MuscleMeat

Voedingsschema zelf maken.

Menace

Cool Novice
Waardering
0
Lengte
1m83
Ik wil zelf een voedingsschema maken, nu laat ik binnenkort mijn vet percentage en vetvrije massa berekenen door middel van een huidplooimeting op de sportschool. Nu heb ik er een hekel aan om afhankelijk te zijn van diegene en te wachten op een voedingsschema...

Als ik weet hoeveel vetpercentage en vetvrije massa ik heb, hoe moet ik dan mijn schema maken? Wat moet ik meerekenen? ik heb gehoord een sporttoeslag en soms zelfs twee? (kan me vergissen) En allerlei dingen die erbij horen. Mijn idee om een voedingsschema te maken is om genoeg binnen te krijgen, maar ook vet te verliezen, zal dus onder "cutten" vallen, maar ik wil ook niet flauwvallen als ik even wat aan het bankdrukken ben...

Kan iemand me vertellen hoe ik het kan berekenen, of op internet kan vinden?
Ik heb zelf een lijst met alle voedingssoorten en wat er aan kcal, eiwitten, koolhydraten en vetten in zitten, nu moet ik nog weten hoeveel ik van wat nodig heb en in welke verhouding dit gaat? Ik heb gehoord dat 60/20/20 normaal is, maar ook als ik wil afvallen?

Alvast bedankt! :shake: (sorry zit nog te shaken van alle energie van de XPLC Stacker 3, goed spul!)

• Topic Starter Topic Starter
Heb ik al gelezen, alleen kom ik dan onder de 2500 uit en dat is waarschijnlijk nog maar de basis behoefte en hoe verder zou ik niet weten en is wel raar dat je het vetpercentage er niet bij hoeft te berekenen... ???

• Topic Starter Topic Starter
Bedankt man! :eyebrow:

Terug
Naar boven