MuscleMeat

Voedingtyps voor gezonde voeding (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

tasty

Novice
10 jaar lid
Lid geworden
14 jul 2010
Berichten
20
Waardering
1
Lengte
1m82
Massa
88kg
Vetpercentage
8%
Voedingtips
Geen suiker producten met suiker eten behalve direct na een training of bij het opstaan: suiker is een zeer ongezond product wat de suikerspiegel een piek geeft. Die piek moet het lichaam vervolgens weer omlaag brengen en dat kost het lichaam veel energie, wat een zogenaamde suikerdip geeft met als gevolg vermoeidheid. Ook maakt het lichaam door het nemen van suiker insuline aan wat zal zorgen voor vetopslag in het lichaam.
Nooit geraffineerde suiker nemen: geraffineerde suiker is giftig, omdat het mineralen uit het lichaam ontrekt, die het lichaam hard nodig heeft.
Geen witte producten eten, zoals wit brood, witte pasta, witte rijst, pizza: Al deze witte producten hebben hetzelfde effect als suiker.
Geen vruchtensap drinken: vruchtensap is sap gescheiden van het fruit, wat betekent dat alleen de suikers overblijven en de vezels worden weggegooid. Deze vezels zijn hard nodig, omdat deze vezels de suikers in het fruit afremmen, zodat er geen insulinepiek zal zijn. Met andere woorden vruchtensap is net zoiets als een raceauto zonder remmen.
Drink alleen water, koffie of thee of suiker
Drink 4 liter water op een dag
Groente eten bij alle maaltijden: in groente zitten enzymen die het voedsel afbreken, zodat de voedingsstoffen uit de maaltijd beter worden opgenomen.
Stoom of wok je groente: koken doodt de enzymen in de groente en die heb je juist zo hard nodig. Stomen of wokken voorkomt dit.
Eet zilvervliesrijst in combinatie met pindakaas en of noten: In zilvervliesrijst en noten zitten allebei verschillende essentiële eiwitten, wat ze in combinatie dus een complete maaltijd maken.
Vis eten in plaats van vlees: vis is makkelijker te eten en te verteren als vlees, waardoor het een welkome afwisseling is op het eten van vlees.
Eet kip en mager rundvlees: andere vleessoorten bevatten veel vet.
Eet biologische of scharrelkip: andere kip bevatten veel antibiotica en andere chemische stoffen, die zeer giftig zijn.
Neem rundertartaar als afwisseling op biefstuk: rundertartaar is een magere rundvleessoort en is goedkoper dan biefstuk. Daarbij kan het ook minder taai zijn als biefstuk, als je geen zin hebt om zoveel te kauwen.
Eet drie hele eieren per dag: eieren bevatten gezonde vetten, die helpen om het vetpercentage in het lichaam omlaag te brengen en zijn daarbij ook nog eens een goede bron van eiwitten.
Neem 1000 tot 3000 mg vitamine C per dag: vitamine C heeft het lichaam nodig om gezond te zijn en bevindt zich tegenwoordig te weinig nog in voedsel om aan de voldoening van de mens te voldoen.
Eet zo’n zeven kleine maaltijden per dag in plaats van drie grotere: Het lichaam kan maar een maximaal aantal voedingstoffen per keer opnemen, daarbij gaat na langer dan drie uur het lichaam ook spieren opeten om de voedingstoffen daaruit te gebruiken.
Eet magere kwark voor het slapen gaan: in magere kwark zitten veel langzame eiwitten, die het lichaam kan gebruiken tijdens het slapen, zodat het lichaam geen spieren in het lichaam hoeft op te eten.
Neem snelle eiwitten en snelle koolhydraten na de training en bij het opstaan: Op deze twee momenten bevindt het lichaam zich in spierafbrekende modus en heeft het snel voedingsstoffen nodig.
Combineer whey shakes met fruit. Beiden zijn makkelijk verteerbaar. Wanneer fruit wordt genomen na een maaltijd kan het fruit niet snel door de maag, omdat de maaltijd langzamer wordt verteerd. Daardoor zal het fruit in de maag blijven liggen rotten.
Neem je whey shakes met water: melk is niet gezond voor de mens. Het is bedoeld voor kalveren. Water drinkt ook veel makkelijker weg in plaats van het dikke slijmveroorzakende melk.
Eet alleen producten die voorkomen in de natuur: wat niet in de natuur groeit, kent het menselijk lichaam niet en daardoor zal je lichaam er ook meer moeite mee hebben om te verwerken. Brood groeit niet in de natuur. Pasta groeit niet in de natuur. Rijst wel.
Voel je vrij op en aanmerkingen te plaatsen of handige tips toe te voegen
 
