MuscleMeat

Voedingsstrategie Pieter (Bodylab)

Bezoekers in dit topic

YinYang

Advanced Bodybuilder
Lid geworden
21 jun 2011
Berichten
835
Waardering
38
Lengte
1m73
Massa
74kg
Vetpercentage
15%
Zie: https://www.bodylab.nl/info/blog/pieters-voedingsstrategie-n-deel-1-307

Wat vinden jullie daarvan? Als ik het zo lees lijkt het mij een ideale strategie om aan te houden, zeker in de cut. Dus bijv.:
- Geen KH's in de ochtend, om zo de vetverbranding langer door te laten gaan
- Tijdens en na de workout snelle KH's
- Géén vetten en KH's samen eten om vetopslag door de KH's te voorkomen
- Om de 2-3 uur eiwitten

Belangrijkste nieuwe punt voor mij was het niet samen eten van KH's en vetten. Maar als je in een kcal deficit (cut) zit lijkt het me minder erg? Maar met een kcal overschot (bulk) misschien wel handig, om zo het gainen van vet zoveel mogelijk te beperken?
 
Het is interessant, maar 4uur voor het trainen geen vetten etc. is voor mij niet eens haalbaar: ik train voornamelijk in de ochtend. Ook vraag ik mij het af wat voor extra resultaat het gaat opleveren voor een amateur (geen wedstrijden etc).
 
- Geen KH's in de ochtend, om zo de vetverbranding langer door te laten gaan Klinkt als broscience
- Tijdens en na de workout snelle KH's Misschien tijdens het bulken maar tijdens een cut doe ik het niet
- Géén vetten en KH's samen eten om vetopslag door de KH's te voorkomen Onzin, vet wordt ook prima opgeslagen zonder dat er verhoogde insuline voor nodig is(die KH veroorzaakt)
- Om de 2-3 uur eiwitten Onzin, als in uit je normale voeding genoeg verschillende soorten protein binnen krijgt (dus ook trage) hoef je echt niet om de 2-3 uur te eten voor de proteine ( het kan wel andere voordeelen hebben)


Elke dag dezelfde soort onzin vragen hier.

Wat is er zo lastig aan cutten:

1. Zorg dat je in een kcal deficit zit
2. Eet genoeg proteine de hele dag om spierafbraak te voorkomen
3. Zorg dat je 2-3x per week low volume, high intensity krachttraining om spier afbraak te voorkomen (if you dont use it you will loose it)

Als je rond de 10-12% VP zit kan het lastiger gaan worden en dan gaan al deze kleine dingetjes uit maken.
 
Back
Naar boven