MuscleMeat

Voetbal en beenspieren (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

brecht1999

Novice
Lid geworden
19 feb 2014
Berichten
16
Waardering
0
Lengte
1m73
Massa
58kg
Vetpercentage
8%
Hallo

Ik train nu al een maand mijn bovenlichaam 3x per week. Ik train ook 2x per week voetbal en de zaterdag heb ik wedstrijd. Mijn indeling ziet er als volgt uit:

Ma: Fitness (Full Upper body)
Di: Voetbal
Woe: Fitness (Chest, Triceps, Shoulders)
Do: Fitness (Back, Biceps) en voetbal
Vrij: rust
Za: Voetbal
Zo: rust

Ik zou graag vanaf nu ook mijn benen trainen in de fitness. Mijn vraag is nu, wanneer kan ik dit best doen? (zodat ik niet stijf ben bij het voetbal) En welke oefeningen zijn het meest effectief voor voetbal?

mvg brecht
 
Heb ook gevoetbald jarenlang 2x per week trainen en 1 x wedstrijd. Ik neem aan dat je op je wedstrijdendag fit wilt zijn, dus in die zin valt een benentraining op donderdag of vrijdag af. Zondag lijkt het handigst. Dan heb je ook nog 2 dagen voor herstel, waarna je op dinsdag weer kunt hervatten met een eerste lichte training. Wat oefeningen betreft zou ik niet per se aan 1 oefening denken, maar uiteraard is de squat, lunges en leg extensions essentieel.
 
Zondag lijkt me inderdaad het makkelijkst.
Zou ze alleen niet helemaal kapot maken
 
Heb ook gevoetbald jarenlang 2x per week trainen en 1 x wedstrijd. Ik neem aan dat je op je wedstrijdendag fit wilt zijn, dus in die zin valt een benentraining op donderdag of vrijdag af. Zondag lijkt het handigst. Dan heb je ook nog 2 dagen voor herstel, waarna je op dinsdag weer kunt hervatten met een eerste lichte training. Wat oefeningen betreft zou ik niet per se aan 1 oefening denken, maar uiteraard is de squat, lunges en leg extensions essentieel.

Probleem is dat mijn fitness de zondag gesloten is.

Grtjs
 
als je met regelmaat de benen traint en het nooit overslaat zul je geen last meer van spierpijn krijgen en kun je gewoon voetballen
 
ik zou juist je benen vaker trainen zodat je sneller van de spierpijn af bent!

En niet vergeten in je voedingschema je verbrande calorieën te verrekenen;)
 
Ik zou ipv voetbal benen gaan trainen.
 
als je met regelmaat de benen traint en het nooit overslaat zul je geen last meer van spierpijn krijgen en kun je gewoon voetballen

Dit kan enkel komen van iemand die zijn benen niet traint zoals het moet. Als ik enkel 4 sets legs extensions en 4 sets leg curls zou doen, zal ik zonder problemen kunnen voetballen de dag erna, maar dat is geen serieuze beentraining. Eén dag na een deftige squattraining (jaja, enkel squat) gaan je benen te vermoeid zijn om een deftige voetbalmatch te spelen en dit zelfs nog na jaren training. Je moet daarom geen spierpijn hebben. Je benen zijn dan veel te zwaar en te vermoeid.
 
Wanneer zou ik dan best squatten? Zou ik squatten de donderdag voor de training zodat ik nog niet stijf ben?
 
Dit kan enkel komen van iemand die zijn benen niet traint zoals het moet. Als ik enkel 4 sets legs extensions en 4 sets leg curls zou doen, zal ik zonder problemen kunnen voetballen de dag erna, maar dat is geen serieuze beentraining. Eén dag na een deftige squattraining (jaja, enkel squat) gaan je benen te vermoeid zijn om een deftige voetbalmatch te spelen en dit zelfs nog na jaren training. Je moet daarom geen spierpijn hebben. Je benen zijn dan veel te zwaar en te vermoeid.

heb ikzelf nooit last van en ik train op kracht, niet op massa
 
Back
Naar boven