Fitness Seller

Voedingsschema

Bezoekers in dit topic

overload

Novice
10 jaar lid
Lid geworden
26 dec 2006
Berichten
8
Waardering
0
He, hallo.

Ik ben nu een jaar bezig met trainen met als doel massa kweken..
Ik woog toen ik begon 62 kg en nu naar een jaar 68 kilo.. leuk! maar nog steeds ecto.

En daarom moet een voedingsschema uitkomst bieden..
ik ben er mee bezig geweest en kwa kcal behoefte zie ik geen probleem.. maar die verdomde macro's!.. om die passend te krijgen.

het verbaasd mij overigens dat ik aan de hand van een voedingsschema veel minder voeding tot mij hoef te nemen in vergelijking van wat ik normaal inneem.. echter skipte ik vaak maaltijden.. dat dan weer wel.

183 cm
68kg/vvm:63,2
KCAL +500: 3342

zouden jullie een oordeel kunnen geven en eventueel tips?.
Hoe kregen jullie het schema kloppend en hoe komen jullie aan fatsoenlijke maaltijden?.

deze schema toont van een dag, ik zou graag om de dag een ander schema willen hanteren kwa warme maaltijden zodat het haalbaar blijft.. want elke dag volkoren pasta komt snel de neusgaten uit.
ik wil nu echt serieus een keer knallen, ik ben het meer dan zat om skinny te zijn.

Met vriendelijke groet,
 

Bijlagen

  • Schema leeg - Bewerkbaahoerrie.xlsx
    145,9 KB · Weergaven: 168
Je schema zit boven de 3500 calorieen, is dat niet wat veel voor jouw gewicht en lengte?
Voor de rest kun je natuurlijk eten wat je wil, je hoeft niet perse pasta met kip te eten.
Wat vind je lekker? Eet gewoon waar je zin in hebt, kan van alles zijn.
 
Je geeft zelf aan dat je 3342 kcal moet eten en in je voedingschema ga je er toch nog 200 kcal boven zitten dus dan zit je op onderhoud + 700. Als je te veel eet ga je onnodig vet aanzetten. Zou dus gewoon volgens je berekening eten en evt aanpassen als je niet meer aankomt.

Ook staat er bijvoorbeeld bij je diner 100 gr pasta (159 kcal) dit is dus gekookte pasta denk ik? En gebruik je geen pasta saus of olie? Als ik 100 gr gekookte pasta moest eten als diner zou ik doodgaan van de honger :D
 
remember me. morgen even reageren :)
 
Morgen maar weer even puzzelen !.. die 100 gram is inderdaad ongekookt.

En toch ben ik bang dat het te weinig is!, ik werk snachts en fysiek zwaar werk .. 11 uur per dienst.

Ik ga er mee bezig en kijken wat het gaat opleveren..

Moet ik de eiwitten gaan verlagen?.. en de vetten ook?.. want 68 gram vet is niet erg veel.. misschien overstappen op halfvolle producten.

Ik ga het aanpassen zodra de tijd het toelaat!.

Hoe belangrijk zijn die macro’s eigenlijk ?, is het een richtlijn waar je minimaal aan moet voldoen maar overheen kan zitten?.. of moet het allemaal exact kloppen?..

De kcal vindt ik niet zo moeilijk.. iets meer if minder zodat het klopt ..

Maar uitkomen met de ekv verhouding.. lastig wel.
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven