XXL Nutrition

voedingsschema (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Agent Smith

Novice
15 jaar lid
Lid geworden
6 jul 2003
Berichten
13
Waardering
0
omdat ik nogal heel mager ben wil ik eindelijk eens wat dikker worden door te fitnessen. ik heb hier en daar al dingen gehoord die heel belangrijk zijn om veel bij te komen om jullie een idee te geven ik weeg 55kg en ik ben 1.80m. ik heb al veel info ingewonnen over fitnessen zelf maar dat is natuurlijk niet genoeg. kunnen jullie mij soms helpen om een voedingsschema in elkaar te steken waardoor ik eindelijk eens wat zwaarder en dikker kan worden, want ik heb al wat dingen geprobeert maar ze helpen niet echt effectief
 
Hi AS, kanje eens samenvatten wat je nu op een dag eet? Graag met de uren erbij en in detail. Dan kunnen we verder kijken wat er veranderd moet worden. :)
 
ik weet het maar dat verschilt dikwijls ik zal een gewone schooldag nemen van vroeger

- 7.15 een bord corn flakes met melk en suiker ( eens om de drie dagen een ei )
-10.10 middagspeeltijd twee boterhammen met kippewit
12u,4 boterhammen 2 met kippewit en 2 met kaas
15u 2 boterhammen met kippewit
16.30 een appel
18.00-19.00 wat de pot schaft ( een dan meestal nogal weinig

ik heb in elk geval wel het gevoel dat er veel te weinig variatie inzit en kwam met dit schema weinig bij nu onder de vakantie eet ik heel onregelmatig ik slaap dikwijls tot s'middags en eet dan alleen maar s'middags en savonds en af en toe een zakje chips of snoep geraakt er 's avonds bij mij ook goed in erbovernop fitneste ik ook nog toen maar ik ben ermee gestopt omdat ik me er niet 100% goed bij voelde
 
Laatst bewerkt:
Originally posted by Agent Smith
ik heb in elk geval wel het gevoel dat er veel te weinig variatie inzit en kwam met dit schema weinig bij nu onder de vakantie eet ik heel onregelmatig ik slaap dikwijls tot s'middags en eet dan alleen maar s'middags en savonds en af en toe een zakje chips of snoep geraakt er 's avonds bij mij ook goed in erbovernop fitneste ik ook nog toen maar ik ben ermee gestopt omdat ik me er niet 100% goed bij voelde

hou t toch regelmatig bij, dat eten. eenmaal gewend daaraan gaat dat vanzefl. 1m80 en 55 kilo. dar mag dan wel wat bij.
rust is erg belangrijk om te groeien. hou t bij richtlijnen van7 a 8 uurper nacht. slaap inhalen heeft geen zin. volledige nachtrust dus zorgt voor je groeihormoonporductie.
en geen chips en snoep, dat heeft een averechtse werking op je energie en je bloedsuikerspiegel..duidelijke nono dus

qua trainen, 3 a 4 maal per week. dat is voor de andere sectie, verder met je voedingsschema:

Originally posted by Agent Smith


- 7.15 een bord corn flakes met melk en suiker ( eens om de drie dagen een ei )
-10.10 middagspeeltijd twee boterhammen met kippewit
12u,4 boterhammen 2 met kippewit en 2 met kaas
15u 2 boterhammen met kippewit
16.30 een appel
18.00-19.00 wat de pot schaft ( een dan meestal nogal weinig


geen suiker, alhowel dat in de bulk wel een optie kan zijn, maar ik zou dan liever meer gezonde voeidngswaarden eten. tevens meer eiwitten, de bouwstenen van je spieren en onv.vetten en koolhydraten.:

- 7.15 een bord havermout met melk en plakjes banaan en krenten, 4 eieren waarvan 2 met dooier en een eetlepel lijnzaad (te koop bij refromwinkkel)

-10.10 middagspeeltijd(???)
twee VOLKOREN/MERGRANEN boterhammen met voldoende kippewit (kipfilet bedoel je? )
twee zelfde botehammen met pindakaas
handje ongezouten noten

12.30u,4 boterhammen 2 met kippewit en 2 met kaas (kaas bevat wel veel vet, maar denk dat jij dat gezien je verhouding gewicht:lengte wel kan hebben. anders voor pindakaas gaan

