XXL Nutrition

Voedingsschema

Bezoekers in dit topic

Shahin

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
25 jun 2010
Berichten
139
Waardering
1
Lengte
1m77
Massa
102kg
Vetpercentage
27%
Hallo allemaal,

Ik heb sinds een tijdje lopen sleutelen en een voedingschema voor mezelf opgesteld (beetje globaal en heel basic voeding )
me stats staan hier en ook in het schema als jullie de tijd en moeite zouden willen nemen om het te doornemen en feedback erop geven zou fijn zijn.

Mijn doel is trouwens af te vallen, bij avondmaaltijd zien jullie 2 maaltijden dat is mijn variatie
Ik drink alleen water of melk of thee hele dag door, en ben van plan 5x per week te trainen waaronder sochtends te joggen en savonds krachttraining met cardio.

21 jaar
177 cm
102 kg
28% BF
Onderhoud 3300
Cutten 2300

7.30 - 2 eieren
melk 250ml
brinta 1 scoop
whey 1 scoop
banaan

10.00 - 3 rijstwafels
3 plakjes kipfile
250 gram magere kwark

12.00 - 4 sneetjes bruin brood
pindakaas

15.00 - rijst 75 gram
tonijn in olijfolie

(na werk gelijk voor het trainen)
17.00 - magere melk 250 ml
whey
banaan

avondmaaltijd na het trainen
of rijst met kip of pasta met tonijn beide 150gram
gevarieerd tussen kip tonijn vis of pasta rijst en aardappelen

voor het slapengaan 500 gram magere kwark.

Ik zou hierop op ongeveer 2500 - 2600 kcal moeten komen wat volgens mij een goed begin is om gezond af te vallen. wat vinden jullie?

alvast bedankt voor jullie tijd
 
Laatst bewerkt:
om te beginnen zal je eerst alle waardes moeten weten eiwitten vetten koolhydraten enzo een makkelijke hier voor is myfitnesspal. Ook lijkt me een stap van 1000 te veel om te cutten als je het op 500 houd is wat beter en gezonder het verschil moet je maken met je cardio.
 
Basic is goed! Dat is de sleutel tot succes in mijn ogen. Je wordt niet groot van fancy stuff, maar basics. Dat is met trainen, voeding etc altijd zo geweest. Alhoewel ik met Jefry eens ben, dat 1000kcal wel veel te groot is, zeker als je 5-6 dagen per week wilt sporten. Dan verlies je bijna een kg per week, wat niet alleen vet zal zijn ;) Echter zie ik dat je op 2500-2600 uit komt? Dan zou ik er toch 2700-2800 van maken. Anders houd je het ook niet lang vol, dat zou zonde zijn. Je wil immers blijven resultaat. Ik zou wel eens kijken of je voldoende vezels, fruit en vetten binnen krijgt. Die krijg je in een dieet snel te weinig binnen (de meeste vergeten die).
 
Ik ben inderdaad sinds gisteren begonnen met het gebruik maken van myfitnesspall is vooral handig dat je barcodes kan scannen, ga ook een keukenweegschaal halen. Ps enige supplementen die ik nou inneem zijn multivitamines visolie vitamine D en C en heel soms neem ik sochtendw op werk een zwarte koffie.ik ben bang dat ik gauw teveel eet ik viel altijd al erg moeilijk af en drm wil ik hdt zo ruim mogelijk pakken voor zo goed mogelijk resultaat. Want fruit erbij kan geen kwaad maar had gehoord dat daarin vaak teveel suiker zit of js dat bs eb gwn wat fruit eten gedurende de dag?. Alvast bedankt voor jullie tijd en aandacht

---------- Toegevoegd om 12:37 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:34 ----------

Wat is trouwens een goeie verhouding percentage voor e/k/v om te cutten? Hoog in eiwitten en vetten en de rest koolhydraten?
 
2-2.5 gram per kg lichaamsgewicht eiwit, 1 gram vet per kg en de rest (trage) koolhydraten.
Zo doe ik het meestal toch.
 
Fruit kan prima, is ook een vorm van voedsel. En zeker essentieel. Multivitamines zijn in de regel overbodig als je voldoende groente, fruit en gevarieerd eet. Te veel vitamines, is ook weer schadelijk. Vitamine C en Multi combineren zou ik niet doen, denk dat je te veel van het goede krijgt. D en Omega-3 is altijd een goede keus.

Zodra je met My Fitnesspal bezig bent, heb je de controle over de kcal. Dan kun je toch nooit meer te veel eten? Dus is fruit, vlees, noten allemaal geen probleem meer. Zolang je maar de juiste verhoudingen pakt he ;)
 
Ik zal voor nu dit zo aanhouden als ne basis en eventuele bijvoegingen gwn via de app erbij en ervoor zorgen dat ik voldoe aan me ekv verhouding en ervoor zorg dat ik onder me onderhoud zit zal ook meer fruit en groente in me dieet verwerken en zal uitkijken met teveel supps.. is nog heel moeilijk hey alles bijhouden en uitrekenen is gwn een 2e baantje erbij haha... bedankt voor jullie hulp en tips

---------- Toegevoegd om 18:51 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:25 ----------

Nog een vraag he met myfitnesspal is het nu dus vewl makkelijker om alles bij te houden en te berekenen en in de gaten te houden vooral met de scanbar maar nou haal ik bv mijn olijven bij de turk zonder een product met scanbar dus hoe kan ik die zo nauwkeurig mogelijk meerekenen gwn via de app standaard olijven en dsn het gewicht?
Ik heb voor vanavond voor de variatje 200 gram garnalen en 150 gram witte rijst :) yummyy voel de gainsz al tijdens het koken ahaha

---------- Toegevoegd om 18:52 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:51 ----------

Nog een vraag he met myfitnesspal is het nu dus vewl makkelijker om alles bij te houden en te berekenen en in de gaten te houden vooral met de scanbar maar nou haal ik bv mijn olijven bij de turk zonder een product met scanbar dus hoe kan ik die zo nauwkeurig mogelijk meerekenen gwn via de app standaard olijven en dsn het gewicht?
Ik heb voor vanavond voor de variatje 200 gram garnalen en 150 gram witte rijst :) yummyy voel de gainsz al tijdens het koken ahaha
 
Die olijven kun je toevoegen door simpelweg een bestaande entry te pakken (even controleren of alle voedingswaarden kloppen) en die in te voegen voor het gewicht aan olijven dat je gaat eten.
 
Back
Naar boven