Fitness Seller

voedingswaarde (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

jeroen83

Novice
Lid geworden
16 okt 2013
Berichten
27
Waardering
0
Lengte
1m73
Massa
88kg
Vetpercentage
15%
Op dit moment laat ik me schema's maken door Kevin en Evelien Nellen, gaat goed ben er tevreden over. Nu is het alleen zo dat als ik een vraag ik soms een aantal dagen moet wachten op antwoord, logisch want ze hebben ook nog een leven. Nu wil ik in de toekomst miss zelf ook een schema gaan maken zodat ik niet iedere keer een mail hoef te sturen en het is goed om er zelf ook wat vanaf te weten natuurlijk, ik ben me dus langzamerhand in gaan verdiepen en aan het inlezen. Maar stel ik eet als tweede tussendoor, broccoli met 150gr kipfilet of biefstuk, en ik vind dit wat lastig omdat ik niet altijd in de gelegenheid ben om iets op te warmen en ik zou dit willen veranderen, moet ik dan iets zoeken wat dezelfde voedingswaarde heeft dus zoveel gr eiwit, vet koolh. kcal energie etc of komt er meer bij kijken. Wil natuurlijk wel profijt blijven hebben van m'n schema kan ik hiervoor in de plaats ook bv kwark met ananas nemen.
 
Wat is nu eigenlijk precies je vraag?
 
staat er toch duidelijk lijkt me.
'' Maar stel ik eet als tweede tussendoor, broccoli met 150gr kipfilet of biefstuk, en ik vind dit wat lastig omdat ik niet altijd in de gelegenheid ben om iets op te warmen en ik zou dit willen veranderen, moet ik dan iets zoeken wat dezelfde voedingswaarde heeft dus zoveel gr eiwit, vet koolh. kcal energie etc of komt er meer bij kijken''
 
Hoeft niet per se, als jouw aantal Kcal eind van de dag maar klopt, ongeveer met zelfde e/k/v.
En je kan trouwens best een maaltijd overslaan, er is geen verschil voor bulk of cut aangetoond tussen 3 of 6 maaltijden per dag.
Behalve dat kleinere maaltijden jouw buik niet zo naar voren doen steken :P
 
haha ok dan weet ik dat.
Zit nu in de cut periode en wil binnen 10wkn ongeveer 8% kwijt, dan zit ik op 9-10% en dat vind ik ok
 
Als ik cut vind ik het wat fijner om maar 3 maaltijden te nuttigen.
Bij 3 maaltijden ben ik meer verzadigd, bij 6 maaltijden heb ik het gevoel of ik net wat te weinig eet.
 
Als antwoord op je vraag: In principe wel ja, je kunt die maaltijd vervangen met iets dat dezelfde voedingswaarden levert (let wel op dat er in je voorbeeld maaltijd ook veel vitaminen, mineralen en vezels zitten. Een hamburger bij wijze van spreken zal dus niet even "goed" zijn, ook al zijn de macro's hetzelfde).

Het principe van Flexible Dieting (waar je hier eigenlijk naar vraagt) is dat je aan het eind van de dag bepaalde targets haalt qua (gerangschikt in prioriteit):
1. Calorieën
2. Eiwitten, koolhydraten en vetten
3. Vezels, vitaminen en mineralen

Dus stel, je vervang je broccoli en bief voor bijvoorbeeld kwark en een appel (minder calorieën, meer koolhydraten en suiker) kun je bij een latere maaltijd aanpassingen maken zodat je alsnog je targets haalt (koolhydraten minderen, eiwitten wat verhogen).
Met een app als MyFitnessPal of FatSecret kun je heel makkelijk dergelijke gegevens over je voeding inzichtelijk maken en puzzelen met de voedingswaarden per maaltijd / per dag.
 
sorry voor de late reactie, wat druk geweest. maar jack 3d neem aan dat je dan wel 3 aardig grote maaltijden eet dan?
 
Back
Naar boven