Fitness Seller

voedingswaarde vers fruit versus diepvries fruit

Bezoekers in dit topic

lienlien

Freaky Bodybuilder
Lid geworden
28 jun 2014
Berichten
5.130
Waardering
6.608
hallo allemaal,

misschien voor sommigen een 'onnozele' vraag, maar wou toch even iets checken, namelijk het volgende:

ik ging altijd ervan uit dat vers fruit zoals frambozen, blauwe bessen en dergelijke redelijk 'hoog' scoorden in caloriewaarde (ik ging uit van 75kcal / 100g; voedingswaardetabel.nl).

nu heb ik onlangs blauwe bessen van crops gekocht (in diepvries, omdat ik dit wil gebruiken in cakes en vind vers fruit gebruiken daarvoor een beetje zonde) en die vermeldt iets van een 30kcal / 100g. Ik weet: niets wereldschokkends of rampzalig, maar vroeg me toch af hoe dit dan komt. Is dit door het feit dat het ene meer water bevat dan het andere?

thanks
 
Met fruit heb ik dat ook weleens gehad, is een topic over op bodybuilding.com. http://forum.bodybuilding.com/showthread.php?t=144981441. Meest logisch klinkend antwoord vond ik:

It depends on how much water gets frozen in the blueberries. A 5g blueberry (57kcal/100g) with 4g of water weighs 9g, and that's 32kcal/100g because now in 100g there are 55g of blueberries and 45g of water.

Dus ik denk dat je zelf al het antwoord had met je laatste zin inderdaad. Ik zou me er weinig zorgen over maken, je gebruikt vaak toch niet meer dan een handje ofzo
 
Met fruit heb ik dat ook weleens gehad, is een topic over op bodybuilding.com. http://forum.bodybuilding.com/showthread.php?t=144981441. Meest logisch klinkend antwoord vond ik:

It depends on how much water gets frozen in the blueberries. A 5g blueberry (57kcal/100g) with 4g of water weighs 9g, and that's 32kcal/100g because now in 100g there are 55g of blueberries and 45g of water.

Dus ik denk dat je zelf al het antwoord had met je laatste zin inderdaad. Ik zou me er weinig zorgen over maken, je gebruikt vaak toch niet meer dan een handje ofzo

Hey Ilyasse! Dank je zeer voor het antwoord; is wel duidelijk nu (vooral met die link die je erbij had gezet; die had ik zelf nog niet gevonden; mijn excuses daarvoor).
En inderdaad, je hebt gelijk, het is geen verschil van wereldbelang; maar het was meer een vraag uit 'curiositeit' ;) nogmaals dank om te replyen!
 
Back
Naar boven