graag gedaan, ik hoop dat je er wat aan hebt
 
wat is broscience?
 
vruchtensap is als een raceauto zonder remmen.. nice
dit artikel staat vol broscience inderdaad
 
wat is dan broscience
 
Haha, ok. Ik zou zeggen iedereen moet voor zichzelf bepalen wat hij of zij met dit artikel doet. Ik bied alleen maar een helpende hand. Ik vind trouwens wel dat met skeptici geen dromen worden waargemaakt, maar dat is mijn mening.
 
vis is makkelijker te eten en te verteren als dan vlees

De rest van de spelfouten mag je zelf opzoeken. :D
In een informatief artikel horen zulke fouten niet thuis, maar goed daar gaat het niet om.

Wat betreft de brosience staan er wel wat puntjes in die door de wetenschap of ervaring van grote groepen mensen al achterhaald zijn. Misschien een goed idee om de wetenschapssectie en wetenschaps sites uit te pluizen om je artikel nog wat te perfectioneren. ;)

Desalniettemin props voor het plaatsen van dit artikel!
 
bedankt. Ik ben wel nieuwschierig naar de achterhaalde feiten.
 
Brood is wel natuurlijk, bevat allemaal natuurlijke ingredienten
 
Ziet er goed uit. Ik mis alleen het onderdeel ontbijt, maar dat was mijn grootste vooruitgang.
Ik vind simpele info altijd prettig;-)

Enne ik zie de spelfouten niet hoor;-)
 
Afkraken is wel heel gemakkelijk. Als beginbasis is het wel handig. Als vele dit volhouden ben je al een heel goed bezig.
En geef hem anders wat handvatten.
 
Wat stuiterbal zegt.. Er staan ook veel waarheden in en daarover gaf ik mijn complimenten al in mijn vorige post. Het feit dat TS niet op de hoogte is van de laatste wetenschap is ook niet zijn schuld.. Sort of. :D
 
Geen suiker producten met suiker eten behalve direct na een training of bij het opstaan: suiker is een zeer ongezond product wat de suikerspiegel een piek geeft. Die piek moet het lichaam vervolgens weer omlaag brengen en dat kost het lichaam veel energie, wat een zogenaamde suikerdip geeft met als gevolg vermoeidheid. Ook maakt het lichaam door het nemen van suiker insuline aan wat zal zorgen voor vetopslag in het lichaam.

Er zijn wel aanwijzingen dat hoge consumptie van suikers ongezond zou kunnen zijn, maar het is nog niet duidelijk of dit voor alle subgroepen mensen geld (bijv. mensen met een normale BMI vs met een hogere BMI. Het hangt natuurlijk ook af van de hoeveelheid geconsumeerde suiker.

Nooit geraffineerde suiker nemen: geraffineerde suiker is giftig, omdat het mineralen uit het lichaam ontrekt, die het lichaam hard nodig heeft.

??

Geen witte producten eten, zoals wit brood, witte pasta, witte rijst, pizza: Al deze witte producten hebben hetzelfde effect als suiker.

Hetzelfde effect op de bloedsuikerspiegel misschien, maar of hetzelfde effect op de gezondheid wordt gevonden??

Geen vruchtensap drinken: vruchtensap is sap gescheiden van het fruit, wat betekent dat alleen de suikers overblijven en de vezels worden weggegooid. Deze vezels zijn hard nodig, omdat deze vezels de suikers in het fruit afremmen, zodat er geen insulinepiek zal zijn. Met andere woorden vruchtensap is net zoiets als een raceauto zonder remmen.

