Fitness Seller

Voedingswaarden Myprotein whey kloppen niet (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Zou je even kunnen dimmen en niet zo op de persoon spelen. Het is juist mijn hele punt dat er niks klopt van de ingredientenlijst. Misschien dat jij het normaal vindt, maar dat is het niet. 12% suiker voor een whey shake terwijl op de site 4% staat is gewoon bedrog. Zelfs in cola zit minder suiker….
Ik zit inderdaad ruim 15 jaar op dit forum en ik heb dus ook de tijd meegemaakt dan er labtests zijn uitgevoerd op whey van diverse merken. Dat was niet voor niks. Er wordt soms mee gesjoemeld en dat moeten we gewoon niet accepteren.
 
the colour pigments beetroot red contains sugars, salts and/or proteins naturally occurring in red beets.
 
Zou je even kunnen dimmen en niet zo op de persoon spelen. Het is juist mijn hele punt dat er niks klopt van de ingredientenlijst. Misschien dat jij het normaal vindt, maar dat is het niet. 12% suiker voor een whey shake terwijl op de site 4% staat is gewoon bedrog. Zelfs in cola zit minder suiker….
Ik zit inderdaad ruim 15 jaar op dit forum en ik heb dus ook de tijd meegemaakt dan er labtests zijn uitgevoerd op whey van diverse merken. Dat was niet voor niks. Er wordt soms mee gesjoemeld en dat moeten we gewoon niet accepteren.
Weet niet of je in de war bent, maar je zit gewoon fout.
 
Even een voorbeeld van hoe mooi dingen gemaakt worden met tekst, zonder dat het strafbaar is. Whey bevat op droge stof basis ca. 80% eiwit. De rest is melksuiker en vocht (en wat mineralen en dat soort dingen). Deze samenstelling bepaal je op een lab met TGA metingen (oftewel je droogt de stof. Dan verlies je gewicht. Daarna analyseer je droge droge stof en zie je dat tov het startgewicht voor het drogen je 80% eiwit meet.) Gevolgd voor gc-ms (analyse van de gassen)
Dus pak hem beet ca. 10% is melksuiker (lactose) op basis van droge stof.. Maar om een whey concentraat te maken gaan ze niet uit van %droge stof. Ze nemen de naturel whey, dus eiwit met melksuiker en vocht en dat stellen ze als 100% whey. Dan zit er dus in het eindproduct (na mengen met stevia en kleurstof etc) 98% van de naturel whey. Maar op droge stof basis is dan ca. 12% suiker (lecithine wordt bij verbranding ook suiker).
De voedingswaarde op de zak is gebaseerd op droge stof (tel kh vet en eiwit maar op).
Maar er zit wel degelijk 98% naturel whey in.

Wss beetje te technisch...
 
Even een voorbeeld van hoe mooi dingen gemaakt worden met tekst, zonder dat het strafbaar is. Whey bevat op droge stof basis ca. 80% eiwit. De rest is melksuiker en vocht (en wat mineralen en dat soort dingen). Deze samenstelling bepaal je op een lab met TGA metingen (oftewel je droogt de stof. Dan verlies je gewicht. Daarna analyseer je droge droge stof en zie je dat tov het startgewicht voor het drogen je 80% eiwit meet.) Gevolgd voor gc-ms (analyse van de gassen)
Dus pak hem beet ca. 10% is melksuiker (lactose) op basis van droge stof.. Maar om een whey concentraat te maken gaan ze niet uit van %droge stof. Ze nemen de naturel whey, dus eiwit met melksuiker en vocht en dat stellen ze als 100% whey. Dan zit er dus in het eindproduct (na mengen met stevia en kleurstof etc) 98% van de naturel whey. Maar op droge stof basis is dan ca. 12% suiker (lecithine wordt bij verbranding ook suiker).
De voedingswaarde op de zak is gebaseerd op droge stof (tel kh vet en eiwit maar op).
Maar er zit wel degelijk 98% naturel whey in.

Wss beetje te technisch...
En 73 gram eiwit, wat normaal is bij whey concentraat. staat ook netjes op het stickertje.
 
Die 98% zetten ze zelf op de verpakking.
Het is geen isolaat dus er zit minder dan 90% in. De isolaat is ruim het dubbele qua prijs.

Die 98% is misschien wat verwarrend. Maar het staat op de ingrediënten lijst. Het product bestaat voor 98% uit melk.

In melk zitten meer suikers dan eiwitten, dus het percentage melk zegt niets over de verhouding of hoeveelheid eiwitten/koolhydraten. Melk wordt bewerkt tot een whey, en de manier van bewerken bepaald hoeveel suiker of eiwit erin zit.
 
Beetje hetzelfde als eas en bcaa
Staat vast op 20 kcal.
Dat is zo volgens analyse. Want bij analyse op basis van verbranding meet je alleen eiwit. Koolhydraten en vetten. Aminozuren kan je zo niet meten. Maar in je lijf worden eiwitten afgebroken naar aminozuren en die neemt je lijf op.
Echter aminozuren kan je zo dus niet meten en wettelijk hoeven alleen kh, vet en eiwit vermeld te worden op het etiket.
Dus dan kom je op zeer lage kcal waardes uit.

