AndroidHealthClinic

Voedingstips en recepten (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

saint

Competitive Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
5 jan 2004
Berichten
1.673
Waardering
1
Lengte
1m78
Massa
94kg
Hieronder vindt je wat voedingstips die ik gebruik om mijn dieet beter, gezonder, smakelijker en afwisselender te maken. Misschien heb je er iets aan.

1. Om je rundergehakt minder vet te maken doe je het zonder olie of boter in de koekepan of wok. De olie uit het gehakt zelf is genoeg. Even roerbakken tot het gaar is. Daarna het vlees overgieten in een vergiet. Beetje schudden en de olie laten uitlekken. Het zal je verbazen hoeveel vet je nog kwijtraakt zo. Voor extra smaak kun je tijdens het roerbakken gesneden ui, knoflook en peper toevoegen.

2. Als je echt lui bent of geen zin hebt om te koken neem je een grote aardappel. Deze even afspoelen en met schil en al in magnetron doen. Het is even zoeken naar de juiste tijd, maar ik behaalde goeie resultaten met 8 minuten op 700 watt. Daarna heb je een perfect gepofte aardappel, die je zo kunt eten of eventeel naar eigen smaak kunt vullen.

3. Om een Thais tintje aan je roerbak gerecht te geven, doe je het volgende. 400 gram kipfilet in stukjes roerbakken in 1 of 2 eetlepels olijfolie. Daarna 400 gram gemengde groente (kun je bij elke supermarkt kopen) toevoegen en even meebakken. Dan 2 tot 4 eetlepels oestersaus (toko/supermarkt) en 1 theelepel vissaus (toko/supermarkt) toevoegen. Doorroeren en nog een minuutje op laag vuur door laten koken. Eventueel kun je nog wat cashewnoten toevoegen. Als je nog 200 gram rijst kookt, heb je twee perfecte bodybuilding maaltijden.

4. Deze maaltijd maak ik vaak in het weekend na mijn ochtendtraining. Kook 100 gram pasta en laat dit uitlekken. Laat een blikje tonijn op waterbasis uitlekken. Doe de pasta, tonijn en wat roerbakgroente in de pan. Voeg wat tomatensaus (zelfgemaakt of supermarkt) toe. Het hangt wat betreft voedingswaarde een beetje van je doelstelling af welke saus je kiest. Kook het geheel een minuut of vijf en je hebt een snelle, makkelijke, vetarme maaltijd.

5. Als je iets meer tijd hebt, kun je volgende gerecht maken. Snij een courgette en een aubergine in lange, dunne plakjes van een halve centimeter dik. Doe de plakken in een kom en besprenkel het geheel met wat olijfolie, peper en zout. Verwarm de grill of grillpan en gril de plakjes een minuut of vijf tot ze lekker zacht zijn, maar toch nog een beetje een “bite” hebben. Heerlijk met een stuk gegrilde of gebakken zalm en aardappels.


Ik hoop dat jullie er iets aan hebben. Eet smakelijk.

Saint
 
saint zei:
1. Om je rundergehakt minder vet te maken doe je het zonder olie of boter in de koekepan of wok. De olie uit het gehakt zelf is genoeg. Even roerbakken tot het gaar is. Daarna het vlees overgieten in een vergiet. Beetje schudden en de olie laten uitlekken. Het zal je verbazen hoeveel vet je nog kwijtraakt zo. Voor extra smaak kun je tijdens het roerbakken gesneden ui, knoflook en peper toevoegen.
Je hebt ook speciale pannen waar je gewoon totaal geen boter of whatever nodig hebt.

saint zei:
2. Als je echt lui bent of geen zin hebt om te koken neem je een grote aardappel. Deze even afspoelen en met schil en al in magnetron doen. Het is even zoeken naar de juiste tijd, maar ik behaalde goeie resultaten met 8 minuten op 700 watt. Daarna heb je een perfect gepofte aardappel, die je zo kunt eten of eventeel naar eigen smaak kunt vullen.

Tip: inwikkelen in zilverpapier :)
 
Je hebt ook speciale pannen waar je gewoon totaal geen boter of whatever nodig hebt.
Klopt, maar er komt vet vrij uit het vlees zelf. En het gaat juist om dat je dat vet ook voor een deel kunt verwijderen door het in een vergiet te doen.

Tip: inwikkelen in zilverpapier
Volgens mij werkt dat alleen in de oven. Als je dat in een magnetron doet, sloop je je magnetron. Je mag ook nooit metalen voorwerpen in de magnetron doen, omdat dat de straling weerkaatst.
 
senks saint
Tip: inwikkelen in zilverpapier
magnetron zilverpapier wel te verstaan dan natuurlijk.

Ik eet vaak verse pasta van de AP met zalm, bieslook wat groente en een beetje room of olijfolie, is in minder dan 5 minuten klaar.

En je kunt het koud ook prima eten als lunch dus wat je over hebt is voor de lunch de volgende dag.
 
saint zei:
Klopt, maar er komt vet vrij uit het vlees zelf. En het gaat juist om dat je dat vet ook voor een deel kunt verwijderen door het in een vergiet te doen.


Volgens mij werkt dat alleen in de oven. Als je dat in een magnetron doet, sloop je je magnetron. Je mag ook nooit metalen voorwerpen in de magnetron doen, omdat dat de straling weerkaatst.
ja kbedoelde ook de oven :p hak erbij moete poste :D
 
Tip: inwikkelen in zilverpapier
magnetron zilverpapier wel te verstaan dan natuurlijk.
Oke, ik snap em. :)


Ik eet vaak verse pasta van de AP met zalm, bieslook wat groente en een beetje room of olijfolie, is in minder dan 5 minuten klaar.
Helemaal top, met verse pasta is het nog sneller klaar ja.
 
Back
Naar boven