AndroidHealthClinic

voel mijn borst bij dips (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Tja ik doe hem dus als triceps oefening. Maar ik voreg me dit af omdat ik binnekort ipv 17,5 er 20kg aan wil hangen en ik me af vroeg of die druk op mijn borst normaal was.
is normaal,heb het ook bij 50 kilo:P
 
Voordeel ten opzichte van bankdrukken voor mij:
meer kracht zetten (dus meer gewicht verwerken) borst wordt beter en zwaarder belast, triceps worden zwaarder belast. Dippen is een gesloten keten oefening (bankdrukken een open keten). gesloten keten oefeningen zorgen normaal gesproken voor een grotere hormoon afgifte dan open keten oefeningen.

Open keten/gesloten keten que ?
 
Open keten wil zeggen dat je lichaam stil is en alleen je ledematen bewegen. Gesloten keten wil zeggen dat je lichaam beweegt en je ledematen stil blijven. Beetje simplistisch gezegd, maar zo moet je het ongeveer zien.

Open keten: bankdrukken (liachaam stil, je armen bewegen), leg curl (lichaam stil, je benen bewegen), leg extension, schouder press, biceps curl, triceps extension, bent over row etc.

Gesloten keten: squat (benen stil, nou ja, op een vaste plaats, lichaam beweegt), deadlift, chinnen (armen vast, lichaam beweegt door de lucht), dippen, opdrukken etc.
 
Ik doe dips ... Ik voel dan altijd heel erg mijn borst

Goed zo. Ga zo door! :lifter:

Je blijft leren hier. De volgende keer dat ik binnenkant borst train, ga ik ook eens dips gebruiken om die hardnekkige delen nabij het borstbeen wat meer op te laten poppen. :p
 
Laatst bewerkt:
Open keten wil zeggen dat je lichaam stil is en alleen je ledematen bewegen. Gesloten keten wil zeggen dat je lichaam beweegt en je ledematen stil blijven. Beetje simplistisch gezegd, maar zo moet je het ongeveer zien.

Open keten: bankdrukken (liachaam stil, je armen bewegen), leg curl (lichaam stil, je benen bewegen), leg extension, schouder press, biceps curl, triceps extension, bent over row etc.

Gesloten keten: squat (benen stil, nou ja, op een vaste plaats, lichaam beweegt), deadlift, chinnen (armen vast, lichaam beweegt door de lucht), dippen, opdrukken etc.

oke dit was mij niet bekend :)

Ik voel dat bot in het midden ook altijd kraken erna als ik me weer uitrek.. Als je diep gaat pak je bijna altijd ook borst omdat je in balans moet blijven en dus naar voren gaat leunen.

kraken heb ik ook vaak en de soms pijnlijke steekjes aan de binnenkant komen waarschijnlijk doordat er kleine tussenribspiertjes bij aanhechting overbelast kunnen raken.
 
Tja, dus als je voorover buigt voel je ze meer in je borst, maar is het dan nog wel een echte tricep oefening of moet ik proberen het niet in mijn borst te voelen?
 
Tja, dus als je voorover buigt voel je ze meer in je borst, maar is het dan nog wel een echte tricep oefening of moet ik proberen het niet in mijn borst te voelen?

ik probeer mn lichaam voor triceps zo recht mogelijk te houden en focus 100% op het aanspannen van de triceps
 
Ik denk dat meer/minder buigen voor de triceps niet uitmaakt, zolang je je armen verders in dezelfde positie houd. Ook maak je er niet ineens een borst oefening van door voorover te gaan hangen terwijl je je armen dicht bij je houd.

Voorover hangen en je armen tegen je aan houden is verglijkbaar met smal drukken met je armen in dezelfde positie.

Als je pec dips wilt doen moet je je armen naar buiten laten komen zodat de hoek romp armen bverglijkbaar word met bv bankdrukken.

Enige wat het voorover hangen dan nog doet is accentverschuiving van costale naar sternocostale aanhechtingsloctie.

Voor je triceps zal het op zich niet veel uitmaken omdat dezetoch niet betrokken is bij de schouderbeweging. Alleen betekend een positie kiezen waarin je het sterkst bent ook dat de triceps meer belast worden.
 
Back
Naar boven