Fitness Seller

Voedinschema om vetpercentage omlaag te krijgen (beginner) zie graag commentaar

Bezoekers in dit topic

rbhoe

Novice
Lid geworden
6 jan 2014
Berichten
14
Waardering
0
Lengte
1m69
Massa
64kg
Vetpercentage
18%
Ik heb onlangs een voedingsschema gemaakt.

Mijn doel is om mij vetpercentage omlaag te krijgen, meting van mijn vetpercentage is gemeten d.m.v. een weegschaal. (hij is niet zo precies twee weken terug was het 20 % en onlangs 24% zie bijlage).

Vetpercentage is in de bulk fase te hoog geworden vermoedelijk door verkeerde voeding (waarschijnlijk te veel koolhydraten) vandaar dat ik nu een voedingsschema heb gemaakt.

Verder neem ik op training dagen bcaa voor de training en na de training neem ik ISO WHEY (IQ NUTRITION zero sugar,carb and fat).

in de week doe ik 3-4 keer per week aan krachttraining, op cardio gebied doe ik alleen warming-up,
om vet te verbranden zou ik meer cardio moeten doen (onlangs gelezen op forum), alleen ben ik bang om spiermassa te verliezen wat ik eigenlijk helemaal niet wil.

Ik wil graag weten of ik op de goede weg ben met deze schema en graag zie ik jullie commentaar tegemoet om deze schema te verbeteren.

Alvast bedankt!!:)
 

Bijlagen

  • Voedingschema.rar
    25,1 KB · Weergaven: 114
Laatst bewerkt:
beste,

Om geen spier te verliezen en enkel vet te verbranden kan je best je BMR berekenen. Dit geeft weer hoeveel je lichaam verbrandt als je de hele dag niets doet. Dan moet je een voedingsschema opstellen waarin je dit aantal kcal mee binnen krijgt en veel eiwitten, gemiddelde koolhydraten en weinig vet mee binnen krijgt. Dan moet je door cardio dus hardlopen of fietse ofzo kcal verbranden enzo verbrand je dan alleen vet en minimaal spier.

hier is een link om je BMR te berekenen: http://www.netonline.be/lifestyle/bmr.asp

MVG




fox22
 
Hallo rbhoe,

Volgens mij is het zo dat wanneer je je vetpercentage omlaag wil gaan brengen je ervoor dient te zorgen dat je lichaam vet gaat gebruiken als hoofdbron voor je 'dagelijkse' energie!

Normaal halen wij onze energie hoofdzakelijk uit koolhydraten, echter niet verbruikte koolhydraten worden door het lichaam in lichaamsvetten omgezet als opslag/reserve!

Eiwitten zijn de bouwstenen voor ons lichaam (spieren), dus door genoeg eiwitten op te nemen in je voeding voorkom je afbraak van je spieren.

Wanneer je dus een dieet gaat samenstellen om vet te verbranden dien je je dagelijkse vet omhoog te brengen en je koolhydraten naar beneden! Naar een paar dagen zal je lichaam de overgang hebben gemaakt om z'n energie hoofdzakelijk uit vet te gaan halen! de ingenomen koolhydraten worden verbrand en je resterende energie zal worden gehaald uit de vetten en bij een tekort zal het dus lichaamsvet gaan verbranden om aan z'n dagelijkse energie te komen! Genoeg eiwitten zal er voor zorgen dat je spieren niet worden afgebroken!

Nu nog aan de hand van je stats en trainingsschema je aantal calorieën bepalen en dan een voedingsschema opstellen met genoeg eiwitten, genoeg vetten en minimaal aantal koolhydraten! Volgens mij bereik je dan het gewenste resultaat!

Suc6
 
Heren bedankt voor jullie reactie ik zal deze tips/informatie meenemen.
Begin wel wat resultaat te zien, dus het helpt wel.

Ik zal foto's posten als ik wat meer resultaat heb geboekt!

Bedankt ;)
 
Heren bedankt voor jullie reactie ik zal deze tips/informatie meenemen.
Begin wel wat resultaat te zien, dus het helpt wel.

Ik zal foto's posten als ik wat meer resultaat heb geboekt!



hoelang train je al wil ook resultaat zien :o
 
Heren bedankt voor jullie reactie ik zal deze tips/informatie meenemen.
Begin wel wat resultaat te zien, dus het helpt wel.

Ik zal foto's posten als ik wat meer resultaat heb geboekt!



hoelang train je al wil ook resultaat zien :o
Begin dit jaar begonnen met deze methode van training,
het kost wel veel discipline ;)
 
Eet gewoon iets minder dan je dagelijkse behoeften, totdat je bijna tot niks meer afvalt en kun je altijd nog beginnen met cardio.
Werkt prima bij mij
 
Back
Naar boven