XXL Nutrition

Voedingsschema

Bezoekers in dit topic

ENERGY

Dutch Bodybuilder
20 jaar lid
Waardering
64
:help:
Dames...kunnen jullie mij aan een goed eetschema helpen voor een vriendin van me ? :rolleyes:
(of jullie eigen schema posten)

Ze eet nu 3 gewone maaltijden per dag en tussendoor wat fruit.
Ze traint 3x per week, cardio en een beetje krachttraining.

Haar doel is om voor februari zo'n 5 kilo af te vallen omdat ze dan op vakantie gaat :)

Greetz, ENERGY :thumbs:

Haar alvast laten stoppen met fruit als tussendoortje en in plaats daarvan bijv. 100-150 gram kwark laten eten.

Van fruit en sap word je in ieder geval snel lekker vet. Is verder wel goed hoor.. maar niet meer dan 3 stuks per dag of maximaal een halve liter sap. Dus niet EN 3 stuks fruit EN sap, maar of of.. bijv 1 appel en 2,5 dl sap. Of 3 bananen. Of 50 gram dadels enzovoorts. Fructose wordt nl. alleen in lever opgeslagen en eet je verder vrij veel koolhydraten, dan is de enige weg die het vervolgens opslaat: linea recta vetcel.

Voor de rest gewoon zelfde als mannen, maar dan minder.
Ze kan klakkeloos een bulkschema overnemen en zodanig aanpassen dat ze op pak 'm beet 1800 kcal uit komt.
Weet niet wat haar onderhoudsniveau is..

Binnenkort post ik mijn schema.. ik varieer tussen 1500kcal (niet trainingsdag) en 1800-2000 kcal op trainingsdagen met een refeed/carb-up op zaterdag van hopelijk rond 2500kcal.
Is ze slank van zichzelf, dan kan ze bijv. eens de Zone proberen, 40% KH, 30% eiwit/vet. Is ze iemand die snel vet aanzet, dan beter lager in KH, een dieet met 33% KH/eiwit/vet is dan een mooi uitgangspunt.

Espi

Laatst bewerkt:
Vraag even alle posts in het vrouwenforum van de afgelopen 3 maanden (of half jaar) op. Daar staan een aantal voedingsschema's van vrouwen op.

Post anders eens wat ze nu eet, kunnen we daarvan uitgaan en wat adviezen geven. Je moet toch van je eigen eetgewoontes en voorkeuren uitgaan als basis. Alles omgooien houdt niemand vol.

Terug
Naar boven