Fitness Seller

Voedingsschema

Bezoekers in dit topic

Valve

Cool Novice
Lid geworden
15 sep 2016
Berichten
60
Waardering
9
Lengte
1m84
Massa
95kg
Beste,

Momenteel ben ik al ongeveer een jaar aan het trainen en het werd ook steeds serieuzer, nu ben ik op het punt dat ik er echt voor wil gaan en de kilo's eraf mogen. hiervoor heb ik een voedingsschema (en trainingsschema) gemaakt. Nu heb ik nog wat vragen hierover:

1. Ik volg dit schema al sinds maandag, normaal hoor je mensen altijd klagen over dat het moeilijk is i.v.m. hongergevoel, zelf heb ik alleen geen hongergevoel alleen in de avonden rond 22:00. Eet ik teveel?

2. Een teveel aan eiwitten wordt omgezet in suiker door het lichaam, heeft een koolhydraatarm dieet dan wel nut vergeleken met een normaal dieet?

3. Eet ik bepaalde voeding die gezond lijken maar het niet zijn? (witte kaas en mozzarella bijvoorbeeld)

Statestieken:

21 jaar
107 Kg
28%
184 cm

PS. Zie resultaat van de meting in de bijlage. Alle voedingswaarden zijn vermeld in de excel sheet.

EDIT: de 107 kg is met kleding en niet op een nuchtere maag, de meting was overdag.

IMG-20160912-WA0002.jpg
 

Bijlagen

  • schema.xlsx
    17,1 KB · Weergaven: 121
up
 
Beste,

Momenteel ben ik al ongeveer een jaar aan het trainen en het werd ook steeds serieuzer, nu ben ik op het punt dat ik er echt voor wil gaan en de kilo's eraf mogen. hiervoor heb ik een voedingsschema (en trainingsschema) gemaakt. Nu heb ik nog wat vragen hierover:

1. Ik volg dit schema al sinds maandag, normaal hoor je mensen altijd klagen over dat het moeilijk is i.v.m. hongergevoel, zelf heb ik alleen geen hongergevoel alleen in de avonden rond 22:00. Eet ik teveel?

2. Een teveel aan eiwitten wordt omgezet in suiker door het lichaam, heeft een koolhydraatarm dieet dan wel nut vergeleken met een normaal dieet?

3. Eet ik bepaalde voeding die gezond lijken maar het niet zijn? (witte kaas en mozzarella bijvoorbeeld)

Statestieken:

21 jaar
107 Kg
28%
184 cm

PS. Zie resultaat van de meting in de bijlage. Alle voedingswaarden zijn vermeld in de excel sheet.

EDIT: de 107 kg is met kleding en niet op een nuchtere maag, de meting was overdag.


Waar heb je zo een body composition analyser gedaan? die wil ik graag ook doen
 
Update:

Week 1: -2,5 KG
Week 2: -0,6 KG

In week 2 heb ik mijn voeding hetzelfde gehouden omdat ik veel lees dat je niet te snel moet zakken met je kcal inname, nu wil ik deze week bij het avondeten mijn eetlepel olijfolie (90 kcal 10gram vet) schrappen, is dit voldoende en zal ik dan deze meer resultaat boeken als 0,6 KG? zelf vond ik dat namelijk best teleurstellen want ik heb me volledig aan het schema gehouden!

PS. ik zou ook graag nog altijd antwoord krijgen op mijn vragen.
 
Update:

Week 3 (bijna klaar): -0,1 KG

Dit was even teleurstellend, deze week ben ik 90 Kcal lager gaan zitten als vorige week maar zonder resultaat? hoe kan dit?
 
Update:

Week 3 (bijna klaar): -0,1 KG

Dit was even teleurstellend, deze week ben ik 90 Kcal lager gaan zitten als vorige week maar zonder resultaat? hoe kan dit?
vocht vasthouden?
meer vezels gegeten (dus vollere darmen)?
kan van alles zijn
om de dag wegen geeft een preciezer beeld van wat je gewicht doet, dan merk je rare schommelingen beter op.
 
Hoi cnh,

Bedankt voor je reactie, ik zal me vaker gaan wegen zodat ik een beter beeld krijg.

verder blijf ik het raar vinden dat als ik 2200 kcal eet met een BMR van ongv. 2350 ik niet tot weinig afval de laatste 2 weken. Ik hou me 100% aan het schema en sport 5x per week.....
 
je bereknde BMR is maar een schatting he ;) er zit nog best wat variatie in van persoon tot persoon, jouwe ligt blijkbaar iets lager maar afgaande op je vorige weken kijk het gewoon nog ff aan, ik vermoed dat je vocht vasthoud en dat gaat vanzelf weg. Zolang je afvalt gaat het toch goed?
 
Ik blijf ook zeker doorgaan want voor mijn idee was er zeker wat af! (spiegel) daarom viel dit ook wat tegen en dacht ik dat het misschien tussen mijn oren zat. Volgende week ben ik van plan weer ongv 100 Kcal lager te gaan is dit een goed idee?
 
Kan weinig kwaad, doe dan gelijk maar 200 :) maar houdt dat aantal kcal dan wel ff vast, anders weet je nooit zeker wat dat precies voor je doet
 
Ga ik doen, ik schrap de advocado bij mijn avondeten vanaf vandaag.
 
Beste,
heeft een koolhydraatarm dieet dan wel nut vergeleken met een normaal dieet?
Nee, maakt geen verschil. Het gaat om het aantal kcal dat je eet, waar je de kcal uit haalt maakt niet uit voor het afvallen. Het kan zijn dat het eten van weinig koolhydraten je hongergevoel meer remt.

Hoe vaak sport je per week? Kan mij niet voorstellen dat je op 2300kcal zo weinig afvalt namelijk. Ik zou per week kcal verder verlagen of cardio verhogen.
 
Hoi,

Ik sport 5x per week, zie mijn schema in de 1ste post.
 
Back
Naar boven