AndroidHealthClinic

Voedingsschema

Bezoekers in dit topic

blue Skelet

Novice
15 jaar lid
Lid geworden
12 mei 2003
Berichten
9
Waardering
0
Hallo,

Ik heb voor mezelf een eetschema opgeteld en zou graag weten wat jullie ervan vinden :

7u-8u : 250 ml magere yoghurt, 70 gr Kellog's Special K's, 500 ml halfvolle melk en 25 gr Weight gainer (ev. ook nog een sneetje peperkoek, omdat ik dat zeer lekker vind)

10u : 2 sneetjes brood met kippewit + een stuk fruit

12u : eten wat de pot schaft + stuk fruit

15u : idem als 10u

17u : bakje vruchtenkwark (200gr) (+ ev. 2 sneetjes brood met kippewit)

18u : Training (na training 50 gr Weightgainer+ 500 ml halfvolle melk)

20u : 4-6 sneetjes brood met kippenwit of met 2 eitjes

22u : 250gr magere Kwark, 250 ml Halfvolle melk en 3 schijfjes ananas

+ Verspreid over de dag : 1-2 liter water
 
altijd bij vermelden wat je doel is, anders kunnen we er weinig over zeggen.
 
Ziet eruit alsof je veel snellere koolhydraten eet en te weinig vet. Maar inderdaad wat is je doel en wat is het aantal cal. en de verhoudignen(eiwit, koolhydraten, vet)?
 
Originally posted by zoutzak
altijd bij vermelden wat je doel is, anders kunnen we er weinig over zeggen.

Mijn doel is zwaarder te worden. Ik weeg nu 68 kg voor 1m95 en dat is natuurlijk veel te weinig. Daarom zou ik graag zo snel mogelijk massa bijkweken.

Verder bevat het schema ongeveer 3500 Kcal (verhouding eiwitten-koolh.-vetten : ongeveer 30-58-12, ik denk wel dat ik best wat meer vetten eet)
 
Originally posted by blue Skelet


Mijn doel is zwaarder te worden. Ik weeg nu 68 kg voor 1m95 en dat is natuurlijk veel te weinig. Daarom zou ik graag zo snel mogelijk massa bijkweken.

Verder bevat het schema ongeveer 3500 Kcal (verhouding eiwitten-koolh.-vetten : ongeveer 30-58-12, ik denk wel dat ik best wat meer vetten eet)

Als je zwaarder wil worden dan zou ik zeker nog een paar eetlepels lijnzaadolie per dag erbij nemen. Dan heb je ook gelijk wat meer vetten erbij, welke ook nog eens belangrijk zijn voor zowel de spiergroei als de gezondheid. Ik neem aan dat je moeite hebt om aan te komen? Je kunt ook nog bij elke maaltijd een extra glas melk drinken, levert ook weer wat extra calorieen. Het zou kunnen dat je al aan de 3500cal. zit, maar het lijkt me iets minder. Als je hiervan niet aankomt zul je toch meer moeten eten. Begin dan iniedergeval met het toevoegen van lijnzaadolie.
 
Originally posted by burn


Als je zwaarder wil worden dan zou ik zeker nog een paar eetlepels lijnzaadolie per dag erbij nemen. Dan heb je ook gelijk wat meer vetten erbij, welke ook nog eens belangrijk zijn voor zowel de spiergroei als de gezondheid. Ik neem aan dat je moeite hebt om aan te komen? Je kunt ook nog bij elke maaltijd een extra glas melk drinken, levert ook weer wat extra calorieen. Het zou kunnen dat je al aan de 3500cal. zit, maar het lijkt me iets minder. Als je hiervan niet aankomt zul je toch meer moeten eten. Begin dan iniedergeval met het toevoegen van lijnzaadolie.

Bedankt voor de tip, Burn.
Maar weet je misschien ook waar ik die lijnzaadolie in België kan kopen ?? En bij welke maaltijd zou ik die eetlepels lijnzaadolie dan best nemen?
 
Originally posted by blue Skelet


Bedankt voor de tip, Burn.
Maar weet je misschien ook waar ik die lijnzaadolie in België kan kopen ?? En bij welke maaltijd zou ik die eetlepels lijnzaadolie dan best nemen?
bij elke reformwinkel kan je dat wel kopen. wel koudgepreste halen . er zitten hier genoeg belgen die wel adresjes weten anders. ideaal is bij t ontbijt en eetlepel en later op de dag, bijv.bij laatste maaltijd
 
Dus aangepast zou dit er zo moeten uitzien :

-------------------------------------------------------------------------------
7u-8u : 250 ml magere yoghurt, 70 gr Kellog's Special K's, 500 ml halfvolle melk en 25 gr Weight gainer + 1 eetlepel lijnzaadolie

10u : 2 sneetjes brood met kippewit + een stuk fruit

12u : eten wat de pot schaft + stuk fruit

15u : idem als 10u

17u : bakje vruchtenkwark (200gr) (+ ev. 2 sneetjes brood met kippewit) + glas melk

18u : Training (na training 50 gr Weightgainer+ 500 ml halfvolle melk)

20u : 4-6 sneetjes brood met kippenwit of met 2 eitjes

22u : 250gr magere Kwark, 250 ml Halfvolle melk en 3 schijfjes ananas + 1 eetlepel lijnzaadolie

+ Verspreid over de dag : 1-2 liter water
-------------------------------------------------------------------------------

Denken jullie dat dit een goed schema is om goed te groeien, of zou ik nog meer moeten eten?
 
Special K is wel een van de betere cornflaks als je dan toch moet vergelijken maar ik raad je aan om toch voor bambix. brinta of havermout te kiezen.

is namelijk bron van langzaam verteerbare kh die een daling van het energieniveua en glycogeenspiegels voorkomen en dus je hongergevoel onderdrukt. lhowel in bulk in dit natuurlijk niet de bdoeling is maar je eet toch standaard om de zoveel uur en t is gewoon een goede brin van koolhydraten
 
Back
Naar boven