XXL Nutrition

Voedingssupplementen (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Changer

Novice
Lid geworden
9 mrt 2015
Berichten
16
Waardering
0
Lengte
1m64
Massa
75kg
N hoeverre is het verstandig voedingssupplementen te gebruiken?
 
Ligt eraan van welke winkel.
 
Als je van plan bent bij Body en Fopshop te bestellen is het toch redelijk onverstandig.
 
Hangt er vanaf in welke mate je "voeding" "supplementatie" nodig heeft, nee ? :p In 2013 leefde ik van shakes, in 2014 kreeg ik ze niet meer door men strot. Met minder tijd en beter smakende shakes nu voeg ik er weer vaker wat toe. Ze zijn een convenience option. Naast omega-3s, en aantal vitaminen tijdens het diëten zijn er geen dingen zoals "noodzakelijke" supplementen, maar ze hebben hun plaats en meerwaarde.
 
Te oordelen naar je andere topics zou ik er nog maar even mee wachten. Eerst eens inlezen.
 
Supplementen zijn een toevoeging aan je voeding. Zolang wij niks weten over je voedingspatroon, doelen etc., is het lastig te zeggen of je supplementen nodig hebt, laat staan welke.. Misschien moet je ons meer informatie geven en je vraagstelling iets specifieker maken.
 
N hoeverre is het verstandig voedingssupplementen te gebruiken?

Kan prima hoor :) Zijn een paar bewezen supplementen die je perfect kunnen helpen bij het bereiken van je doelen.
 
Laatst bewerkt:
Kan prima man :) Zijn een paar bewezen supplementen die je perfect kunnen helpen bij het bereiken van je doelen.

hangt af van haar doelen, B&F salesmannetje.
 
1. Voeding
2. Training
3. Rust
...
10. Supplementen

Of supplementen nut hebben hangt ervan af of belangrijkere zaken (zie eerste 3) al in orde zijn.
Is dit niet het geval, gaan supplementen weinig voor je doen.
Is dit wel het geval, gaan supplementen weinig voor je doen.
Doorgaans zijn supplementen goed voor ongeveer 1% van het resultaat, dus verwacht er geen wonderen van.
Whey Proteïne kan wel handig / makkelijk zijn, maar ook dit is geen wondermiddel.
 
Hangt er vanaf in welke mate je "voeding" "supplementatie" nodig heeft, nee ? :p In 2013 leefde ik van shakes, in 2014 kreeg ik ze niet meer door men strot. Met minder tijd en beter smakende shakes nu voeg ik er weer vaker wat toe. Ze zijn een convenience option. Naast omega-3s, en aantal vitaminen tijdens het diëten zijn er geen dingen zoals "noodzakelijke" supplementen, maar ze hebben hun plaats en meerwaarde.

Als je nu echt uw mening moet geven, welke sups hebben voor u een go?
Buiten de vitamines bestaat mijn stack uit: glutamine, bcaa, isolaat, beta alanine en lcarnitine.

En wat met de combinatie voeding - tijdstip (voor na, tijdens training?)
 
Als je nu echt uw mening moet geven, welke sups hebben voor u een go?
Buiten de vitamines bestaat mijn stack uit: glutamine, bcaa, isolaat, beta alanine en lcarnitine.

En wat met de combinatie voeding - tijdstip (voor na, tijdens training?)

Als ik echt alles wat werkt optimaal kan benutten ?

Smorgens : omega3 (2g DHA/EPA gecombineerd), zinc 100mg (met toegevoegde koper), B-vitaminen, 1.5g L-carnitine L-tartraat
Voor training : 30gWPI in melk, 5g creatine (na laden), 2.5g betaine anhydrous, 1.5g L-carnitine L-Tartraat
Voor slapen : 100mg zinc (met toegevoegde koper), 60g micellaire caseine (of 40g in pot yoghurt)

Voor een dieet laat ik de zinc vallen, multivitamine er bij smorgens, extra tryptophaan/5HT en acetyl-L-tyrosine als eetlust remmer en voor aanmaak serotonine en norepi, en mogelijk wat vaker WPI (of eiwitsnacks genre pancakes, puddings en ijs) tussendoor om de eiwitten echt op te drijven tegen 2.5g per kg per dag als wanneer het echt moet.
 
Laatst bewerkt:
Als ik echt alles wat werkt optimaal kan benutten ? Smorgens : omega3 (2g DHA/EPA gecombineerd), zinc 100mg (met toegevoegde koper), B-vitaminen Voor training : 30gWPI in melk, 5g creatine (na laden), 2.5g betaine anhydrous. Voor slapen : 100mg zinc (met toegevoegde koper), 60g micellaire caseine (of 40g in pot yoghurt) Voor een dieet laat ik de zinc vallen, multivitamine er bij smorgens, extra tryptophaan/5HT en acetyl-L-tyrosine als eetlust remmer en voor aanmaak serotonine en norepi, en mogelijk wat vaker WPI (of eiwitsnacks genre pancakes, puddings en ijs) tussendoor om de eiwitten echt op te drijven tegen 2.5g per kg per dag als wanneer het echt moet.

Is betaine de moeite waard?
 
Is betaine de moeite waard?

Als je high quality anhydrous hebt, ja, niet de monohydraat. Heb nog poster studies gezien waarin effectieve spiergroei gemeten werd in 10 weken op 2.5 tot 2x2.5g per dag.
 
Als ik echt alles wat werkt optimaal kan benutten ?

