MuscleMeat

Voedingsschema (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Jestar

Cool Novice
Lid geworden
4 feb 2011
Berichten
33
Waardering
0
Lengte
1m92
Hierbij mijn voedingsschema, heb ik van internet afgehaalt.
Soms wissel ik de fruit wel eens af natuurlijk.

b7gpdv.jpg


Heeft iemand hier aanmerking op,snap dat kopieren niet even goed is als een eigen schema maar dit is een begin natuurlijk?
 
Niet eens zo slecht idd, ik zou vet iets droppen en eiwit wat verhogen en de carbs beter verdelen, hoelang ben je hier nu mee bezig?
 
Is gewoon prima. Ik zou er niets aan veranderen, pas als je merkt dat het niet werkt eens met je kcal of macro's spelen
 
Niet eens zo slecht idd, ik zou vet iets droppen en eiwit wat verhogen en de carbs beter verdelen, hoelang ben je hier nu mee bezig?

2 maanden serieus mee bezig, eiwit = meer ei en shakes verdeeld over de dag?
vet verminderen door studentenhaver te vervangen door ???

cashew noten is zelfs nog meer vet dan studentenhaver.

---------- Post toegevoegd Mon 31 Dec 2012 om 17:07 ----------

Is gewoon prima. Ik zou er niets aan veranderen, pas als je merkt dat het niet werkt eens met je kcal of macro's spelen

thanks, wissel soms het beleg of fruit af natuurlijk.
 
Afwisseling is een goede zaak.
Je eiwitten zitten zelfs boven het maximum aangeraden (2 tot 2,5 gram per kilogram lichaamsgewicht) maar het overschot is zo minimaal dat het geen probleem is.
De hoeveelheid vetten is prima (aangeraden is minimaal 1 gram per kilogram lichaamsgewicht).
Het zou dus zelfs wat hoger kunnen als je gevoelig bent voor koolhydraten.
Over het schema zelf:
Maaltijd 1: Probeer de suiker achterwege te laten en een vervanging te zoeken die complexe koolhydraten levert.
Maaltijd 4: Kant en klaar pannenkoeken? Dat zijn meestal niet de beste die je kunt nemen. Probeer ook hier iets met complexe koolhydraten, eiwitten en gezonde vetten te nemen.
Maaltijd 5: Neem de banaan voor of na een training.
Maaltijd 6: Alleen eiwit? Misschien verstandiger om deze met maaltijd 4 samen te voegen.
Maaltijd 7: Studentenhaver -> Rozijnen -> Suiker... Op zich geen ramp, maar er zijn betere keuzes ;)
Dat is slechts mijn mening, doe ermee wat je wilt ;)
 
Heb ipv suiker, zoetstof of is dit net zo slecht? Natuurlijk geen 20gr.
Pannenkoeken pak ik niet, of deze moet ik koud eten...
Kan ik beter cashewnoten pakken? Ongezouten weliswaar.
 
Afwisseling is een goede zaak.
Je eiwitten zitten zelfs boven het maximum aangeraden (2 tot 2,5 gram per kilogram lichaamsgewicht) maar het overschot is zo minimaal dat het geen probleem is.
De hoeveelheid vetten is prima (aangeraden is minimaal 1 gram per kilogram lichaamsgewicht).
Het zou dus zelfs wat hoger kunnen als je gevoelig bent voor koolhydraten.
Over het schema zelf:
Maaltijd 1: Probeer de suiker achterwege te laten en een vervanging te zoeken die complexe koolhydraten levert.
Maaltijd 4: Kant en klaar pannenkoeken? Dat zijn meestal niet de beste die je kunt nemen. Probeer ook hier iets met complexe koolhydraten, eiwitten en gezonde vetten te nemen.
Maaltijd 5: Neem de banaan voor of na een training.
Maaltijd 6: Alleen eiwit? Misschien verstandiger om deze met maaltijd 4 samen te voegen.
Maaltijd 7: Studentenhaver -> Rozijnen -> Suiker... Op zich geen ramp, maar er zijn betere keuzes ;)
Dat is slechts mijn mening, doe ermee wat je wilt ;)

Opzich maakt het voor je lichaam niets uit of je nou simpele kh neemt of complexe. Zoals ik in zijn schema zie zitten er genoeg vezels en vitaminen in, waarom dan nog meer complexe aanraden.
Je kunt prima kh met een hogere GI-waarde tot je toenemen, als je er maar voor zorgt dat je vezels en vitaminen etc goed zitten.

---------- Post toegevoegd Mon 31 Dec 2012 om 18:45 ----------

Heb ipv suiker, zoetstof of is dit net zo slecht? Natuurlijk geen 20gr.
Pannenkoeken pak ik niet, of deze moet ik koud eten...
Kan ik beter cashewnoten pakken? Ongezouten weliswaar.

Ik zou uitkijken met de zoetstoffen, is je lichaam niet zo blij mee. Zou ik liever nog aan de suiker zitten ;). Of voor een vullend gevoel voor complexere kh gaan met een lage GI-waarde. (oftewel brinta of iets dergelijks)
 
Ik zal de suikers schrappen, word wennen met brinta/crusli maar het moet maar.
 
Voor de brinta wel makkelijk in de crusli zitten ze al gelukkig!
 
Ik zal de suikers schrappen, word wennen met brinta/crusli maar het moet maar.

Crusli zit ook suiker in, dan moet je muesli nemen
 
Back
Naar boven