dippen ipv bankdrukken?? aaiight! gewaagd. werkt dat zo goed voor je borst dan??
Voor mij wel.
Moet er wel bij zeggen dat bankdrukken absoluut mijn oefening niet is. Dippen voel ik mijn borst beter, kan ook meer kracht zetten.
Ik zie dippen als een uitstekende vervanger van bankdrukken. Plus dat ik voorlopig nog geen ene zier geef om verhoudingen. Eerst maar eens fatsoenlijk massa aanzetten voordat ik me druk maar om bovenkant borst (die ook wel meekomt door overhead presses) en andere rand zaken. Weeg momenteel tegen de 80 kg bij 1m71. daar moet nog 10 kg bij voordat ik me echt druk maak om details.

Heb toch geen podium ambities.
Al met al ben ik niet in de positie om me druk te maken over dingen als bovenkant borst, binnenkant biceps en quad sweep.
Zaak voor mij is om te knallen en algemene massa aan te zetten. Die details komen wel als ik later groot ben.
Voordeel ten opzichte van bankdrukken
voor mij:
meer kracht zetten (dus meer gewicht verwerken) borst wordt beter en zwaarder belast, triceps worden zwaarder belast. Dippen is een gesloten keten oefening (bankdrukken een open keten). gesloten keten oefeningen zorgen normaal gesproken voor een grotere hormoon afgifte dan open keten oefeningen.