?? Overigens zou ik fruit wel verkiezen boven vruchtensap.

Drink alleen water, koffie of thee of suiker

Drink vooral ook af en toe een klein beetje alcohol (no shit).

Drink 4 liter water op een dag

Bullshit!

Groente eten bij alle maaltijden: in groente zitten enzymen die het voedsel afbreken, zodat de voedingsstoffen uit de maaltijd beter worden opgenomen.

Worden de meeste enzymen (alle enzymen?) niet afgebroken in de maag?

Stoom of wok je groente: koken doodt de enzymen in de groente en die heb je juist zo hard nodig. Stomen of wokken voorkomt dit.

Er is geen consistent bewijs dat gekookte groenten minder gezond zijn dan rauwe groenten. De vergelijking is niet identiek, maar haalt het theoretische deel van dit verhaal wel onderuit.

Eet zilvervliesrijst in combinatie met pindakaas en of noten: In zilvervliesrijst en noten zitten allebei verschillende essentiële eiwitten, wat ze in combinatie dus een complete maaltijd maken.

Ik ben een voorstander van de consumptie van zowel zilvervliesrijst als noten, maar deze combi persé?

Vis eten in plaats van vlees: vis is makkelijker te eten en te verteren als vlees, waardoor het een welkome afwisseling is op het eten van vlees.

Bestaat er een onderbouwing voor dit idee?

Eet kip en mager rundvlees: andere vleessoorten bevatten veel vet.

Dus?

Eet biologische of scharrelkip: andere kip bevatten veel antibiotica en andere chemische stoffen, die zeer giftig zijn.

Ik vraag me af of systematisch is gekeken naar verschillen in de bekende "gifstoffen" tussen biologisch en regulier vlees in Nederland.

Neem rundertartaar als afwisseling op biefstuk: rundertartaar is een magere rundvleessoort en is goedkoper dan biefstuk. Daarbij kan het ook minder taai zijn als biefstuk, als je geen zin hebt om zoveel te kauwen.

Is mager rundvlees gezonder dan de vettere varianten?

Eet drie hele eieren per dag: eieren bevatten gezonde vetten, die helpen om het vetpercentage in het lichaam omlaag te brengen en zijn daarbij ook nog eens een goede bron van eiwitten.

Gezonde vetten? Er is absoluut geen bewijs dat consumptie van eieren in deze hoeveelheden gezond is! En je gaat er ook nog eens lichaamsvet mee verliezen?

Neem 1000 tot 3000 mg vitamine C per dag: vitamine C heeft het lichaam nodig om gezond te zijn en bevindt zich tegenwoordig te weinig nog in voedsel om aan de voldoening van de mens te voldoen.

Bullshit!

Eet zo’n zeven kleine maaltijden per dag in plaats van drie grotere: Het lichaam kan maar een maximaal aantal voedingstoffen per keer opnemen, daarbij gaat na langer dan drie uur het lichaam ook spieren opeten om de voedingstoffen daaruit te gebruiken.

Bron?

Eet magere kwark voor het slapen gaan: in magere kwark zitten veel langzame eiwitten, die het lichaam kan gebruiken tijdens het slapen, zodat het lichaam geen spieren in het lichaam hoeft op te eten.

Zou kunnen, maar is in eerste instantie gewoon bro science gebaseerd op een bepaalde logica.

Neem snelle eiwitten en snelle koolhydraten na de training en bij het opstaan: Op deze twee momenten bevindt het lichaam zich in spierafbrekende modus en heeft het snel voedingsstoffen nodig.

Ik vraag me af of je tijdens het afstaan altijd catabool zult zijn. En ik vraag me ook af of je er iets aan hebt om dan snelle koolhydraten en eiwitten te nemen. Maar ik heb niet genoeg verstand van sportvoer.

Combineer whey shakes met fruit. Beiden zijn makkelijk verteerbaar. Wanneer fruit wordt genomen na een maaltijd kan het fruit niet snel door de maag, omdat de maaltijd langzamer wordt verteerd. Daardoor zal het fruit in de maag blijven liggen rotten.

