MuscleMeat

Voedingsschema

Bezoekers in dit topic

Maar zo op t oog is onderdeel van een mindset, van uitstelgedrag.
Dat kun je toch niet weten, je kent me helemaal niet... Net alles gekocht voor zeker 4 dagen trouwens..

Laat ook elk half jaar bloed prikken. Bijna altijd echt ALLES netjes tss de grenswaarden..

Ik heb besloten dat het de eerste 4 dagen dit zal worden, daarna zie ik wel of dat vol te houden is. Bedoeling is tussendoor ook nog walnoten als ik honger krijg, max. 50 gr per dag in totaal.
Heb nu tenminste al normale voeding in huis, zodat ik niet naar de frituur moet als ik een maaltijd nodig heb.
Was wel lijnzaadolie vergeten te kopen, daar wil ik ook nog elke dag een lepel van nemen.

9u: Eiwitreep aldi + glas halfvolle melk (30 gram eiwit) + 1 multivitamine Supradyn 50+
13u: 6 boterhammen proteïnebrood random belegd (30 gram eiwit)
17u: warm eten (30 gram eiwit)
20u: blikje tonijn 200 gr aldi + sla + glas halfvolle melk ( 30 gram eiwit )
24u: kwark + glas halfvolle melk (30 gram eiwit)

Trainingen:
maandag: 1,5 uur a 2 uur LSD loop +benen/borst/triceps
dinsdag: rug/schouders/biceps
woensdag; intervaltraining piste op de atletiekclub+ benen
donderdag: borst/triceps
vrijdag: 6km tempoloop + rug/schouders/biceps
zaterdag: rust
zondag: 1 uur extensieve duurloop

Dit lijkt veel, maar dat is niet zo want voor de rest beweeg ik weinig. Vrees wel dat ik op termijn hiermee niet meer ga wegkomen met teveel frituur en mc Donald's.. vandaar ook op voeding letten (vooral zien dat ik genoeg eiwit heb).
Ik heb in het verleden gemerkt dat ik op mijn hardlooprustdagen best ook GEEN krachttraining op benen doe... Twijfel nu om gewoon nog maar 1X benen te doen ipv die op woensdag nog eens apart, wat denk jij Arminius ? Ik ben ook een beetje bang dat maandag en woensdag benen trainen te dicht bij elkaar gaat liggen.
Let wel: Bedoeling is dus afvallen in gewicht zonder spierafbraak!! Dit is geen bodybuilding.

Laatst bewerkt:
  • Like
Waarderingen: BB_
Na lopen blijf ik ook altijd wel een Coca Cola drinken denk ik, vind ik daar wel een goede sportdrank voor: suikers, caffeine EN lekker... Zou dat kwaad kunnen? Ga ook1,5 liter water proberen te drinken per dag. Lijkt me ruim voldoende icm de melk.

Ik denk in ieder geval dat dit me beter gaat doen dan al die frituurtoestanden. Besef wel dat dit nog verre van perfect is maar je moet ERGENS beginnen met voeding... En het moet ook nog doenbaar zijn. Met dit heb ik een basis waar ik nog aan kan tweaken.

Maar ok... eerste evaluatie na 4 dagen...
En jullie kunnen me wel uitlachen maar niet iedereen van 51 met mijn verleden kan dit, ik zou zelfs durven zeggen weinigen..

Laatst bewerkt:
Beetje snoepen moet kunnen, zeker met cardio erbij. Goede vetten heb je juist nodig, zou daar niet op bezuinigen.
Thx voor deze tp daar heb ik wat aan. Ik ga voor die vetten voorlopig noten eten en een lepel lijnzaadolie. Als ik teveel honger heb wat snoepen idd erbij.. Kan wel denk ik, maar niet overdrijven...

80g vet
140g eiwit
rest carbs. verlaag je carbs met 50g tot je ~200g in de week afvalt
Thx voor de richtlijn. Ga dit nog niet stipt berekenen. Maar is zeker iets voor de toekomst als dit me al lukt..

Maar ok... eerste evaluatie na 4 dagen...
En jullie kunnen me wel uitlachen maar niet iedereen van 51 met mijn verleden kan dit, ik zou zelfs durven zeggen weinigen..
Iedereen kan het, alleen de meeste mensen zijn gedisciplineerde varkens die liever op de bank liggen te Netflixen met een zak chips.

Dat verschil is zo minimaal. Flikker die melk dan liever eruit en eet een (paar) eitje meer, of wat extra vlees/kip/...
Water is levenselixer:o
IK heb veranderd naar halfvolle melk, vind ik iets lekkerder dan magere ook. Idd verschil is minimaal..

Wat bedoel je met jouw verleden?
Alcohol en drugsmisbruik, maar heb dat al 10 jaar onder controle ondertussen. Wel nooit anabolica of EPO gebruikt en dat wil ik ook zo houden. (overigens geen probleem mee als anderen dat wel doen).

Laatst bewerkt:
Iedereen kan het, alleen de meeste mensen zijn gedisciplineerde varkens die liever op de bank liggen te Netflixen met een zak chips.
Ik bedoelde meer het trainingsschema.

Dan heb je die suikers en cafeïne niet zozeer nodig. Eigenlijk alleen als je langer dan 1,5-2 uur loopt op wedstrijdtempo tijdens het lopen.
Neen, maar het is wel lekker en voelt goed (soort beloning). We zijn nu ook geen profs he....

Dan heb je die suikers en cafeïne niet zozeer nodig. Eigenlijk alleen als je langer dan 1,5-2 uur loopt op wedstrijdtempo tijdens het lopen.
Doe ik haast nooit. Mijn ambitie is een zo snel mogelijke 10 km. Maar af en toe een lange trage duurloop van 1,5 a 2 uur helpt daar goed bij heb ik al gemerkt. Verbrand je ook goed vet mee. (Als je erna geen grote friet met een twijfelaar gaat halen, dat is nu 1 vd werkpunten, een cola lijkt me in ieder geval al beter 🤣)

Laatst bewerkt:
Na lopen blijf ik ook altijd wel een Coca Cola drinken denk ik, vind ik daar wel een goede sportdrank voor: suikers, caffeine EN lekker... Zou dat kwaad kunnen?
Is cola light/zero geen optie? Dan heb je wel de cola-sensatie, maar niet de lege calorieën. Als je een Tour de France of zo rijdt, moet je na elke etappe zo snel mogelijk je glycogeenvoorraad weer aanvullen, maar dat is voor jou niet van toepassing.

Laatst bewerkt:
2e dag bezig, makkie tot hiertoe...

Back
Naar boven