AndroidHealthClinic

Voetbal en steroïden (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Guest

Gargantuan Beast
15 jaar lid
Lid geworden
19 mei 2002
Berichten
33.745
Waardering
3
Een verdediger van Antwerp(Ouon) is betrapt op steroïdengebruik. Ik vraag me af wat een voetballer kan drijven hiervan gebruik te maken... Toch valt het wel vaker voor. Wat zijn volgens jullie de voordelen van steroïden voor een voetballer?
 
Daar had ik nog niet aan gedacht. Zou inderdaad kunnen. Hij heeft er een tijdje uitgelegen enkele maanden terug.
 
Was het soms winstrol? Dat bevorderd de sprint capaciteit en uithouding.
 
Ik weet het niet. In de krant stond gewoon anabolica.
 
Ja, was hier in NL ook een tijdje gaande die gekkigheid. Opzich niets bijzonder... Ik denk dat in elke vorm van topsport AS of iig doping gebruikt wordt, so what!? Maar toen de verhalen in de wereld kwamen dat ze op nandrolon gepakt waren??? Dat lijkt me een sterk verhaal, want naar wat ik me kan bedenken heeft een voetballer dat helemaal geen reet aan.
 
In feite wordt in voetbal heel veel gebruik gemaakt van explosieve kracht, plotseling sprinten, enz. dus idd. het bekende winstrol zal voordelen boeken, zo zijn er nog een aantal middelen.. je kan simpel stellen dat in elke topsport gebruik wordt, van schaken tot voetbal, tot tennis, enz..
 
Net in de krant een interview met desbetreffende voetballer gelezen. Het ging er dus over dat de clubarts zonder medeweten een injectie deca gezet had in januari om sneller te herstellen van een verkoudheid. De clubarts neemt alle verantwoordelijkheid op zich
 
Lekker verhaal dan.. die voetballer weken lang libido probs :P en helemaal aan zichzelf aan het twijfelen of ze japie nog wel werkt.. zou de arts wel eigenhandig met lichamelijke communicatie vertellen dat ik dat niet waardeer, if you know what i mean :D
 
Originally posted by Olimantado
Net in de krant een interview met desbetreffende voetballer gelezen. Het ging er dus over dat de clubarts zonder medeweten een injectie deca gezet had in januari om sneller te herstellen van een verkoudheid. De clubarts neemt alle verantwoordelijkheid op zich
Deca houd meer vocht vast in gewrichten wat zorgt voor minder pijn en wrijving en spierherstel verbeterd uiteraard ook.
 
Tjah, toch wel een populair middel in de sport. Stom, gezien de detectie-tijd.....
 
Deca voor een sneller verkoudheids herstel :rolleyes:
Ja ja, hoelang duurt een verkoudheid nou? En er zijn vast wel andere middelen die zouden helpen ipv risico te nemen met een 18 maanden opspaarbaar middel die zoveel in de krant heeft gestaan en voor schandalen heeft gezorgd.
Zoals je al zei: Hij heeft er een tijdje uitgelegen.
Dan neem ik toch een aspirientje en een lepeltje Natterman voor mijn verkoudheid ipv deca die na een tijdje mijn verkoudheid dus nog niet aankan.
Maw: zal wel een blessure geweest zijn.

@Robin: zie de reactie van T:
Geloof me dat het wordt gedaan ;)
 
Back
Naar boven