AndroidHealthClinic

Voedingswaarden vlees sausje (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

sytrusze

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
29 mrt 2013
Berichten
70
Waardering
15
Lengte
1m75
Massa
86kg
Vetpercentage
23%
Hallo allemaal,

ik ben verward met voedingswaarde van de sauzen. Ik maak regelmatig een sausje bij mijn vlees en ik wil dus de kcal/macros ervan opnemen in mijn schema. Zie het bestand in de bijlage waar staat: inhoud zakje 27g voor 250ml saus. Vervolgens worden er voedingswaarden gegeven per 100ml saus.
Bereken ik 27ml (27 gram = inhoud zakje dus 27ml) of 250ml? (Ik voeg alleen 250ml water toe, geen rode wijn of iets zoals daar aangegeven staat)

Ze konden beter voedingswaarde per gram aangeven vind ik dit maakt het alleen maar verwarrend, of ligt het aan mij?
 

Bijlagen

  • 123.jpg
    123.jpg
    97,9 KB · Weergaven: 117
Als 100ml 36kcal is dan is 250ml 90kcal

Je moet het niet te moeilijk maken :D
 
Op de verpakking staat het aantal KCal per 100 ml bereid product zoals op de verpakking staat aangegeven. Als jij dus alleen water gebruikt en geen wijn, zou je daar voor moeten corrigeren. Het aantal KCal per 100 ml bereid product zal dan lager uitvallen...
 
Die 27 gram moet je vergeten, want op de verpakking staan geen voedingswaarde van het onbereide product in grammen.
 
Op de verpakking staat het aantal KCal per 100 ml bereid product zoals op de verpakking staat aangegeven. Als jij dus alleen water gebruikt en geen wijn, zou je daar voor moeten corrigeren. Het aantal KCal per 100 ml bereid product zal dan lager uitvallen...
Nee, standaard aangegeven is 250 ml water+zakje, als variant opperen ze met rode wijn. Overweeg je met rode wijn te maken, zal je daarvan de extra kcals op moeten tellen.
 
Bedankt voor de reacties!

Als 100ml 36kcal is dan is 250ml 90kcal

Je moet het niet te moeilijk maken :D

Dus als ik 500ml water toevoeg dan is het 36kcal x 5 = 180kcal? Ik voeg alleen water toe waarom zouden het aantal kcal toenemen?
De kuiden van het zakje bevatten de kcal, die blijven 27g ongeacht hoeveel water je erbij voegt toch? Daarom vind ik de term "bereid product" zo vaag in dit geval. Oke als je wijn toevoegt, dan is het logisch dat het aantal Kcal toeneemt maar toch niet met water? 🤔
 
Bedankt voor de reacties!



Dus als ik 500ml water toevoeg dan is het 36kcal x 5 = 180kcal? Ik voeg alleen water toe waarom zouden het aantal kcal toenemen?
De kuiden van het zakje bevatten de kcal, die blijven 27g ongeacht hoeveel water je erbij voegt toch? Daarom vind ik de term "bereid product" zo vaag in dit geval. Oke als je wijn toevoegt, dan is het logisch dat het aantal Kcal toeneemt maar toch niet met water? 🤔
Big maths
 
Bedankt voor de reacties!



Dus als ik 500ml water toevoeg dan is het 36kcal x 5 = 180kcal? Ik voeg alleen water toe waarom zouden het aantal kcal toenemen?
De kuiden van het zakje bevatten de kcal, die blijven 27g ongeacht hoeveel water je erbij voegt toch? Daarom vind ik de term "bereid product" zo vaag in dit geval. Oke als je wijn toevoegt, dan is het logisch dat het aantal Kcal toeneemt maar toch niet met water? 🤔
Dan is 500ml = 90kcal en smaakt je saus naar water, ze gaan er vanuit dat je de saus maakt zoals beschreven op de verpakking, ze kunnen moeilijk rekening houden met elke mogelijkheid, wie weet zijn er mensen die er chocomelk bij doen :dunno:
 
Dat bedoel ik. Het blijft 90kcal, ongeacht hoeveel water je toevoegt daarom vind ik het raar beschreven. Zet dan gewoon op verpakking 27gram = 90kcal en klaar.
Stel je wilt een wat dikkere saus, en je doet 100ml ipv 250ml water erbij. Dan kijk je naar de voedingswaarden en dan reken je automatisch 100ml = 36kcal, terwijl het alsnog 90kcal is. Zorgt alleen voor verwarring als je het mij vraagt :dunno:
 
Dat bedoel ik. Het blijft 90kcal, ongeacht hoeveel water je toevoegt daarom vind ik het raar beschreven. Zet dan gewoon op verpakking 27gram = 90kcal en klaar.
Stel je wilt een wat dikkere saus, en je doet 100ml ipv 250ml water erbij. Dan kijk je naar de voedingswaarden en dan reken je automatisch 100ml = 36kcal, terwijl het alsnog 90kcal is. Zorgt alleen voor verwarring als je het mij vraagt :dunno:
Voor bepaalde mensen wel ja, voor jan modaal is het overduidelijk
 
Dat bedoel ik. Het blijft 90kcal, ongeacht hoeveel water je toevoegt daarom vind ik het raar beschreven. Zet dan gewoon op verpakking 27gram = 90kcal en klaar.
Stel je wilt een wat dikkere saus, en je doet 100ml ipv 250ml water erbij. Dan kijk je naar de voedingswaarden en dan reken je automatisch 100ml = 36kcal, terwijl het alsnog 90kcal is. Zorgt alleen voor verwarring als je het mij vraagt :dunno:
Ohja ik was even vergeten dat er calorieën in water zitten.
 
Back
Naar boven