hier.
Je leert hier veel meer van dan om voorgekauwde schema's en macro's te vragen.
Op deze manier kan je zelf leren hoe een schema op te stellen en hoe fine te tunen.
En als je schema hier staat kunnen wij je prima van advies en tips voorzien. :)

En lees de link goed. Gebruik het excel schema. Je moet er nu wat tijd instoppen maar het zal je veel opleveren.
Succes!
 
Back
Naar boven