Maar als jij gewoon altijd hetzelfde neemt en het resultaat is goed. (In geval van whey -> je krijgt genoeg eiwit binnen) dan maakt dat etiket en hoe t vermeldt staat uiteindelijk niet zoveel uit.
Het gaat er dus maar net om hoe iets verwoord wordt in combi met of iets werkt voor jou.
 
Dank voor de inhoudelijke reacties. Kan volgens deze rekenmethode dan wel maar 4% suiker in de naturel versie zitten?
Overigens is het verschil tussen naturel en smaakjes bij alle andere webshops veel minder groot. Dan komt er vaak maar 1 of hooguit 2% suiker extra bij.
 
Ik vind dat je het topic vervuilt met je pedante reacties
ik vind dat je heisa maakt om niets, omdat je zelf fout zit of het niet begrijpt. Als nieuweling kan ik zoiets in 1e instantie begrijpen, maar niet als je wat meer ervaren bent met eiwitpoeders, en gewoon voet bij stuk houd dat MyPro fout is. Je gaat btw hier nu online, richting zwartmaken van dit merk.
 
ik vind dat je heisa maakt om niets, omdat je zelf fout zit of het niet begrijpt. Als nieuweling kan ik zoiets in 1e instantie begrijpen, maar niet als je wat meer ervaren bent met eiwitpoeders, en gewoon voet bij stuk houd dat MyPro fout is. Je gaat btw hier nu online, richting zwartmaken van dit merk.ze zeggen zelf dat ze er suiker bij gooien
Onzin, Myprotein meldt mij zelf dat ze er suiker doorheen gooien.
Bovendien is het wettelijk verplicht om op de website de juiste voedingswaarden te vermelden. Er staat nu 4% voor de naturel versie. Als het 12% voor een stevia-variant moet dat gewoon vermeld worden. Daar valt niks op af te dingen.
Dit is een forum bedoeld voor discussie. Als jij dan continu denigrerend reageert slaat de boel snel dood. Als ik jou was zou ik toch maar eens goed in de spiegel kijken.
 
Onzin, Myprotein meldt mij zelf dat ze er suiker doorheen gooien.
Bovendien is het wettelijk verplicht om op de website de juiste voedingswaarden te vermelden. Er staat nu 4% voor de naturel versie. Als het 12% voor een stevia-variant moet dat gewoon vermeld worden. Daar valt niks op af te dingen.
Dit is een forum bedoeld voor discussie. Als jij dan continu denigrerend reageert slaat de boel snel dood. Als ik jou was zou ik toch maar eens goed in de spiegel kijken.
Lees je eigen etiket nu eens goed en de voedingswaarden die ik eerder plaatste en van vergelijkbare verkopers met whey concentraat.
zal je topic vanaf nu negeren, zo kun je vanavond nog lekker slapen 😘
 
Dank voor de inhoudelijke reacties. Kan volgens deze rekenmethode dan wel maar 4% suiker in de naturel versie zitten?
Overigens is het verschil tussen naturel en smaakjes bij alle andere webshops veel minder groot. Dan komt er vaak maar 1 of hooguit 2% suiker extra bij.
Je moet gewoon even onder voedingswaarden kijken, niet onder ingrediënten
 
Dank voor de inhoudelijke reacties. Kan volgens deze rekenmethode dan wel maar 4% suiker in de naturel versie zitten?
Op basis van droge stof ja.
Overigens is het verschil tussen naturel en smaakjes bij alle andere webshops veel minder groot. Dan komt er vaak maar 1 of hooguit 2% suiker extra bij.
De waardes worden vaak door elkaar gebruikt.
Bij andere webshop bevat de whey naturel vaak 85-87%. Met smaak rond 80-85%
Dus beide waardes gebaseerd op het product in de zak/pot.

Vergelijk appels met appels ;)
 
Myprotein meldt mij zelf dat ze er suiker doorheen gooien.
De klantenservice. .... met 0% verstand van het product. ;)
Nogmaals, ze voegen geen suiker toe. Je vergelijkt waardes op basis van droge stof met waardes op basis van het product zoals het in de zak zit.
 
Kreeg in augustus Leucine wat houdbaar was tot november 2022. Kreeg mijn aankoopbedrag terug en mocht de poeder houden. geen klachten over de klantenservice van MyPro. Heb ook al keer €5,- tegoed gekregen omdat een deel van mijn bestelling later kwam
 
Ik heb even gekeken naar het verschil bij de budget whey van body & fit. 4% suiker voor de naturel versie en 4,6% voor de aardbeiensmaak. Het kan dus wel. Of niet, maar dan kloppen deze gegevens niet. XXL geeft helaas niet per smaak aan wat de voedingswaardes zijn.
 

Bijlagen

  • 40B5E086-09A9-4A35-B582-09E8A30B73C7.jpeg
    40B5E086-09A9-4A35-B582-09E8A30B73C7.jpeg
    67,7 KB · Weergaven: 41
  • E98A6F41-834C-491A-9269-BC3EE92EED5C.jpeg
    E98A6F41-834C-491A-9269-BC3EE92EED5C.jpeg
    68,3 KB · Weergaven: 41
Ja maar daar staat toch juist alleen maar de 4% van de naturel versie en niks over de diverse smaken?
 
Wat een discussie over een beetje melksuiker of überhaupt suiker.
 
Back
Naar boven