AndroidHealthClinic

Voedingsschema

Bezoekers in dit topic

Patrick122

Novice
Lid geworden
11 apr 2016
Berichten
1
Waardering
0
Lengte
1m83
Massa
79kg
Sinds een aantal maanden ben ik bezig met krachttraining. Ik doe 3 keer in de week krachttraining en dan pak ik eigenlijk elke keer alle grote spiergroepen. Nu merk ik dat ik wel wat groei, maar het blijft minimaal. Ook raak ik niet zoveel buikvet kwijt als ik zou willen. Hierom wil ik meer op mijn voeding gaan letten. 1,84m en weeg 79 kg, nu ben ik al een tijdje op internet aan het rondkijken en vind een heleboel informatie, maar het valt me op dat er ook een heleboel tegenstrijdigheden in staan.

Ik wilde graag een voedingsschema opstellen, maar door mijn weinige kennis van voeding lukt mij dit niet.

Is er toevallig iemand die tijd heeft om mij hierbij te helpen?

Alvast bedankt!
 
Als je wilt afvallen zul je ongeveer 300-500 calorieën onder je onderhoud moeten gaan zitten. Er zijn genoeg sites waar je een paar gegevens invult en die vervolgens je onderhoud berekenen. Altijd nog wel zo handig om dit te controleren, door bijvoorbeeld 2 weken lang dit aantal kcal aan te houden en te kijken wat er gebeurt met je gewicht (kom je aan, dan is je onderhoud lager, val je af, dan is je onderhoud hoger).
Verder goed opletten dat je genoeg eiwitten binnenkrijgt. Ik zou proberen 160 gram aan te houden (2x lichaamsgewicht).
Ik hoop dat dit een beetje nuttig is.

[Link niet meer beschikbaar]
 
yeah, en als je optimaal aan wilt komen, wilt groeien, dan moet je meer energie consumeren dan dat je binnenkrijgt. Dus vandaar dat je zowel suboptimaal groeide, en suboptimaal vet verloor. Je moet een doel tegelijkertijd nastreven als je optimaal vooruitgang wilt maken.

Begin gewoon eerst met het loggen van je huidige eetpatroon. Tel je macro voedingswaarde, en ga dan aanpassingen maken zodat je op

1.8g eiwit per kg lichaamsgewicht uitkomt en op het juiste aantal kcal. Vet kan je op 1g per kg lichaamsgewicht doen.

Bepaalde voedsels waar je aan kan denken:
-tonijn
-kwark
-eieren
-broccoli
-volkoren pasta
-rijst
-pindakaas

en kijk dan of je gevarieerd micro-voedingswaarde binnenkrijgt, vitaminen en mineralen.
 
Back
Naar boven