MuscleMeat

voedingsschema

Waardering
3
Is dit ok voor mij?
1.80 70kg 16.5%BF

brinta 40 gr 146,4 4,8 29,6 1,0
melk ( half volle ) 40 cl 200 16,0 20,0 6,0
1 multivitamine

tonijn, eigen nat half doosje 75 gr 84,75 20,3 0,0 0,4
rijst (zilvervlies ) 50 gr 184,5 4,5 39,0 1,2
lepel lijnzaadolie

kipfilet 60 gr 66,6 12,6 0,0 1,8
noten 20 gr 115,6 3,6 6,4 8,4

kwark ( mager ) 100 gr 64 13,0 3,0 0,0
brood (volkoren) 3 stuks 90 gr 187,2 5,1 36,0 2,5
noten 20 gr 115,6 3,6 6,4 8,4

biefstuk 100 gr 115 22,0 0,0 3,0
erwten (of ander groenten) 200 gr 162 13 25,2 1,0
lepel lijnzaad

pro 80% 20 gr 71,8 16,0 1,5 0,2
melk ( half volle ) 40 cl 200 16,0 20,0 6,0

kwark ( mager ) 200 gr 128 26,0 6,0 0,0

totaal:
2210,45 calorieën
185,33 gram eiwit
271,1 gram koolhydraten
42,3175 gram vetten + 2 lepels lijnzaadolie (ken de waardes niet...)

Laatst bewerkt door een moderator:
als je hiermee wilt cutten dan eiwitten hoger en carbs iedere week lager, en als je hiermee wilt bulken juist meer kcal bestaande uit carbs en pro's, verder zou ik nog een lepe lzolie nemen bij je laatste bak kwark, en bij je eerste maaltijd nog wat carbs

• Topic Starter Topic Starter
exarchos zei:
als je hiermee wilt cutten dan eiwitten hoger en carbs iedere week lager, en als je hiermee wilt bulken juist meer kcal bestaande uit carbs en pro's, verder zou ik nog een lepe lzolie nemen bij je laatste bak kwark, en bij je eerste maaltijd nog wat carbs

dit is om maandag mee te beginnen. Ik ga bulken en ga de calorieën elke week opdrijven tot ik aan 4500 of zo zit.

Voor de duidelijkheid, wat is je doel ? (cutten nog steeds neem ik aan, maar toch).

Ga er maar van uit dat een eetlepel olie = 100 Cal (dus ook je lijnzaad zorgt voor 200 Cal) en bestaat uit puur vet (11 gram ongeveer).

Brengt je totaal op 2400 Cal. Ik denk niet dat dat genoeg is om af te vallen (beetje afhankelijk van hoe actief je overdag bent) en zeker niet om aan te komen. ((very)quick en dirty onderhoud schatting = 70 * 2.2 * 15 = 2310)

Zet de tijden van de maaltijden en evt je trainingsmoment er ook even bij en je post workout shake (als je die neemt). Timing van je voeding rondom je training schijnt ook belangrijk te zijn.

PS: 4 cijfers achter de komma ???

wazzup Zet de tijden van de maaltijden en evt je trainingsmoment er ook even bij en je post workout shake (als je die neemt). Timing van je voeding rondom je training schijnt ook belangrijk te zijn. PS: 4 cijfers achter de komma ???[/QUOTE zei:
Ik ga het nu niet zoooo strikt op de minuut doen, maar komt er op neer dat ik altijd tussen de 2 en de 2.5 uur ruimte heb tussen elke maaltijd.

Ik vind het wel ok om mee te beginnen hoor, niet gelijk zo overdreven gaan bulken. 4500cal is nergens voor nodig als je zo licht bent als jij.
Begin hier lekker mee, bekijk het aan na een paar weken, gooi er een paar honderd cal bij op net zolang tot je een goed dieetje hebt.
Eiwitten lekker hoog houden, lekker bulken en ook met kh. Zorg wel dat je vet ronde 25 30% van je kcal inname is! (onthoud: één gram vet levert 9kcal, één gram kh of eiwit 4kcal, dus ff rekenen)
succes!

Nou ja, dan ... starten op je onderhoud en er steeds wat bij op doen is een mogelijkheid... echter als 2400 je onderhoud is en je eet op een gegeven moment 4000+ Cal, kom je dan niet relatief te veel vet aan ?

wazzup zei:
Nou ja, dan ... starten op je onderhoud en er steeds wat bij op doen is een mogelijkheid... echter als 2400 je onderhoud is en je eet op een gegeven moment 4000+ Cal, kom je dan niet relatief te veel vet aan ?

volgens mij wordt je stofwisseling ook hoger en wat vet is niet erg, daar dient cutten dan weer voor, toch?

Wel mee uitkijken hoor RD, wazzup heeft gelijk. Zo extreem bulken slaat op niks. Je zult een shitload aan vet aankomen, en cutten valt echt tegen hoor. Begin lekker op je onderhoud, een beginner als jij zal daar wel wat spier mee winnen. Als je het dan zo opbouwt dat je ± een kilo per maand aankomt, zit je goed. Veel vet kun je dan nooit winnen en er zal aardig wat spier bijzitten. I know, gewicht zegt niet alles maar wel veel. En je stofwisseling wordt hoger naarmate je meer in spier aankomt, maar eer je 4000kcal op een dag verbrandt, ben je 20kg zwaarder.

Wat vet is niet erg nee, als je vet% gelijk blijft betekent dat dat je een vetaanzet hebt van 16,5%, maar als je vet% stijgt is het nog meer (je zit al snel op 33% vetaangroei bij een toename van 1 kilo spier en 1 pond vet).

De kunst is om het wel zo schoon mogelijk te doen... moddervet worden is goed te doen, en afvallen ook wel, maar je moet de ratios wel zo manipuleren dat je uiteindelijk wel voldoende VVM over houdt en persoonlijk vind ik het ook belangrijk om er het hele een beetje lekker in mijn vel te zitten... Ik zou geen 20% willen hebben (maar dat is persoonlijk). Cutten is iets dat nu eenmaal moet gebeuren, maar echt leuk vind ik het nou ook weer niet (behalve dan de cardio).

Plus dat bij een hoog vet% het percentage vet dat je erbij krijgt nog hoger is, nog een reden om je vet% een beetje in toom te houden.

Je lichaam kan toch niks doen met die grote hoeveelheid teveel (zelfs voor bulk) dus de extra spiermassa tov vetmassa ratio gaat elkaar in geen 100 jaar waard zijn dan

Moen zei:
Je lichaam kan toch niks doen met die grote hoeveelheid teveel (zelfs voor bulk) dus de extra spiermassa tov vetmassa ratio gaat elkaar in geen 100 jaar waard zijn dan

ok, maar dat schema dat ik gepost heb is dat goed om te BEGINNEN met bulken (mijn stats staan erbij)

Terug
Naar boven