MuscleMeat

voel mijn borst bij dips (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

wwe

Colossal Veteran
10 jaar lid
Lid geworden
30 okt 2006
Berichten
13.936
Waardering
1.154
Lengte
1m71
Massa
83kg
Vetpercentage
15%
Ik doe mijn dips vrij zwaar(bodyweight+17,5kg)
Ik voel dan altijd heel erg mijn borst en dan vooral aan de binnekant. Hoort dit, ik dacht dat het een tricep oefening was?
 
als je je lichaam goed recht houd = meer triceps gericht
als je voorover buigt = meer borst gericht

ik doe mn triceps dips ook graag met mn handen steunend op een bankje, feels great ;)
 
Er is geen enkele oefening die 1 enkele spiergroep kan isoleren.
Dus ja, het hoort. Je kan wel de nadruk leggen op de triceps door niet zover voorover te leunen.
 
Je buigt waarschijnlijk voorover waardoor je chestdips doet ipv tricepdips?
 
IK vind die chest dips eingelijk best een goede borst oefening
 
Hmm chestdip dat zou het kunnen zijn.Maar als ik diep wil gaan doe ik toch zowieso een chestdip?
 
Ik voel dat bot in het midden ook altijd kraken erna als ik me weer uitrek.. Als je diep gaat pak je bijna altijd ook borst omdat je in balans moet blijven en dus naar voren gaat leunen.
 
IK vind die chest dips eingelijk best een goede borst oefening
Ik ook.

Sterker nog, ik vind de dip beter dan bankdrukken (voor mij dan). Heb bankdrukken eruit gegooit en doe nu als borst oefening dippen.
 
dippen ipv bankdrukken?? aaiight! gewaagd. werkt dat zo goed voor je borst dan??
 
dippen ipv bankdrukken?? aaiight! gewaagd. werkt dat zo goed voor je borst dan??

ALs je goed voorover buigt is het een goed alternatief voor decline bench presses vind ik.

En ja ook al hou ik mijn lichaam recht bij tricep dips voel ik nog steeds een pomp in mijn borst.
 
ALs je goed voorover buigt is het een goed alternatief voor decline bench presses vind ik.

En ja ook al hou ik mijn lichaam recht bij tricep dips voel ik nog steeds een pomp in mijn borst.

heerlijk dat knijpende gevoel bij chest dippen ;)
 
okeej maar het neigt dus eerder naar decline benchen als flat benchen?
 
Hoe zou dat nu komen.?
 
dips zijn toch gewoon een goeie assistance voor je bench, boeiend dan of je meer borst of triceps voelt? of zie ik dat dan verkeerd..?

persoonlijk voel ik zowel triceps als borst tijdens dips, geen onderscheid eigenlijk
 
Hoe zou dat nu komen.?

haha porterhouse... je snapt toch wel wat ik bedoel. omdat die gozer dips doet ipv normaal benchen. en de ander zegt dat het een alternate is voor decline. haha ;)
 
bij zware dips voel ik mn onderkantborst wel jah,maar toch voornamelijk triceps.
 
Tja ik doe hem dus als triceps oefening. Maar ik voreg me dit af omdat ik binnekort ipv 17,5 er 20kg aan wil hangen en ik me af vroeg of die druk op mijn borst normaal was.
 
dippen ipv bankdrukken?? aaiight! gewaagd. werkt dat zo goed voor je borst dan??
Voor mij wel.
Moet er wel bij zeggen dat bankdrukken absoluut mijn oefening niet is. Dippen voel ik mijn borst beter, kan ook meer kracht zetten.

Ik zie dippen als een uitstekende vervanger van bankdrukken. Plus dat ik voorlopig nog geen ene zier geef om verhoudingen. Eerst maar eens fatsoenlijk massa aanzetten voordat ik me druk maar om bovenkant borst (die ook wel meekomt door overhead presses) en andere rand zaken. Weeg momenteel tegen de 80 kg bij 1m71. daar moet nog 10 kg bij voordat ik me echt druk maak om details. ;)
Heb toch geen podium ambities.
Al met al ben ik niet in de positie om me druk te maken over dingen als bovenkant borst, binnenkant biceps en quad sweep.
Zaak voor mij is om te knallen en algemene massa aan te zetten. Die details komen wel als ik later groot ben. :cool:

Voordeel ten opzichte van bankdrukken voor mij:
meer kracht zetten (dus meer gewicht verwerken) borst wordt beter en zwaarder belast, triceps worden zwaarder belast. Dippen is een gesloten keten oefening (bankdrukken een open keten). gesloten keten oefeningen zorgen normaal gesproken voor een grotere hormoon afgifte dan open keten oefeningen.
 
Back
Naar boven