MuscleMeat

Voedingsschema (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

marcowarco

Novice
10 jaar lid
Lid geworden
11 jan 2013
Berichten
11
Waardering
0
Lengte
1m90
Massa
101kg
Hallo ik zal me even voorstellen,

Ik ben marco en ben net weer begonnen met fitness ivm kerst, verjaardag en oud en nieuw.
Mijn lengte is 1.90m en weeg 94,7 kg.

Ik heb een forse bouw en eet gezond geen tussendoortjes frisdranken etc.

Mijn vraag is wat ik het beste kan eten om groot en breed te worden, want ik fitness wel veel 4x per week soms 5x maar merk weinig vooruitgang.

Ik heb zelfs een buikje terwijl ik dus geen tussendoortjes en frisdranken neem.
Wat ik wel veel eet is brood en dat is toch wat enzijdig.

Naar mijn gevoel krijg ik te weinig koolydraten binnen en teveel eiwitten, vandaar dat buikje.
kan dit kloppen?

Ik gebruik wel eiwitshakes van whey perfection 2x per dag.

Kunnen jullie mij misschien helpen wat ik nou ongeveer het beste kan eten over de dag?

Mvg Marco
 
Bereken hier je onderhoud: http://www.giantpt.com/voeding/voeding-algemeen/bereken-jouw-caloriebehoefte
Als je wil aankomen, voeg hier 500 kcal aan toe. Hou wel de weegschaal in de gaten, probeer 0,3kg per week aan te komen. Eet zo nodig iets meer of minder
Als je wil afvallen, haal je er 500 kcal vanaf. Probeer 0,5kg per week af te vallen. Eet zo nodig iets meer of minder

Eiwitten: 2-2,5g per kg lichaamsgewicht (2,5-3g als je wilt afvallen). Probeer zoveel mogelijk hoogwaardige eiwitten te eten (eieren, zuivel, vlees, whey). Eet je veel planten/brood/weet ik het, dan kan het zijn dat je iets meer nodig hebt.
Vetten: minstens 30% van je totale dieet (0,8-1,1g per kg als je wilt afvallen). Probeer voornamelijk verzadigde en enkelvoudig onverzadigde vetten te eten, icm met een kleine hoeveelheid meervoudig onverzadigde vetten. Supplementeer met omega-3
Koolhydraten: vul aan met koolhydraten nadat je vetten en eiwitten vastgesteld hebt. Probeer een beetje uit te vogelen hoeveel je nodig hebt om optimaal te blijven trainen. Weet je dat ongeveer, dan zou ik de rest aanvullen met vetten.
Supplementen suggesties (niet verplicht, wel goede aanvulling): multivitamine, vitamine c (probeer minstens 1500mg per dag binnen te krijgen), vitamine D (in de winter, 5000iu p/d), omega-3, creatine

Goede voedingsproducten naar mijn mening: melk (vol of halfvol), chocomelk, vet vlees, eieren, rijst, brood, noten/pinda's, olijfolie, brinta/havermout, groentes, fruit, kipfilet, pindakaas
 
Okee dit is al een heel stuk duidelijker :)

Dankjewel, ik krijg teweinig koolydraten binnen dus ga dit in de gaten houden.

Belangrijk is natuurlijk dat je gewoon blijft eten maar wel meer eiwitten dan koolydraten binnen krijgt.

Hier kom ik wel verder mee.

Thnx :)
 
Okee dit is al een heel stuk duidelijker :)

Dankjewel, ik krijg teweinig koolydraten binnen dus ga dit in de gaten houden.

Belangrijk is natuurlijk dat je gewoon blijft eten maar wel meer eiwitten dan koolydraten binnen krijgt.

Hier kom ik wel verder mee.

Thnx :)

Meestal is het juist andersom ;)
 
Back
Naar boven