MuscleMeat

Voedingsschema

Bezoekers in dit topic

knowy1

Novice
Lid geworden
20 okt 2014
Berichten
3
Waardering
0
Lengte
1m81
Massa
76kg
Beste mensen,

ik heb in een excel bestandje (aangepast voorbeeld schema dbb) drie dagen uitgewerkt wat betreft het aantal maaltijden en de benodigde voeding. Dit excel bestand zit toegevoegd in deze post als winrar omdat het te groot is om als een normaal excel bestandje toe te voegen!

Met betrekking tot voeding is het mijn doel om mijn vetpercentage rond de 14% te houden en ondertussen spieren te creëren met krachttraining (schema post ik later nog op de juiste plaats). Is dit vetpercentage hier geschikt voor? Ik heb een fitnessinstructeur gesproken die mij vertelde dat een percentage van 17% wellicht optimaal is voor aanzet van spieren.

In het bestand staat ook een 'Tanita' lichaamsvetmeter test bijgevoegd, deze geeft een BMR van 1943 kcal aan. Aan de hand van excel bestand wordt aangegeven dat ik tussen de 3041 en 3199 kcal nodig heb voor een bulk en een onderhoud van 2764-2908, met de drie gemaakte schema's ben ik tussen de 'bulk' benodigdheden in gaan zitten om zo niet teveel vet aan te zetten. Ook heb ik rekening gehouden met een grotere kcal inname in de ochtend (als ik de havermout zo uit het pak in de yoghurt gooi, maakt dit uit m.b.t. de opname van nutriënten?)

Mijn plan is om wekelijks mijn vetpercentage te meten m.b.v. een huidplooitang en het voedingsschema op mijn doel bij te stellen door te variëren in voeding en percentages kh, v en e. Hierdoor hoop ik na verloop van tijd mijn lichaam goed te leren kennen.

Verder heb ik als supplement B12 (door verminderde opname van nature), D3 en Multi Men van body & fit.

Ik ben naar mijn idee nog een leek op het gebied van voeding al eet ik bijna altijd alles vers van de markt, het enige wat ik nog kan verbeteren is kcal tellen en timing. Dat is wat ik hier probeer. Ik zie uit naar jullie advies, ervaringen, wat er beter kan of waar ik op moet letten. Bedankt alvast.


Fijne avond nog!


Groetjes,
Knowy1:)
 

Bijlagen

  • 20150511 Voedingsschema.rar
    50,6 KB · Weergaven: 92
Voor de mensen die mij een persoonlijk berichtje gestuurd hebben, ik heb nog niet de mogelijkheid om een bericht terug te sturen!

Groetjes,
Bram
 
Back
Naar boven