Fitness Seller

Voedingswaardetabel.nl interessant om te weten ?

Bezoekers in dit topic

Gregoire

Novice
Lid geworden
5 jun 2013
Berichten
8
Waardering
0
Lengte
1m78
Massa
77kg
Beste mede-atleten !
:lifter:

Ik vroeg me af of http://www.voedingswaardetabel.nl/ betrouwbaar genoeg is ?
Of is het beter om alles uit te rekenen doormiddel van af te lezen wat er op de verpakking staat?
Ik heb al gemerkt dat hetzelfde product van een ander merk andere voedingswaarde bevat?

Alvast bedankt !
 
Klopt wat je zegt maar het is handig als het niet op de verpakking staat...
 
Als het niet op de verpakking staat kan je dat gewoon gebruiken. Voor 95% klopt het meestal.
 
Volgens mij staat de voedingswaarde van vlees zelf niet op de verpakking? Dan is die site echt handig! Anders zou ik gewoon kijken wat er op de verpakking staat. Ketchup bijvoorbeeld varieert al heel erg qua suikers per merk.
 
Beste mede-atleten !
:lifter:

Ik vroeg me af of http://www.voedingswaardetabel.nl/ betrouwbaar genoeg is ?
Of is het beter om alles uit te rekenen doormiddel van af te lezen wat er op de verpakking staat?
Ik heb al gemerkt dat hetzelfde product van een ander merk andere voedingswaarde bevat?

Alvast bedankt !

of gebruik myfitnesspal.com, dan hoef je voedingswaarden niet eens meer te checken want waarschijnlijk is hetgeen dat je eet al door een ander ingevoerd (dus waarden van label gepakt) en hoef je enkel je portie nog aan te geven. Ook handig overzicht van kcal & e/k/v
Oh en als hetzelfde product van een ander merk precies dezelfde voedingswaarde bevat dan is het nut van eigen merk toch weg? Als je dat bijv bij cola zou hebben en alles heeft exact dezelfde ingredienten en hoeveelheden als coca cola, dan denk ik dat CC zn markt positie snel kwijt is ;)
 
Oh en als hetzelfde product van een ander merk precies dezelfde voedingswaarde bevat dan is het nut van eigen merk toch weg? Als je dat bijv bij cola zou hebben en alles heeft exact dezelfde ingredienten en hoeveelheden als coca cola, dan denk ik dat CC zn markt positie snel kwijt is ;)

Ja daarom is het beter dat je kijkt op de verpakking zelf in plaats van een algemeen voedingstabel te bekijken. Ik weet dat in Heinz ketchup veel minder suikers zitten dan in zo'n goedkope ketchup van de Aldi bijvoorbeeld. Als je in de cut zit wil je suikers toch zo veel mogelijk vermijden. (is maar een voorbeeld)
 
Back
Naar boven