Dat lijkt me toch ook bullshit. Not sure. Maar áls het al gaat liggen "rotten" is het nog maar de vraag of dit ongezond is.

Neem je whey shakes met water: melk is niet gezond voor de mens. Het is bedoeld voor kalveren. Water drinkt ook veel makkelijker weg in plaats van het dikke slijmveroorzakende melk.

Maar melk is ook niet ongezond. Dat van het slijmveroorzakende effect schijnt ook bullshit te zijn.

Eet alleen producten die voorkomen in de natuur: wat niet in de natuur groeit, kent het menselijk lichaam niet en daardoor zal je lichaam er ook meer moeite mee hebben om te verwerken. Brood groeit niet in de natuur. Pasta groeit niet in de natuur. Rijst wel.

Hoe kan het dan dat volkoren graanproducten en (matige consumptie van) alcohol beiden goed zijn voor de gezondheid? Een zak appels groeit overigens ook niet in de natuur. En wat moet je dan op je brood doen? Een pak roomboter hangt ook niet aan de struiken. Er zijn meer dan genoeg "natuurlijke producten" die hartstikke giftig zijn. Bro science.

Voel je vrij op en aanmerkingen te plaatsen of handige tips toe te voegen

Over een aantal jaartjes, hoop ik. :D
Wat ik nu kan vertellen:

-Zorg dat je af en toe alcohol drinkt (1 glas per 2 weken tot 1-2 glazen per dag) --> sterk verlaagde kans op overlijden.
-Drink koffie --> verlaagde kans op diabetes.
-Gebruik volkoren graanproducten --> verlaagde kans op hartziekten en diabetes.
-Eet af en toe noten --> verlaagde kans op hartziekten.
-Kies als groente geregeld groene bladgroenten --> mogelijk zwak verlaagde kans op overlijden/chronische ziekten.
-Gebruik als olie geregeld olijfolie en vreet af en toe chocolade --> verlaagde kans op hartziekten (nog niet bijzonder veel onderzoek naar gedaan).
-En natuurlijk: verzadigd vet verhoogt het risico op hart- en vaatziekten niet!
 
Over een aantal jaartjes, hoop ik. :D
Wat ik nu kan vertellen:
-Zorg dat je af en toe alcohol drinkt (1 glas per 2 weken tot 1-2 glazen per dag) --> sterk verlaagde kans op overlijden.
-Drink koffie --> verlaagde kans op diabetes.
-Gebruik volkoren graanproducten --> verlaagde kans op hartziekten en diabetes.
-Eet af en toe noten --> verlaagde kans op hartziekten.
-Kies als groente geregeld groene bladgroenten --> mogelijk zwak verlaagde kans op overlijden/chronische ziekten.
-Gebruik als olie geregeld olijfolie en vreet af en toe chocolade --> verlaagde kans op hartziekten (nog niet bijzonder veel onderzoek naar gedaan).
-En natuurlijk: verzadigd vet verhoogt het risico op hart- en vaatziekten niet!

goede punten.
Koffie helpt ook het vetpercentage omlaag te brengen, doordat door de caffeine in koffie, de stofwisseling wordt verhoogt.
Als je chocolade, kun je beter chocolade eten met een hoog cacao gehalte, omdat dit de gezonde stof in chocolade is en de puurdere varianten ook minder suiker bevatten.

---------- Post toegevoegd Sun 4 Sep 2011 om 12:58 ----------

Brood is wel natuurlijk, bevat allemaal natuurlijke ingredienten

brood bevat zeker natuurlijke ingredienten, alleen is brood niet terug te vinden in de natuur. Het is zo dat het menselijk lichaam nu langzaam begint te wennen aan de comsumptie van brood, door evolutie en het lange gebruik ervan, maar zilvervliesrijst blijft een betere keuze. Natuurlijk is het niet geheel slecht om brood te eten en soms is het ook makkelijker, maar ik raad toch zilvervliesrijst aan, omdat het een beter lichamelijk gevoel geeft.
 
Wat een k*tartikel! Als je niet weet waar je het over hebt, post dan alsjeblieft niet van die semi-wetenschappelijke bullshit..
 
Back
Naar boven