XXL Nutrition

Voedingswaarde runger gehakt in schema?! (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

mitsjel88

Novice
10 jaar lid
Lid geworden
2 apr 2008
Berichten
2
Waardering
0
Ik vroeg me af welke voedingswaarde ik nu moet aanhouden van rundergehakt in mijn schema.

Ik was van onbereid uitgegaan, maar weeg het altijd bereid af, dus kloppen ze waarde niet meer.

ONBEREID 100 gram mager rundergehakt:
Kcal 190
Vet 12
KH 0.3
eiwit 20

Bereid is dan toch veel meer?
 
Ik vroeg me af welke voedingswaarde ik nu moet aanhouden van rundergehakt in mijn schema.

Ik was van onbereid uitgegaan, maar weeg het altijd bereid af, dus kloppen ze waarde niet meer.

ONBEREID 100 gram mager rundergehakt:
Kcal 190
Vet 12
KH 0.3
eiwit 20

Bereid is dan toch veel meer?
klopt
 
Lekker kort maar krachtig xd
 
Even voor mijn beeldvorming. Waarom zou het meer worden?? rundergehakt kun je toch zonder boter/olie/kruiden bakken.
En als het bereid is dan is er toch ook veel vocht uit, waardoor het eigenlijk eerder minder zou moeten zijn. Of.....????
 
Rare voedingsmiddelen hier de laatste tijd. Rungergehakt en gordon bleu. Misschien moet ik toch maar eens een kookboek opendoen :roflol:.
 
Even voor mijn beeldvorming. Waarom zou het meer worden?? rundergehakt kun je toch zonder boter/olie/kruiden bakken.
En als het bereid is dan is er toch ook veel vocht uit, waardoor het eigenlijk eerder minder zou moeten zijn. Of.....????
Yes. En vocht bevat geen kcals.
Dus 100 gram bereid product is dichter qua nutriënten dan 100 gram onbereid, wanneer je t over vlees hebt bijvoorbeeld. Zijn ook voorbeelden waarbij andersom het geval is.
 
Back
Naar boven