Fitness Seller

Voel me al maanden k*t en futloos

Bezoekers in dit topic

19 is inderdaad wel jong. Voordat ik kuurde was mijne iets van 10, maar toen was ik al wat ouder.
10 is ook laag, dat weet je zelf ook wel. Hoeft nog geen klachten te geven, maar menig arts schrijft dan al TRT voor. Zoals ik zei zit je tussen 8.6-12 in twijfel waarde.
bij de Kliniek waar je loopt zullen ze je dat ook vertellen. Neemt niet weg dat dit de oorzaak moet zijn van TS, zoals ik aangaf is rust ook van belang, maar als er bloedonderzoek wordt gedaan op zijn klachten, zou ik testo niet uitsluiten !
 
10 is ook laag, dat weet je zelf ook wel. Hoeft nog geen klachten te geven, maar menig arts schrijft dan al TRT voor. Zoals ik zei zit je tussen 8.6-12 in twijfel waarde.
bij de Kliniek waar je loopt zullen ze je dat ook vertellen. Neemt niet weg dat dit de oorzaak moet zijn van TS, zoals ik aangaf is rust ook van belang, maar als er bloedonderzoek wordt gedaan op zijn klachten, zou ik testo niet uitsluiten !
In Nederland gaat geen arts je bij een testwaarde van 10 TRT voorschrijven, zeker niet als je jong bent en nooit hebt gekuurd. Volgens mij mag een arts dat niet eens zomaar.
Galen kan dit misschien wel bevestigen.
 
Volgens mij was het Pim de Ronde of Peter Bond die onlangs bij een voorlichting aangaf dat veel mensen al gauw denken dat ze aan de lage kant van de range zitten, maar de meerderheid van de mensen zit zeg maar in de onderste helft.
 
In Nederland gaat geen arts je bij een testwaarde van 10 TRT voorschrijven, zeker niet als je jong bent en nooit hebt gekuurd. Volgens mij mag een arts dat niet eens zomaar.
Galen kan dit misschien wel bevestigen.
Schreeuw maar niet te hard, kijk alleen maar hier in de sectie
 
Schreeuw maar niet te hard, kijk alleen maar hier in de sectie
Ik ben de rust zelve
 
Volgens mij was het Pim de Ronde of Peter Bond die onlangs bij een voorlichting aangaf dat veel mensen al gauw denken dat ze aan de lage kant van de range zitten, maar de meerderheid van de mensen zit zeg maar in de onderste helft.
Het is een right-skewed distributie ja.
In Nederland gaat geen arts je bij een testwaarde van 10 TRT voorschrijven, zeker niet als je jong bent en nooit hebt gekuurd. Volgens mij mag een arts dat niet eens zomaar.
Galen kan dit misschien wel bevestigen.
Tussen de 8 en 12 nmol/L (het "grijze gebied") kan daar in sommige gevallen wel degelijk een medische indicatie voor zijn.

Een arts mag je inderdaad niet zomaar testosteron of welk ander geneesmiddel voorschrijven. Het moet medisch verdedigbaar zijn.
 
Het is een right-skewed distributie ja.

Tussen de 8 en 12 nmol/L (het "grijze gebied") kan daar in sommige gevallen wel degelijk een medische indicatie voor zijn.

Een arts mag je inderdaad niet zomaar testosteron of welk ander geneesmiddel voorschrijven. Het moet medisch verdedigbaar zijn.
Met medisch verdedigbaar, moet ik dan denken aan bijv. vruchtbaarheidsproblemen, of valt futloos en energie er ook onder? Ik dacht dat in Nederland de artsen vrij strikt waren t.o.v. bijvoorbeeld de VS.
 
Met medisch verdedigbaar, moet ik dan denken aan bijv. vruchtbaarheidsproblemen, of valt futloos en energie er ook onder? Ik dacht dat in Nederland de artsen vrij strikt waren t.o.v. bijvoorbeeld de VS.
Vruchtbaarheidsproblemen is vooral een contra-indicatie (als er een kinderwens speelt). Testosterontherapie onderdrukt de sperma-aanmaak. Futloosheid an sich maakt het niet verdedigbaar. Een en ander hangt samen met de verdere medische historie, eventuele kuurhistorie, andere symptomen maar ook de SHBG-spiegel.
 
Volgens mij was het Pim de Ronde of Peter Bond die onlangs bij een voorlichting aangaf dat veel mensen al gauw denken dat ze aan de lage kant van de range zitten, maar de meerderheid van de mensen zit zeg maar in de onderste helft.

Als je googled op welke test levels normaal zijn kom je al snel bij zo´n onderzoek uit 1996 waarbij een testwaarde van 17 hoort bij het gemiddelde van een 75 jarige.
Als je dat dan als jonge gast leest en zelf rond die waarde zit kan ik mij voorstellen dat je gaat twijfelen aan jezelf.
 