15.30u 2 boterhammen met kippewit/tonijn/zalmfilet
2 boterhammen met pindakaas +ei+sambal (heerlijk:lick:)

18.00-19.00 wat de pot schaft ( een vol bord, )

na 19.00 zeker nog wat eteb, later op de avond een bak magere kwark (platte kaas) voor t slapen gaan of kip of tonijn met een eetlepel lijnzaadolie.

die plate kaas kan je ook overdag met gemak eten. rijk aan koolhydraten en alsje m moeilijk wegkrijgt kan je er eventueel wat honing aan toevoegen

heb je tijden aangepast aangezien je savosn ookom 19.00 kan eten, zodoende ben je gegarandeerd dat er voldonde tijd tussen je maaltijden zit. de appel om 16.00 heb ik gescrapt. beter paar uur later een volledige maaltijd eten.

ps wanneer train je, hoe laat?

na trianen een wheysshake met dextrose (druivensuiker) en een uur later ongeveer ee goede maaltijd met vold. eiwoitten en koolhydraten..en geloof me als jij dan nog niet groot en strerk bent om Neo een pa whoop ass te geven dan weet ik t ook niet meer:thumb:

hier nog een tip:
[Link niet meer beschikbaar]
 
ik train om 16.30

wat is een wheysshake met dextrose en waar kun je dat kopen?
 
whey eiwitten mengen met dextrose (druivensuiker). Whey kan je hier kopen bij Robin en dextrose kan je haast
in iedere supermarkt vinden.
 
@ Dandyman vind je dat niet een beetje veel voor iemand die nog geen voedingsschemaheeft? ik denk beter dat hij iig wel 6 maaltijden moet doen, maar langzaam met de hoeveelheden opbouwen. Want nu gaat hij van heel weinig, naar ineens heel veel eten.
 
wat moet ik nu onder de vakantie met het schema van dandyman, ik slaap tot 10.30 ongeveer
 
Maar eet je dan ook laat? Of negeer je je ontbijt?

Ontbijt is de op 1 na belangrijkste maaltijd van de dag!
 
ik eet dan om 11.00 een beetje en om 13.00 of 14.00 weer maar er zijn al dagen geweest dat ik alleen om 12u at en dan s'avonds ook
 
En dan voor slapen niets? Dan mis je heel belangrijke momenten.
's ochtends niet eten betekend afbraak van spiermassa omdat je cortisol dan hoog is.

Kan je trouwens zelf voor je eten zorgen?
 
nee, ben nog maar 16 jaar dus ons ma kookt elke dag, en nee, ik kan niet goed koken

p.s. asl je pas om 10.30 waker word hoe zit het dan met dat voedingsschema, moet ik dan gewoon de 10.00 maaltijd laten wegvallen en het ontbijt doen?
 
een whey shake nemen

maar het beste is je wekker zetten en dus vroeg opstaan
en dan als nog een whey shake nemen
 
Originally posted by Murk
@ Dandyman vind je dat niet een beetje veel voor iemand die nog geen voedingsschemaheeft? ik denk beter dat hij iig wel 6 maaltijden moet doen, maar langzaam met de hoeveelheden opbouwen. Want nu gaat hij van heel weinig, naar ineens heel veel eten.

ben t wel met je eens ja...maar dit is waar hij naar teo kan werken. halveer misschien eerst de maaltijden idd
 
mijn wekker zetten, ik heb er veel voor over om wat gespierder te worden maar om 7.00 opstaan, nee ik geraakt tijdens het school al niet uit mijn bed
 
Originally posted by admin
Hi AS, kanje eens samenvatten wat je nu op een dag eet? Graag met de uren erbij en in detail. Dan kunnen we verder kijken wat er veranderd moet worden. :)

AS :D
 
sorry aapie maar dat heb ik al gezegt een paar antwoorden terug, natuurlijk zijn allee verdere tips welkom
 
Originally posted by Agent Smith
sorry aapie maar dat heb ik al gezegt een paar antwoorden terug, natuurlijk zijn allee verdere tips welkom

Wat heb je al gezegt?

Admin noemde je AS, als afkorting. Vond dat wel grappig

:)
 
de uren en die ik nu eet heb ik al gezegt een paar antwoorden terug
 
maar het ging me er meer om dat admin de AS noemde :).

Wordt gebruikt in BB world al afkorting voor : ANABOLIC STEROIDS
 
Back
Naar boven