XXL Nutrition

Voedingswaarden (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

bulll32

Novice
10 jaar lid
Lid geworden
19 jun 2007
Berichten
28
Waardering
3
Hallo jongens,weet iemand waarom de voedingswaarde van bv stoomrijst “bosto”zoveel verschilt met gewone kookrijst,dit is toch beide bruine rijst? Stoomrijst bosto 172kcal/100gr... gewone rijst bosto 349kcal/100gr?. Thanks,
 
Hallo jongens,weet iemand waarom de voedingswaarde van bv stoomrijst “bosto”zoveel verschilt met gewone kookrijst,dit is toch beide bruine rijst? Stoomrijst bosto 172kcal/100gr... gewone rijst bosto 349kcal/100gr?. Thanks,
Ik vermoed dat de eerste gekookt is en de tweede ongekookt.
 
  • Haha
Waarderingen: LM
Oei,zou best kunnen ja,nou moe wat een verschil!
 
Dus 100 wordt 300..dan is het gekookt ongeveer 120kcal ipv 350? Of haal ik nu alles door elkaar 😬
 
100 gr ongekookte =350 kcal
100 gr gekookte =172 kcal

Staat toch op t pakje..voedingswaarde BEREID product....

Sorry... ben je echt 10+ jaar lid en 49? :o
 
Oei een echte kenner😬,bij de verhoudingen op mijn pak staat nergens bereid !,spijtig da je nu pas reageert ...anders wist iedereen onmiddellijk hoe het zat😉
 
jammer voor het interessante forum,dat onmiddellijk bijdehands reageren precies het stoerste is,zie dat hier wel heel vaak...spijtig!
 
Het is echt niet de bedoeling om bijdehand te doen. :( sorry als het zo verkwam.
Maar elke jaar komt deze vraag wel een paar keer voorbij. Als je even snel op internet googled zie je dit ook steeds terugkomen. Gekookt (afhankelijk van de rijstsoort) is het zo een 100-175 kcal per 100 gram en ongekookt is het altijd tussen de 350-370 kcal per 100 gram.

 
Back
Naar boven