XXL Nutrition

-

Bezoekers in dit topic


Nee, water verzadigt niet lang.

Let erop dat dit topic gaat over verzadigen, voor circa 4 uur, dus ook verzadiging voor je lichaam en voor je hersenen.
Tijdelijke oplossingen voor honger zoek ik niet.
 
havermout met pindakaas?
 
Nee, water verzadigt niet lang.

Let erop dat dit topic gaat over verzadigen, voor circa 4 uur, dus ook verzadiging voor je lichaam en voor je hersenen.
Tijdelijke oplossingen voor honger zoek ik niet.

Als jij een liter water drinkt heb je dan nog honger?
 
Heb jij uberhaupt mijn OP wel gelezen? Doe dat eerst en kom dan terug, bedankt.

Heb je OP gelezen ja. Succes met je eetprobleempje, alsjeblieft.
 
Heb je OP gelezen ja. Succes met je eetprobleempje, alsjeblieft.

Nee dus, niet gelezen, anders had je geweten dat dit niet gaat om een eetprobleem, maar om onderzoek doen naar..En het ging om langdurige verzadiging, niet voor een half uurtje (water gaat snel door de maag) en het ging om kleine tot normale porties, 1 liter water ineens drinken behoort tot een grote portie.
 
Als jij een liter water drinkt heb je dan nog honger?

Jij niet?

Dat zou vreemd zijn want enkel water verlaat vrijwel direct je maag en zal weinig helpen om een verzadigd gevoel te geven voor langer dan een ogenblik.
 
Jij niet?

Dat zou vreemd zijn want enkel water verlaat vrijwel direct je maag en zal weinig helpen om een verzadigd gevoel te geven voor langer dan een ogenblik.

Nee ik niet, vreemd he?
 
Omeletje met 5 eieren, paprika, ui en wat kaas werkt ook goed!
 
Nee ik niet, vreemd he?

Ik snap dat als je een liter water drinkt, je dan geen honger meer hebt, maar zoals ik al heb aangegeven gaat dit topic echt over het langdurig (circa 3-4 uur) verzadigen van je lichaam en honger, door middel van een kleine tot gemiddelde portie. Ik bedoelde het dus niet rot, maar aangezien je aangaf dat je OP wel had gelezen, maar toch water als optie geeft, nam ik aan dat je OP misschien verkeerd hebt gelezen.

Andere ideeën zijn natuurlijk welkom he ;)

Omeletje met 5 eieren, paprika, ui en wat kaas werkt ook goed!

Dat is ook een goede ;) Wel lekker veel eieren haha :D
 

Yep, klopt. Ik had 3 eieren (gekookt) bij m'n avondeten gedaan en dat vulde direct goed :D
Daarna ook ongeveer 3 uur geen honger gehad (rest avondeten was kippen ragout, misschien een beetje vreemd, maar vreselijk lekker).

Eigen ervaring wat betreft het roggebrood:
Ik had volkorenroggebrood, 2 plakjes (totaal circa 70 gram) met 6 plakken kipfilet (deels erop, deels los, maar om even aan te geven wat ik nog meer at). Dit at ik rond 12.30 uur. Rond 14.30/15.00 uur kreeg ik weer honger. 2-2,5 uur erna dus. Lijkt me prima.
Pindakaas vind ik ook goed vullen, evenals de kipfilet.

Had af en toe wel wat honger, maar op dat moment eet ik binnen een uur, dus dat valt nog mee gelukkig.

Als iemand nóg meer verzadigende voedingsmiddelen heeft, hoor ik dat graag, altijd handig voor anderen.
 
Koffie, srs

Liter melk

Bak kwark

Die dingen drukken mijn honger altijd, mja honger is natuurlijk subjectief, ik geloof dat Gandhi dat ooit zei
 
Back
Naar boven