– Week (of twee) rust
– Maand om de dag trainen
– Kuiten trainen
Kuiten was er er vergeten bij te zetten haha. Ga een 4 dagen split doen; Chest&tricep, Schouders, Back&bicep, Benen.

Is dit voldoende denk je? Train ik wel elke spiergroep maar 1x per week en wil zo optimaal mogelijk groeien.
 
Is dit voldoende denk je? Train ik wel elke spiergroep maar 1x per week en wil zo optimaal mogelijk groeien.
Ja, want meer is niet per se beter. Alleen Ronnie Coleman kon 7/7 trainen. :emo:

Bekijk dit ook eens:

 
Kuiten was er er vergeten bij te zetten haha. Ga een 4 dagen split doen; Chest&tricep, Schouders, Back&bicep, Benen.

Is dit voldoende denk je? Train ik wel elke spiergroep maar 1x per week en wil zo optimaal mogelijk groeien.

Ja hoor, zolang je het netjes en slim over de week verdeeld. Intensiteit lekker hoog en je hebt/kunt bijna een week nodig (hebben) om van de getrainde spiergroepen te herstellen.

Mijn split ziet er ook zo uit, andere volgorde alleen. Ik groei als kool. Niks mis met een slimme split.

Maar eerst heb jij ff een pauze nodig om te achterhalen wat je mankeert en een oplossing daarop zoeken.

Ik wens je succes :thumb:
 
Ja hoor, zolang je het netjes en slim over de week verdeeld. Intensiteit lekker hoog en je hebt/kunt bijna een week nodig (hebben) om van de getrainde spiergroepen te herstellen.

Mijn split ziet er ook zo uit, andere volgorde alleen. Ik groei als kool. Niks mis met een slimme split.

Maar eerst heb jij ff een pauze nodig om te achterhalen wat je mankeert en een oplossing daarop zoeken.

Ik wens je succes :thumb:
Mag ik je vragen hoeveel sets je uitvoert per spiergroep, per week?
 
Grotere spiergroepen 3 tot 5 oefeningen, wat zich meestal uit in 9 tot 25 sets en kleinere spiergroepen 2 tot 3 oefeningen, wat zich kan uiten in 6 tot 15 sets.

Meestal pak ik 5 sets per oefening, maar ook wel eens 3. Vandaar de fluctuaties in aantallen.

Maar elke set zit ik dicht bij spierfalen en elke laatste set per oefening zit ik op spierfalen met soms partials.

Als je een (bro)split hanteerd, moet je er wel voor zorgen dat je langer nodig hebt om te herstellen dan de standaard 48 uur.
 
Grotere spiergroepen 3 tot 5 oefeningen, wat zich meestal uit in 9 tot 25 sets en kleinere spiergroepen 2 tot 3 oefeningen, wat zich kan uiten in 6 tot 15 sets.

Meestal pak ik 5 sets per oefening, maar ook wel eens 3. Vandaar de fluctuaties in aantallen.

Maar elke set zit ik dicht bij spierfalen en elke laatste set per oefening zit ik op spierfalen met soms partials.

Als je een (bro)split hanteerd, moet je er wel voor zorgen dat je langer nodig hebt om te herstellen dan de standaard 48 uur.
25 werksets voor chest/rug/benen en 48uur rust en dan diezelfde sessie nog x sets isolatie.
Dan ben ik benieuwd of je oprecht tot falen traint of blessed bent met super human recovery.
 
25 werksets voor chest/rug/benen en 48uur rust en dan diezelfde sessie nog x sets isolatie.
Dan ben ik benieuwd of je oprecht tot falen traint of blessed bent met super human recovery.

Dat komt niet voor omdat ik elke grote spiergroep 1 keer per week train.

En voor de ondersteunende spiergroepen, zoals schouders en triceps voor borstdag zorg ik dat er minimaal 72 uur tussen schouders en borstdag zit.

25 werksets komen trouwens alleen voor in een uitzonderlijk geval genaamd benen compleet. Ik heb nog nooit 25 sets gedraaid voor schouders en borst bijvoorbeeld.
 
Je kan ook nog onderarmen toevoegen.

Mijn routine:

EZ Reverse Wrist Curls 2-3 Werksets
Behind The Back Wrist Curls 2-3 Werksets
Dumbell Fat Grip Static Hold 1-2 Werksets [30 Sec]
 
Kuiten was er er vergeten bij te zetten haha. Ga een 4 dagen split doen; Chest&tricep, Schouders, Back&bicep, Benen.

Is dit voldoende denk je? Train ik wel elke spiergroep maar 1x per week en wil zo optimaal mogelijk groeien.

Volg een programma van John Meadows
 
Back
Naar boven