MuscleMeat

voedingsschema (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Niels183

Novice
Lid geworden
17 jun 2016
Berichten
2
Waardering
0
Lengte
1m74
Massa
59kg
Ik ben 14 en net nieuw op dit forum(1,74 en 59kg), ruim een jaar geleden begon ik met fitness en ondertussen heb ik me er aardig in verdiept, sinds 6 weken heb ik een nieuw voedingsschema, mijn doel is langzaam zwaarder worden en spiermassa aankomen alleen nou was ik wel benieuwd wat jullie ervan vinden

Ontbijt
-40 gram havermout
-250 ml halfvolle melk
-fruit(bijvoorbeeld appel/peer/banaan/etc)
-250 gram magere kwark
-vleugje kaneel

11:00
-28 gram walnoten

Lunch
-3 volkoren boterhammen(Boter op brood of niet??!)
-30 gram schouderham/kipfilet
-25 gram 30+ kaas
-gekookt/gebakken ei(geen kruiden, zout, peper, etc)
-evt salade van sla, komkommer,tomaat,zilveruitjes,ei

14:00
-fruit
-thee

16:00
-125 gram magere kwark
-fruit

Diner
-150 gram vlees
-200 gram aardappelen
-250 gram groente

Als we bijvoorbeeld rijst eten, reken ik het qua macronutriënten om, ik heb ondertussen ook zelf aardig leren koken dus als we iets eten dat niet in dit voedingsschema past kook ik gwn me eigen eten :)

21:00
-125 gram magere kwark

Voor het trainen neem ik vaak koffie(+-200ml, zwart) en verder drink ik zo'n 2,5/3 liter water per dag

2000 kcal 45-50% koolhydraten(+- 225gram, 30% proteïne(+-150gram, 20-25%vet(+-50gram)

Ik hoor graag wat jullie ervan vinden, Niels
 
Laatst bewerkt:
Goed bezig, zeker voor je leeftijd.

Je schema ziet er verder aardig uit, ook qua verhoudingen macro's etc.
Hoe kom je alleen aan die 2000kcal? Je wilt langzaam spiermassa aankomen (wat een heel goed doel is), maar zelfs op jouw gewicht lijkt 2000 me dan te weinig.
 
Goed bezig, zeker voor je leeftijd.

Je schema ziet er verder aardig uit, ook qua verhoudingen macro's etc.
Hoe kom je alleen aan die 2000kcal? Je wilt langzaam spiermassa aankomen (wat een heel goed doel is), maar zelfs op jouw gewicht lijkt 2000 me dan te weinig.
Thx voor je reactie, hoeveel calorieën zou ik meer moeten eten en hoe zou ik die kunnen toevoegen in het schema?
 
Thx voor je reactie, hoeveel calorieën zou ik meer moeten eten en hoe zou ik die kunnen toevoegen in het schema?
Als je wil bulken zou ik dat langzaam doen, zeker in jouw geval. Zeg 250 kcal boven onderhoud.
 
Bereken eerst je onderhoud.
Daar ga je dan eens 250 kcal boven zitten.
Meer vetten. Minimaal 1 gr per kg lichaamsgewicht. dus minimaal 60 gram en in een bulk kan je best wat meer pakken.
Eiwitten zijn voldoende. Moet je dan nog meer kcal hebben pak dan meer koolhydraten.
 
Back
Naar boven