MuscleMeat

Voedingsschema Vrouw Cutten (Beginner) (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Suu

Novice
Lid geworden
10 aug 2011
Berichten
7
Waardering
0
Lengte
1m75
Massa
70kg
Hallo,

Ik zou graag mijn voedingsschema willen laten zien en daar kritiek op horen.
Ik ben een vrouw, 175m en 70 kg. Mijn vetpercentage weet ik niet.
Ik sport 6 keer per week. (2x cardio en 4x half cardio, half kracht)

Ik ben sinds een week bezig met het volgende voedingsschema, dat ik heb opgebouwd volgens K/E/V: 40/40/20:

9u: 40 gr havermout
200 ml magere melk
whey eiwit (45g)
1 sinaasappel

12u: 2 volkorenboterhammen
2 plakjes kipfilet
2 gebakken eiwitten
1 appel

15u: Salade van ijsbergsla, tomaat en komkommer
100g huttenkase
100g gerookte zalm

18u: 100g mager vlees/ kip (gebakken in olijfolie)
200g groente (willekeurig) (gebakken in olijfolie)

20u: 200g magere franse kwark

Graag wat tips!
Alvast bedankt!
 
Wat is het totaal aan kcal en wat is ongeveer je onderhoud?

Keuze van producten lijkt me op het eerste gezicht prima.
 
Dit is niet meer dan 1000 kcal.. Dit kan niet goed zijn.
40 gram havermout en 2 boterhammen is nooit 40% in dit schema
 
Dit is niet meer dan 1000 kcal.. Dit kan niet goed zijn.
40 gram havermout en 2 boterhammen is nooit 40% in dit schema

Ben ik mee eens. Kijk even goed naar je berekeningen en post desnoods je aantal calorieën + grammen ei/vet/kh

Succes
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor de reacties!
Dit zijn mijn berekeningen:

(tijd, voeding, kcal, koolhydraten, eiwitten, vetten)
9u: 40 gr havermout (142, 24, 4, 3)
200 ml magere melk (64, 10, 6, 0)
whey eiwit (45g) (161, 4, 28, 4)
1 sinaasappel (60, 15, 0, 0)

12u: 2 volkorenboterhammen (160, 26, 7, 2)
2 plakjes kipfilet (39, 1, 5, 2)
2 gebakken eiwitten (34, 1, 7, 0)
1 appel (81, 21, 0, 1)

15u: Salade van ijsbergsla, tomaat en komkommer (50, 11, 2, 0)
100g huttenkase (100, 5, 18, 1)
100g gerookte zalm (175, 0, 22, 10)

18u: 100g mager vlees/ kip (127, 0, 22, 4)
200g groente (willekeurig) (110, 14, 4, 4)
1 el olijfolie (om in te bakken) (82, 0, 0, 9)

20u: 200g magere franse kwark (110, 8, 18, 1)

Dit levert in totaal volgens mijn berekeningen:
Kcal: 1495
Koolhydraten (g): 140
Eiwitten (g): 141
Vetten (g): 41
Dat is dus: 37%,38%, 25%

Klopt deze berekeningen ongeveer of heb ik voor bepaalde voedingsmiddelen totaal onjuiste waarden?
 
Laatst bewerkt:
Whey eiwit heeft waarschijnlijk geen 34 gr koolhydraten of het is een weightgainer. Dit is dan in ieder geval geen verstandige keuze. En groente heeft over het algemeen een lagere voedingswaarde. Buiten bonen vaak ca 20 Kcal per 100 gram.
Verder ziet het er wel goed uit. Ik weet niet waarom maar zo op het eerste gezicht zou ik het op veel minder Kcal schatten.
 
Idd het lijkt veel minder dan 1540kcal!!
l
 
Whey eiwit heeft waarschijnlijk geen 34 gr koolhydraten of het is een weightgainer. Dit is dan in ieder geval geen verstandige keuze. En groente heeft over het algemeen een lagere voedingswaarde. Buiten bonen vaak ca 20 Kcal per 100 gram.
Verder ziet het er wel goed uit. Ik weet niet waarom maar zo op het eerste gezicht zou ik het op veel minder Kcal schatten.

Bedankt! Ik had verkeerd gekeken bij de whey eiwitten, het is idd maar 4g koolhydraten. Ik heb het even aangepast en de totalen ook opnieuw berekend.
Is het goed zo of heb ik nu in verhouding toch wel weer veel vet?
En, is het beter om het op deze 5 maaltijden te houden of kan ik de sinaasappel en appel ook ergens tussendoor eten?
 
Als ik zoals gezegd de sla voor minder zou rekenen zou ik wel weinig calorieen overhouden.
Dit zou ik dan graag aan willen vullen met een product wat ong. 130 calorieen bevat, weinig vet en iets meer koolhydraten dan eiwitten. Wat zou ik hiervoor dan kunnen gebruiken?
 
Als ik zoals gezegd de sla voor minder zou rekenen zou ik wel weinig calorieen overhouden.
Dit zou ik dan graag aan willen vullen met een product wat ong. 130 calorieen bevat, weinig vet en iets meer koolhydraten dan eiwitten. Wat zou ik hiervoor dan kunnen gebruiken?

Is moeilijk om te zeggen. Ik hoop niet dat je al te precies te werk gaat met je verhoudingen :p! Zie de verhoudingen meer als een richtlijn. Je mag er gerust een beetje overheen zitten :).

Grtz
 
Als ik zoals gezegd de sla voor minder zou rekenen zou ik wel weinig calorieen overhouden.
Dit zou ik dan graag aan willen vullen met een product wat ong. 130 calorieen bevat, weinig vet en iets meer koolhydraten dan eiwitten. Wat zou ik hiervoor dan kunnen gebruiken?
Bonen ofzo? Vult ook wel lekker.
 
Back
Naar boven