XXL Nutrition

Voedsel voor en na training (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

RogerG06

Novice
Lid geworden
25 mrt 2015
Berichten
16
Waardering
1
Lengte
1m87
Massa
66kg
Vetpercentage
10%
Beste DBB'ers, misschien een beetje een domme vraag (aangezien ik al een hele tijd train en mijn voedingsschema volg), maar ik vroeg mij af wat de exacte hoeveelheden van eiwitten, koolhydraten en vetten waren die je moet innemen voor en na het trainen. Ik neem nu genoeg in, maar was toch benieuwd wat de globale hoeveelheden waren.
Alvast bedankt! ☺️

Ps. Mijn stats kloppen niet!!!!!
 
Sommige zeggen 40 gram eiwit en 40 gram koolhydraat rondom de training.
Andere, zoals ik, zeggen dat het niks uit maakt, zolang dagtotaal maar klopt.
 
Het komt niet vaak voor maar ik ben het eens met Hell93.

Tenzij je een super atleet bent gaat het niet zo veel uitmaken. Als je kracht te kort komt tijdens je training zou je wat dextrose oid kunnen nemen.

Als je een zwaar kcal deficit hebt zou je 20-40g snelle eiwitten kunnen voor het trainen.


Maar als jij netjes je voedingsstoffen binnen krijgen maakt het allemaal niet zo veel uit.
 
True, zeker wanneer je enkel aan krachtsport doet :) Ga je eventueel later op de dag nog flink duursporten, zou je eventueel wat snelle carbs nemen na je training.
 
hoeveel meals houd je aan in je schema?

Ik zou gewoon zorgen dat je max anderhalf uur voor het trainen eet en max anderhalf uur na het trainen, en dan die twee maaltijden flink groot maken met eiwitten, vetten en carbs.
 
De exacte hoeveelheden zijn niet aan te geven omdat niemand weet hoe jouw voeding er verder uit ziet en hoe je trainingen zijn en niet hoeveel je weegt en wat je bf% is enz enz..
Normaal heb je zo'n anderhalf uur voor de training een maaltijd of 45 tot 60 minuten voor de training een shake.

Direct na de training heb je voldoende aan een kleine shake van 20/30gram eiwit en dan thuis gewoon weer een maaltijd waar alles in zit.
 
De exacte hoeveelheden zijn niet aan te geven omdat niemand weet hoe jouw voeding er verder uit ziet en hoe je trainingen zijn en niet hoeveel je weegt en wat je bf% is enz enz..
Normaal heb je zo'n anderhalf uur voor de training een maaltijd of 45 tot 60 minuten voor de training een shake.

Direct na de training heb je voldoende aan een kleine shake van 20/30gram eiwit en dan thuis gewoon weer een maaltijd waar alles in zit.

en waaruit blijkt dat je dit nodig hebt?
 
Nice read btw!
 
hoeveel meals houd je aan in je schema?

Ik zou gewoon zorgen dat je max anderhalf uur voor het trainen eet en max anderhalf uur na het trainen, en dan die twee maaltijden flink groot maken met eiwitten, vetten en carbs.

en waaruit blijkt dat je dat nodig hebt?
 
hoeveel meals houd je aan in je schema?

Ik zou gewoon zorgen dat je max anderhalf uur voor het trainen eet en max anderhalf uur na het trainen, en dan die twee maaltijden flink groot maken met eiwitten, vetten en carbs.
6 maaltijden houd ik aan
 
Back
Naar boven