Smorgens : omega3 (2g DHA/EPA gecombineerd), zinc 100mg (met toegevoegde koper), B-vitaminen, 1.5g L-carnitine L-tartraat
Voor training : 30gWPI in melk, 5g creatine (na laden), 2.5g betaine anhydrous, 1.5g L-carnitine L-Tartraat
Voor slapen : 100mg zinc (met toegevoegde koper), 60g micellaire caseine (of 40g in pot yoghurt)

Voor een dieet laat ik de zinc vallen, multivitamine er bij smorgens, extra tryptophaan/5HT en acetyl-L-tyrosine als eetlust remmer en voor aanmaak serotonine en norepi, en mogelijk wat vaker WPI (of eiwitsnacks genre pancakes, puddings en ijs) tussendoor om de eiwitten echt op te drijven tegen 2.5g per kg per dag als wanneer het echt moet.

Waarom de zinc weg tijdens dieet?
 
Waarom de zinc weg tijdens dieet?

Omdat zinc heel veel invloed uitoefent op de release en werking van insuline, wat vetverlies enigzins kan bemoeilijken. Maar de primaire functie van de zinc is lokale IGF-I modulatie. Een overmaat aan zinc ionen in de spier diffundeert IGF-1 weg van IGF-BP's en naar de IGF-1R. Het creëert ook een feed forward loop die autocriene IGF-II afscheid. Hoge dosis zinc is mogelijk het meest anabole supplement dat er is.
 
Omdat zinc heel veel invloed uitoefent op de release en werking van insuline, wat vetverlies enigzins kan bemoeilijken. Maar de primaire functie van de zinc is lokale IGF-I modulatie. Een overmaat aan zinc ionen in de spier diffundeert IGF-1 weg van IGF-BP's en naar de IGF-1R. Het creëert ook een feed forward loop die autocriene IGF-II afscheid. Hoge dosis zinc is mogelijk het meest anabole supplement dat er is.

Ik kan blijven vragen... Is het mss tijd voor vraag het aan big cat in de Sups sectie?
 
Als ik echt alles wat werkt optimaal kan benutten ?

Smorgens : omega3 (2g DHA/EPA gecombineerd), zinc 100mg (met toegevoegde koper), B-vitaminen, 1.5g L-carnitine L-tartraat

Maakt het eigenlijk uit wanneer je vitamines in neemt? Ik neem namelijk elke avond voor het slapen gaan me vitamines en omega.

gewoon benieuwd of dit uitmaakt :D

@OT, Shake is altijd makkelijker dan kilo's kip pw.
 
Als ik echt alles wat werkt optimaal kan benutten ? Smorgens : omega3 (2g DHA/EPA gecombineerd), zinc 100mg (met toegevoegde koper), B-vitaminen, 1.5g L-carnitine L-tartraat Voor training : 30gWPI in melk, 5g creatine (na laden), 2.5g betaine anhydrous, 1.5g L-carnitine L-Tartraat Voor slapen : 100mg zinc (met toegevoegde koper), 60g micellaire caseine (of 40g in pot yoghurt) Voor een dieet laat ik de zinc vallen, multivitamine er bij smorgens, extra tryptophaan/5HT en acetyl-L-tyrosine als eetlust remmer en voor aanmaak serotonine en norepi, en mogelijk wat vaker WPI (of eiwitsnacks genre pancakes, puddings en ijs) tussendoor om de eiwitten echt op te drijven tegen 2.5g per kg per dag als wanneer het echt moet.

Waarom raad je b-vitaminen aan? Als zekerheidje met de gedachte dat die beetjes extra geen kwaad kunnen zolang je geen absurde hoeveelheden tot je neemt? Zou overigens zeggen dat je, zeker in de bulk, deze makkelijk al binnen zou moeten kunnen krijgen met een beetje fatsoenlijk gevarieerd dieet.
 
Maakt het eigenlijk uit wanneer je vitamines in neemt? Ik neem namelijk elke avond voor het slapen gaan me vitamines en omega.

gewoon benieuwd of dit uitmaakt :D

Nee, omega-3 vetzuren worden geincorporeerd in phospholipiden en celmembranen alvorens ze gebruikt worden. Dus tijdstip maakt niet uit. Alle vitamines buiten B en C worden goed opgeslagen, dus daar maakt het ook weinig uit. Mogelijk is er nut in het nemen van je B-vitamines kort voor de training omdat B6, B9 en B12 werken als homocysteine buffers.

@OT, Shake is altijd makkelijker dan kilo's kip pw.

Dat is het net, het is een gemaksoptie, als ook een optie om meer eiwit binnen te krijgen, met een minimum aan niet-eiwit calorien

---------- Toegevoegd om 10:08 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:07 ----------

Waarom raad je b-vitaminen aan? Als zekerheidje met de gedachte dat die beetjes extra geen kwaad kunnen zolang je geen absurde hoeveelheden tot je neemt? Zou overigens zeggen dat je, zeker in de bulk, deze makkelijk al binnen zou moeten kunnen krijgen met een beetje fatsoenlijk gevarieerd dieet.

B-vitaminen wil je absoluut een tekort in vermijden omwille van de veelvuldige rollen die ze spelen. Als je deftig bulkt, ga je daar geen tekorten hebben, maar met de massa die nu liever clean bulkt etc, zijn B9 tekorten vooral geen fabeltje meer, en alle athleten hebben wel nut bij surplus B12 (hoewel injecties daar effectiever zijn)
 
Back
Naar boven