AndroidHealthClinic

Voedingsschema, wat doe ik fout?

Bezoekers in dit topic

Suicide Sid

Freaky Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
7 apr 2005
Berichten
5.288
Waardering
252
Na 6 maanden onafgebroken bulken (in januari had ik besloten om met bodybuilding te beginnen), komt er geen grammetje gewicht meer bij. Eigenlijk stopte het verzwaren na 3 maand al. In die drie maand kwam ik 10 kg bij en volgens de elektronische bodyfat calculator besta ik nu uit 62kg droge massa en 8kg vetmassa, volgens hetzelfde machientje was dit 58kg droge massa en 2 kg vetmassa in januari (dus heb 4kg spieren gewonnen en 6kg vet). Nu besef ik dat ik ofwel meer moet gaan bikkelen ofwel dat er iets niet optimaal is met mijn voeding. Dus vandaar mijn voedingschema:

7u00
250gr magere aldi Kwark met 300gr muesli

9u00
400gr Havermoutpap

10u00
voor training: Ovomaltine = kleutervoeding op basis van mout (rijk aan eiwitten, mineralen, koolhydraten en vitaminen)
tijdens training: Proteïn fuel twinlab = een sportdrankje met proteïnen (neem ik niet altijd)

12u00
500gr verse Fruitsalade (meloen, bosbessen, mango, druiven,... zonder sap) met 150gr tonijn.

14u00
klein baguette met 250gr magere aldi kwark

16u00
een 2 handjes vol notenmix (amandel-, cashew-, pinda-, wal-, hazelnoten)

18u00
eten wat de pot schaft (doorgaans pasta, of gewoon aardappelen stuk vlees (250gr) en groenten)

Voor slapen gaan (rond 22u00)
250gr magere aldi kwark

Ik drink nu het zomer is tussen de 3 en 5liter per dag.

Ik gebruik momenteel geen sups, ben wel een super gainers fuel van Twinlab aan het overwegen (http://www.allstarhealth.com/de_p_ref/1619/yhoo1619/TWINLAB_Super_Gainers_Fuel_Chocolate_Royale.htm).

In totaal haal ik 165gr proteinen uit kwark, tonijn en vlees per dag, ik tel dus de eiwitten uit het fruit, de groenten en de graanproducten niet mee. Weet niet hoeveel Kcals en Carbs dit zijn, maar ben er vrij zeker van dat dit meer dan genoeg is.

Dit is mijn huidige voedingsschema dat ik al 6maanden vrij strikt hanteer. Ik geef toe, soms heb ik een off day omdat ik niet meer weet hoe ik het eten in mijn lijf moet proppen. Iedere hap die ik in mijn mond pleur komt er gewoon weer half uit, zoals bij de baby’tjes.
Volgens de uitbater van mijn gym (zelf ooit een BB geweest), heb ik, omdat ik 3,5jaar enorm grote afstanden heb gelopen (tot 40km soms), een enorm hoge stofwisseling gekregen en is het daarom zo moeilijk voor mij om gewicht te pakken. Hij vindt ook dat er teveel vet in mijn voeding zit.

Ben net verandert van trainingsschema (the German method), dus misschien dat ik nu weer ga beginnen bijkomen, maar betwijfel dat het aan mijn training en rust lig (doe middagdutje, en slaap 9uur lang ’s nachts).
 
Ik weeg minder en eet aardig wat meer eiwitten, ik denk dat je te hoog zit in je carbs, 300!! gram muesli?! die van mij heeft 460kcal per 100 gram, dat is dan al 1380kcal + de kwark voor ontbijt..
 
Mijn muesli is zonder toegevoegde suiker en heeft ca 300kcal dus iets meer dan 900kcal ontbijt. Ik weeg het ook niet echt af, maar aangezien ik ongeveer vier keer maximum gebruik maak van een zak muesli van 1kg wil dat zeggen dat ik eigenlijk gemiddeld 250gr (dus soms meer soms minder) muesli per maaltijd pak.
 
Bij de fruitsla gebruik ik fruit van de vriezer, ook in zakken van 1kilo en neem zo 250gr van exotische vruchten en 250gr van bosvruchten wat in totaal zo'n 150kcal is.
De havermoutpap 400gr is niet hetzelfde als 400gr havermout, de voedingswaardetabel van de pap heeft minder carbs en minder kcals ook (denk ik). Als ik ff de ruwe voedingswaarde van alles schat, kom ik in totaal iets van een 3500 kcals uit. Maar heb het nooit echt deftig opgezocht, weet van alles ongeveer wat ik eet wat de kcals en proteinen zijn per 100 gram.
 
mega goede disipline zou ik nu niet kunne op brengen al is het alleen maar om dat ik nog moet werken
 
Back
Naar boven