Fitness Seller

Voedingsschema voor vetverlies (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

shophorst

Dutch Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
16 nov 2007
Berichten
413
Waardering
0
Dag Heren,

Wat denken/vinden jullie van mijn schema. Ben van plan om straks als ik wat verder ben in de cut het aantal koolhydraten nog te verminderen.

Maar op dit moment, wat is dan jullie mening?

Bvd

9awprt.jpg
 
Hoi,

Het is misschien wel handig als je ook je dagelijks benodigde aan KCAL plaatst e.d. want dan kunnen we je pas goed advies geven of dit een goed schema is voor jou!:)
 
Het aantal kcal dat klopt wel aardig. Maak gebruik van de Harris-Benedict.

Gaat me voornamelijk om de soort voeding/samenstelling/tijdstip van bepaalde voeding/combinaties, etc.

Mvg
 
Misschien zou je 's ochtends wat havermout/brinta kunnen nuttigen, je moet het wel lusten uiteraard, anders neus dichtknijpen ofzo (A) en tijdens je laatste maaltijd wat magere kwart (500gr) met eventueel wat noten, maar dan zou je het schema wel moeten aanpassen, want als je het gewoon toevoegt zit je misschien te hoog in je KCAL
 
Havermout/brinta is een goede bron van koolhydraten maar die wil ik niet zo veel nuttigen in de cut. 'S avonds neem ik nou olijfolie ipv noten om minder kh binnen te krijgen. Hetzelfde geldt voor Nightprotein ten opzichte van kwark.

Toch mooi dat je meedenkt;)
 
Wat ik doe als ik wil "cutten" is de verhouding tussen eiwit-koolhydraten-vetten ongeveer in 40-40-20 verdelen, zo krijg ik genoeg koolhydraten binnen en eiwitten. Ik let alleen dat ik onder me onderhoud eet of dat ik op onderhoud eet en dan intensievere cardio ga doen. Maar dit is gewoon persoonlijk uiteraard;)
 
Het aantal kh's in pinda's ofzo valt toch goed mee?
ik dacht 5gr KH voor 50gr pinda's

Maar als jij olijfolie door je strot krijgt, des te beter, daar zitten geen KH's in :-)
 
Ik zou zelf wat lager in de KH gaan zitten, dan heb je nog genoeg ruimte om later in de cut ook lager te gaan. Eet inderdaad bijvoorbeeld Brinta 's ochtends voor de complexe koolhydraten en wat minder brood.

- Waarom vervang je vla niet door yoghurt? Lager vetpercentage en minder suikers
- Waarom niet de kwark voor het slapen gaan i.v.m. de langzame eiwitten?
- Pindakaas zit redelijk veel verzadigd/onverzadigd vet in, dat is ook meer bulk-voedsel
- Kan je niet gewoon een whey-shake nemen in plaats van 6 eieren op een dag te eten? Bovendien met die 4 hele eieren krijg je wel heel veel (verzadigd) vet binnen.
 
Ik zou zelf wat lager in de KH gaan zitten, dan heb je nog genoeg ruimte om later in de cut ook lager te gaan. Eet inderdaad bijvoorbeeld Brinta 's ochtends voor de complexe koolhydraten en wat minder brood.

- Waarom vervang je vla niet door yoghurt? Lager vetpercentage en minder suikers
- Waarom niet de kwark voor het slapen gaan i.v.m. de langzame eiwitten?
- Pindakaas zit redelijk veel verzadigd/onverzadigd vet in, dat is ook meer bulk-voedsel
- Kan je niet gewoon een whey-shake nemen in plaats van 6 eieren op een dag te eten? Bovendien met die 4 hele eieren krijg je wel heel veel (verzadigd) vet binnen.

-Waarom vla ipv yoghurt? Voor de smaak en het is een minimale hoeveelheid kijkend naar vetten en suikers
-Waarom geen kwark voor het slapen gaan? Zitten naar mijn mening voor het slapen geen teveel suikers in en neem het al tweemaal per dag.
-Waarom pindakaas? Wil vetten wel enigzins op niveau houden om niet te laag te gaan in calorieen ivm spierverlies. Eiwitten nog meer verhogen zit ik eigenlijk als nutteloos. Wil niet veel minder kcal tot me nemen.
-Waarom 4 hele eieren? Kan misschien inderdaad beter minder verzadigde vetten tot me nemen. GOED PUNT

Bedankt voor je inbreng
 
Misschien is het handig om je schema helemaal in te vullen, want nu kan ik niet echt duidelijk zien wat je totalen nou zijn en de verhouding daarin.

- Hangt natuurlijk van je vla af, maar over het algemeen veel zoeter en vaak meer kh
- Ik bedoelde dat die kwark van 18.30 prima naar voor het slapen gaan kan voor het maximale effect
- Voor gezonde vetten kan je net zo goed een handjevol noten eten, dan heb je niet alle crap en extra vetten van pindakaas erbij.
 
Misschien is het handig om je schema helemaal in te vullen, want nu kan ik niet echt duidelijk zien wat je totalen nou zijn en de verhouding daarin.

- Hangt natuurlijk van je vla af, maar over het algemeen veel zoeter en vaak meer kh
- Ik bedoelde dat die kwark van 18.30 prima naar voor het slapen gaan kan voor het maximale effect
- Voor gezonde vetten kan je net zo goed een handjevol noten eten, dan heb je niet alle crap en extra vetten van pindakaas erbij.

Verhouding is 50-24-26. Eiwitten-koolhydraten-vetten

1.Ik heb magere kwark van de Aldi en die is echt stug en niet te eten zonder BEETJE zoetstof.
2.Om de eiwitten op te schroeven/hoog te houden neem ik bij het avondeten/na het trainen 400 gram kwark en voor het slapen gaan een shake casseine eiwit (ook traag)
3.Daar heb je weer een punt. Kan denk ik idd beter noten/pinda's nemen. Toch denk ik dat het niet zoveel uitmaakt qua verzadigd/onverzadigd vet in pindakaas en noten. Maar het nakijken waard.

Bedankt.

ps: mijn verhouding verandert straks als ik wat dieper in de cut zit. Maybe iets meer eiwitten en vetten en hoolhydraten lager.

ps 2: Het eigeel is dat voornamelijk verzadigd vet?

ps 3: Pindakaas bevat 57 gram vet waarvan 19% verzadigd. Valt toch best mee?

Gr
 
Laatst bewerkt:
In het eidooier zit volgens mij 6gr vet waarvan 3gr verzadigd. Had trouwens even over de nightprotein heengekeken ;-) Dat verzadigde vet is best veel als je het bijvoorbeeld vergelijkt met amandelen 4%.

Knap trouwens als je nog lager gaat met je kh, ik heb dan écht weinig energie onder de 25%. Succes er mee in ieder geval!
 
Ik zal eens een goede vervanger vinden waar zo goed als geen verzadigd vet inzit.

Bedankt voor je bijdrage.
 
leeft dat EI fabeltje nog steeds hier.. eten die eieren! die vetten zijn super!:p

enige vet wat je moet vermijden zijn vetten waarvan de structuur verandert is: Gedroogd vet!!:mad:
 
Back
Naar boven